واحد‌های اقامت و پذیرایی شهرستان مهریز پذیرایی مسافران نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مهریزگفت: تاکنون سه جلسه ستاد نوروزی تشکیل و واحد‌های اقامت و پذیرایی در سطح شهرستان آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی‌اصغر صمدیانی رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مهریز با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۵ هزار گردشگر داخلی و بیش از شش هزار گردشگر خارجی به این شهرستان سفرکرده‌اند گفت: برای نوروز امسال تاکنون سه جلسه ستاد نوروزی تشکیل و واحد‌های اقامت و پذیرایی در سطح شهرستان آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی رادارند.

صمدیانی با اشاره به خانه بوم گردی به‌عنوان محلی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی افزود: شهرستان مهریز در حال حاضر دارای دو خانه بوم گردی است که تا پایان سال چهار خانه بوم گردی دیگر نیز در این شهرستان آغاز به کار می‌کنند خانه های بوم گردی معرف اقلیم و شرایط خاص هر شهر است و پذیرایی در این خانه‌ها به‌صورت تماماً سنتی انجام می‌گیرد.

وی  در این خصوص ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ درخواست خانه بوم گردی داشتیم. این خانه‌های تاریخی باید حداقل دارای ۴ اتاق باشد، به گون‌ه هایی که گردشگران بتواند تجربه زندگی سال‌های گذشته را در این خانه‌ها داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهریز افزود: روستا‌های هدف گردشگری در شهرستان مهریز، هرفته، بنادک سادات، منشاد و مداور و روستا‌های نمونه گردشگری ارنان و سریزد هستند.

صمدیانی خاطر نشان کرد: شهرستان مهریز دارای ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شدهاستکه تاکنون ۹۵ مورد آن به ثبت آثار ملی رسیده است همچنین دو اثر جهانی باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار جهانی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: اعتبارات اختصاص‌یافته برای مرمت ابنیه تاریخی درمجموع بیش از یک میلیارد تومان است که ۸۰۰ میلیون آن از اعتبارات ملی و بیش از ۳۰۰ میلیون نیز از اعتبارات استانی تأمین‌شده و تاکنون ۴۰ اثر در شهر و روستا مرمت و بازسازی‌شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: بیشترین آثار تاریخی مهریز را مساجد، حسینیه‌ها و قلعه‌های تاریخی تشکیل داده است و ما باید برای حفظ و نگهداری این آثار فرهنگ‌سازی کنیم در واقع آثار قدیمی که از نسل‌های گذشته به ما رسیده است میراث گذشتگان است و امانتی است که باید به نسل بعد منتقل شود به‌نحوی‌که ماهم میراث دار و هم امانت‌دار برای نسل‌های بعد هستیم و این را به فرزندان خود نیز آموزش دهیم.

صمدیانی افزود: شهرستان مهریز از نظر صنایع دستی نیز غنی است  به عنوان مثال سنگ‌تراشی، چاقوسازی و ترکه‌بافی به ثبت آثار ملی رسیده است هم چنین گیوه‌بافی و تخت‌کشی از دیگر صنایع دستی  این شهرستان است که در سال های آینده به ثبت ملی می رسد.

انتهای پیام/ غ

اعلام آمادگی مهریز؛ شهر تاریخ و طبیعت جهت پذیرایی از میهمانان نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار