راه حل دانشمندان برای پیشگیری از جنگ انسان و روبات

محققان برای جلوگیری از بروز جنگ بین انسان‌ها با روبات‌ها راه حل‌هایی پیشنهاد دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با پیشرفت‌های باورنکردنی و چشمگیر هوش مصنوعی،  دانشمندان اعلام کرده اند باید به دنبال راهکار‌هایی برای مطیع کردن این ساخته‌های بشری باشند تا مانند فیلم‌های علمی تخیلی روبات‌ها علیه انسان‌ها قیام نکنند.
 
افزون بر پیشرفت روبات‌ها در زمینه‌های مختلف، انسان‌ها نیز در قرن‌های آتی با روبات‌ها ترکیب شده و بخش‌هایی از بدن و ذهن انسان‌ها دیجیتال و الکترونیکی خواهد شد.
 
میچو کاکو، یک نظریه پرداز علمی اعتقاد دارند پیشرفت روبات‌ها به قدری سریع است که تا پایان قرن حاضر آن‌ها دارای توانایی‌های فوق العاده‌ای می‌شوند که این می‌تواند برای سلامت انسان‌ها و زندگی آن‌ها درکره خاکی خطرناک باشد.
 
راه حل دانشمندان برای پیشگیری از جنگ انسان و روبات
 
این انسان‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند در قرن‌های آینده می‌خواهند با روبات‌ها رقابت کنند یا دو حوزه مجزا از هم باشند.
 
کارشناسان هشدار می‌دهند ضریب دقت، هوش و توانایی ذخیره سازی اطلاعات در روبات‌ها در آینده بیشتر از انسان‌ها می‌شود و آن‌ها در بسیاری از کار‌ها جایگزین انسان‌ها می‌شوند.
 
برخی کارشناسان اعتقاد دارند انسان‌ها باید درآینده برای زنده ماندن و بقا، ذهن خود را با هوش مصنوعی ادغام کنند تا مانند آن‌ها ضریب هوشی بالایی به دست آوردند.
 
محققان برای کنترل و جلوگیری از سرکشی روبات‌ها برابر انسان‌ها و بروز جنگ بین انسان‌ها با هوش مصنوعی اعلام کرده اند که باید راهکار‌هایی برای کنترل روبات به وسیله انسان در نظرگرفته شود زیرا استقلال کامل روبات از انسان خطرناک است.
 
راه حل دانشمندان برای پیشگیری از جنگ انسان و روبات
 
نصب تراشه‌ای در مغز دیجیتال روبات‌ها یا برنامه‌هایی برای کنترل رفتار و احساس‌ آن‌ها در برابر انسان ها، راه حلی مفید برای بقای زندگی انسان‌ها و جلوگیری از آسیب یا دور شدن از امکان کار و زندگی اجتماعی است.
 
منبع:Dailymail
 
انتهای پیام/
 

ترفند دانشمندان برای مقابله با پیشرفت باورنکردنی روبات‌های انسان نما 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار