حضور کارشناسان هسته‌ای کره شمالی در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی

کره شمالی یک هیئت شامل کارشناسان هسته‌ای را برای شرکت در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک پیونگ‌چانگ به کره‌جنوبی می‌فرستد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک هیئت از کره شمالی شامل کارشناسان هسته‌ای برای شرکت در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک پیونگ‌چانگ کره جنوبی فردا عازم سئول می شود.

حضور کارشناسان هسته‌ای کره شمالی در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک کره جنوبی

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد مقامات سئول به دقت بر حضور سه روزه هیئت کره شمالی و پیامی که حامل آن هستند، نظارت دارند.

گفته می شود هیئت کره شمالی فردا یکشنبه وارد کره جنوبی می‌شوند و از نزدیک در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی شرکت می‌کنند.

برخی رسانه های به گمانه زنی درباره احتمال دیدار ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا با نمایندگان کره شمالی در سئول پرداختند و اعلام کردند پیونگ یانگ با استفاده از موقعیت صلح آمیز بازی های المپیک، سعی در کاهش تنش های خود با واشنگتن دارد. این در حالی است که آمریکا شب گذشته با وضع گسترده ترین تحریم ها علیه کره شمالی، بخش تجارت و حمل و نقل دریایی این کشور را تحریم کرد.

روابط میان سئول و پیونگ یانگ از سال گذشته و پس از آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی رو به تیرگی نهاده بود. این در حالی است که پس از دیدار نمایندگان دو کشور همسایه در آستانه برگزاری بازی های المپیک زمستانی، تا حدودی از تنش های میان دو کشور کاسته شده است.

انتهای پیام/

 

کارشناسان هسته‌ای کره شمالی به کره جنوبی می‌‌روند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار