باقری در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش؛

قدرت‌های بزرگ به دنبال تحمیل فرهنگ خود بر دیگران هستند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: قدرت‌های بزرگ امروز می‌خواهند فرهنگ خود را بر دیگران تحمیل کنند.

قدرت‌های بزرگ به دنبالتحمیل فرهنگ خود بر دیگران هستندبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش که صبح امروز یکشنبه 6 اسفندماه در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد اظهار کرد: قدرت های بزرگ که سال ها ملت های جهان را استثمار کرده اند، امروز می خواهند فرهنگ خود را بر دیگران تحمیل کنند.  

وی ادامه داد: ما در زمانی هستیم که تحولات با سرعت رخ می دهد و ویژگی های انسانی مانند شجاعت، ایثار و فرهنگ ملی و میهن دوستی در حال تغییر است؛ پس نوجوانان ما باید خود را برای آینده آماده کند.

باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش و نیروهای مسلح کار مشترکی را در تعریف و تامین امنیت ملی دارند گفت: باید راهی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تربیت نوجوانان و جوانان آماده شود تا جوانان برای آینده اجتماعی آماده شوند و دانش آموزان را برای اداره کشور آموزش دهد را دنبال کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: تحولات با سرعت در حال اتفاق است و نوجوان و جوان ما باید در چنین شرایطی تربیت شوند و خود را برای اداره آینده جامعه آماده کنند. ایران به عنوان یک کشور متمدن و دارای تاریخ باشکوه طی قرون گذشته دچار حوادث و انحطاط‌های شدیدی شده و طی ٤ الی ٥ قرن گذشته تحت تاثیر حکام نالایق گرفته بود.

وی افزود: ملت صلح دوست و بافرهنگ ما بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه‌های متعدد مواجه شد و پس از مدیریت بحران ها، دچار تجاوز آشکار از سوی جهان استکبار و به نمایندگی رژیم متجاوز همسایه قرار گرفت، اما این تجاوز را به یک دفاع مقدس ملی تبدیل کرد که برای تاریخ نسل‌های حاضر و آتی بعنوان یک الگو قرار گرفت.

باقری گفت: دفاع مقدس آنقدر بزرگ است که نیازی به اغراق ندارد. ٣٥ کشور جهان در جنگ تحمیلی به لحاظ مالی، فکری و تسلیحاتی، پشتیبان صدام بودند که حداقل خواسته‌شان در این جنگ علیه ملت ایران «تجزیه کشور» و حداکثر خواسته آن‌ها «براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی» بود.

وی اذعان داشت: پشتیبانی قدرت‌های بزرگ که علیه ایران ارتش ایجاد کرده بودند و وجود تحریم‌های گوناگون سبب شد تا ملت ایران با دست خالی در برابر تهاجم دشمن بایستند و بدین ترتیب کار بزرگی را انجام داد.

باقری با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ملت ما ملتی است که برای حدود 200 سال سرافکندگی شکست روسیه، از جنگ‌ها و پیمان‌نامه‌هایی از قبیل ترکمانچای و گلستان را در ذهن تاریخ ملت بر دوش کشیده‌ و این گنجینه باید برای دهه‌ها و قرن‌های بعدی منجر به سرافرازی و افتخار شود.

وی با بیان اینکه اکنون در جهان یک مسابقه‌ در جریان است، گفت: در یک سو قدرت‌های بزرگ استکباری که قرن‌های متمادی ملت‌های جهان را استثمار می‌کردند و در سویی دیگر ملل علاقمند به فرهنگ خود قرار دارند.

باقری تصریح کرد: اکنون برخی از کشورهای غربی نیز نگران وضع فرهنگی خود هستند که با قدرت فرهنگی استکبار جهانی چگونه رویارویی کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: افق چشم‌انداز 1404 معارفی از قبیل هویت ملی و مشارکت مردم در پیشبرد امور را مطرح می‌کند که این موضوعات با مصداق دفاع مقدس می‌تواند برای نسل جوان بیان شود.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: اگر قرار است در برابر تهدیدات به بازدارندگی برسیم و امنیت مردم را تضمین کنیم، نیاز به ابعاد مختلفی از جمله دفاع ملی داریم.

باقری با بیان اینکه دفاع ملی مقتدرانه برای کشورمان انسان‌پایه است، گفت: کشورمان نیاز به جوانان شجاع دارد که این جوانان باید توسط معلمان عزیزمان در آموزش و پرورش تربیت شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بهترین مصداق سطح زندگی ایرانی - اسلامی دفاع مقدس است و این مسئولیت بزرگ فراروی همه است؛ جمعی که یک سمت آن را آموزش و پرورش و دانش‌آموزان و سمت دیگر آن را نیروهای مسلح یعنی میراث‌داران جنگ در بر می‌گیرند.

وی اظهار کرد: تولید محتوا براساس سطوح مختلف سنی، تربیت معلمان و اساتید، حضور پیشکسوتان، توجه به فناوری‌های روز و استفاده از ابعاد هنری از جمله مواردی است که باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

باقری با اشاره به وجود موزه‌های انقلاب اسلامی در استان‌های کشور، گفت: 10 موزه در 10 استان کشور افتتاح کردیم و با احتساب 5 موزه قبلی در مجموع 15 موزه انقلاب اسلامی در سراسر کشور داریم که همگی امکان پذیرش معلمان و دانش‌آموزان را دارا هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: برپایی اردوهای راهیان نور نیز حائز اهمیت است. در سال گذشته بیش از 6 میلیون نفر بازدیدکننده از راهیان نور را شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار