سخنگوی دولت خبر داد:

پروژه بزرگ ریلی به مقصد کرمانشاه تا پایان امسال افتتاح می شود

نوبخت گفت: تا پایان سال، حداقل یکی از طرح‌های بزرگ ریلی که در حال حاضر مقصد آن کرمانشاه است، افتتاح خواهد شد.

پروژه بزرگ ریلی به مقصد کرمانشاه تا پایان امسال افتتاح می شود/ اختصاص 4500 میلیارد تومان به طرح‌های نیمه تمام عمرانی تا پایان هفتهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه سومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور در جمع خبرنگاران در تبیین نقش بخش خصوصی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اگر بخواهیم یک پیام مشخص از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برجسته‌تر کنیم و از سایر نکاتی که در این سیاست‌ ابلاغ شده چشم‌پوشی کنیم، باید اذعان کرد که این موضوع چگونگی برخورداری از ظرفیت بزرگ بخش خصوصی برای توسعه کشور است.
 
وی ادامه داد: در مقدمه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تسریع شده است که کشور باید به آن رشد اقتصادی شتابان که برای سال 1404 پیش بینی شده دست یابد و در راستای آن بتواند در جایگاه نخست علمی، اقتصادی و فناوری‌ منطقه قرار بگیرد، بنابراین برای این مهم، نیازمند رشد حدود هشت درصدی سالیانه هستیم.
 
نوبخت بیان کرد: ظرفیت دولت برای دستیابی به چنین هدفی بزرگی محدود است از این جهت باید از بخش خصوصی یعنی ظرفیت ملت بزرگ ایران استفاده کنیم.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: افراد حاضر در گردهمایی سومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور هر یک نماینده یک شرکت بزرگ فنی و مهندسی و مشاوره ای هستند که نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان، کارهای عمرانی انجام داده‌اند.
 
سخنگوی دولت افزود: این افراد در بسیاری از موارد در رقابت با شرکت‌های خارجی برنده شده‌اند، از این رو طبق ماده 34 احکام دائمی توسعه که نظام فنی و اجرایی کشور را بر عهده وظیفه سازمان برنامه و بودجه گذاشته است مکلفیم که همچون گذشته و به طور مستمر از این ظرفیت برای توسعه کشور استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به مفید بودن گردهمایی سومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور گفت: با گردهمایی در این همایش ضمن یادآوری به یکایک افراد در خصوص مسئولیت موجود که بر عهده همه است، در راستای اقتصاد مقاومتی برای توسعه کشور و حضور در رقابت‌های جهانی باید با همفکری و هم‌رایی دولت و بخش خصوصی جامعه عمل بپوشانیم.
 

تا پایان هفته 4500 میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی نیمه تمام اختصاص می یابد

نوبخت ضمن تاکید بر اینکه همه اعتبارات پیش‌بینی شده عمرانی صرف کارهای عمرانی نمی‌شود، گفت: دلیل این امر این است که منابع ما به طور صد درصدی تحقق پیدا نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: سال گذشته بالغ بر 42 هزار میلیارد تومان که پیش از 72 درصد از کل پیش‌بینی ما بود، برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: امسال نیز بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان تا کنون برای طرح‌های عمرانی اختصاص داده شده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: در طول هفته‌ای که اکنون در آغاز آن قرار داریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل 4500 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی‌مان اختصاص خواهیم داد.

نوبخت گفت: مصمم هستیم از 15 اسفند ماه که پرداخت‌های حقوق، دستمزد و اعتبارات جاری را شروع می‌کنیم و تا بیستم همین ماه که بتوانیم این موضوع را تمام کنیم باز هم همه منابع باقیمانده را بتوانیم صرف طرح‌های عمرانی کنیم.

پروژه‌ ریلی به مقصد کرمانشاه تا پایان امسال افتتاح می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حداقل تا پایان امسال مصمم هستیم یکی از طرح های عمرانی بزرگ ریلی که مقصد آن فعلا کرمانشاه است افتتاح کنیم.

وی افزود: راه آهن قزوین به رشت که از آنجا به آستارای ایران رفته و سپس به آستارای جمهوری آذربایجان وصل می‌شود ،کریدور شمال به جنوب را به هم متصل خواهد کرد. طبق آخرین گزارش‌ها کار ریل‌گذاری این پروژه ظرف همین ماه ( اسفند) به اتمام می‌رسد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین راه آهن بزرگ دیگری در دست احداث داریم که مراغه را به ارومیه وصل می‌کند، این پروژه نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد.

نوبخت در تشریح چهارمین پروژه ریلی کشور گفت: راه آهن میانه به بوستان‌آباد و از آنجا به تبریز پروژه ریلی دیگری است که خوشبختانه با سرعت خوبی در حال پیشروی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به استفاده از فاینانس در طرح‌های ریلی گفت: 15 درصد از هزینه این پروژه‌ها باید از جانب خود ما تامین شود، در همین راستا با اجازه مقام معظم رهبری می‌توانیم از منابع صندوق توسعه ملی برای تامین این 15 درصدها بهره‌مند شویم.

وی تاکید کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده سال آینده با یک حرکت سریع‌تر و با شتاب بیشتری در اتمام طرح‌های عمرانی اقدام خواهیم کرد.

بخش عمومی- خصوصی وارد پروژه‌های عمرانی نیمه تمام می‌شود

سخنگوی دولت بیان کرد: امسال بودجه‌ همه طرح‌های عمرانی، با منابع دولتی اعم از نقدی، اسناد و اوراق انجام شد اما سال آینده با بهره‌مندی از روش جدید شراکت بخش عمومی و خصوصی که مفاد آن در تبصره 19 گنجانده شده است، در زمینه پروژه‌های عمرانی قدم خواهیم برداشت.

نوبخت در تشریح این نوع از شراکت گفت: علاوه بر منابعی که از خزانه در اختیار این بخش قرار می‌گیرد، بخش دیگری از تامین مالی آنها از صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، البته این منابع را دولت استفاده نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بخش عمومی -خصوصی که از سال آینده وارد طرح های عمرانی می‌شود، از تسهیلات مذکور بهره‌مند خواهد شد.

به گفته وی؛  در مجموع برای سال آینده در حد 134 هزار میلیارد تومان برای منابع عمرانی اعتبار در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: با نگاهی به عملکرد فعالیت توسعه‌ای، طی امسال در می یابیم که توانستیم با 17 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی بخش خصوصی مثمر باشیم، همچنین 42 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی متعلق به دولت از اعتبارات خزانه استفاده کرده‌ایم.

ایجاد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی با 12 برنامه تدوین شده

نوبخت در اداه بیان کرد: در 9 ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 835 هزار نفری که وارد بازار کار شده‌اند، 819 نفر آنها مشغول به کار شده و مابقی به خیل بیکاران اضافه شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به 12 برنامه تدوین شده برای سال آینده به منظور ایجاد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی در تشریح آنها گفت: برای 50 هزار واحد مسکونی در روستا، 50 هزار واحد مسکونی حمایتی در شهر و بازسازی 100 هزار واحد فرسوده؛ حدود 300 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین در برنامه طرح‌ریزی شده برای نوسازی ناوگان شهری و برون شهری، می‌توانیم 25 هزار نفر را مشغول به کار کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برنامه‌های اشتغال سال آینده یک بعدی نیستند و تنها به دنبال اشتغال زایی نخواهند بود، گفت: در کنار اشتغال؛ اقداماتی همچون تامین مسکن، ایمن‌سازی منازل مسکونی و ترمیم بافت فرسوده در برابر زلزله، انجام خواهد شد.

نوبخت با اشاره اقدامات لازم در خصوص کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت تصریح کرد: 25 هزار فرصت شغلی در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل درون‌ شهری و برون شهری ایجاد خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر از دور خارج شدن مقدار زیادی موتورسیکلت بنزینی، گفت: جایگزینی موتور سیکلت‌های برقی در دستور کار قرار گرفته است، همچنین در نظر داریم برای خطوط مترو واگن‌هایی تعبیه و اضافه کنیم.

وی در پایان گفت: در مجموع با 12 برنامه گسترده تضمین شده امیدواریم بتوانیم حداقل یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی جدید برای سال آینده ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
انشاا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
ساخت راه آهن سریع السیر تهران _ قم _ اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
تاریخ افتتاح کی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
چرا عیدی کارمندان شاغل واریز نشده. پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
چرا عیدی کارمندان شاغل واریز نشده. پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
چرا عیدی کارمندان شاغل واریز نشده. پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
انشالله امسال افتتاح بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
سلام راه اهن استراتزیک چاهبهار مشهد اسیای میانه چه شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
ساخت قطارحومه ای اراک شهرجدید
آخرین اخبار