گزارش ان‌پی‌آر:

آمریکا دیگر «کشور مهاجران» نیست

دفتر خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا بخشی از مشخصات دستورکار خود را که این کشور را «ملت مهاجران» نامیده است، حذف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت رادیو ملی آمریکا (ان پی آر)، دفتر خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا بخشی از مشخصات دستورکار خود را که آمریکا را «ملت مهاجران» نامیده است، حذف کرد.

اکنون در بخش بیانیه ماموریت این نهاد که در وب‌سایت آن نیز قابل مشاهده است، آمده است: «دفتر خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا نظام قانونی مهاجرتی این کشور را مدیریت و به طور موثر و منصفانه، درباره درخواست‌ها برای مهاجرت داوری می‌کند و به این صورت، از تمامیت نظام مهاجرتی آمریکا و مردم این کشور محافظت، وطن را امن و ارزش‌های ما را حفظ می‌کند.»

با این حال، پیش از این در بخش بیانیه ماموریت این نهاد آمده بود: «دفتر خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا با ارائه اطلاعات دقیق و مفید به مشتریان، اعطای امتیازهای مهاجرت و شهروندی، تبلیغ برای درک و آگاهی بهتر از حق شهروندی آمریکا و حصول اطمینان درباره تمامیت نظام مهاجرتی ما، شعار آمریکا به عنوان ملت مهاجران را تضمین می‌کند.»

فرانسیس سیسنا، مدیر این نهاد در یک ایمیل، حدف عبارت «ملت مهاجران» را به کارکنان خود اعلام کرد.

سیسنا در این ایمیل نوشت: «به باور من، این بیانیه ساده و قابل درک به وضوح نقش این آژانس در نظام مهاجرتی قانونی این کشور و تعهد ما به مردم آمریکا را نشان می‌دهد.»

وی علت تغییر این بیانیه را استفاده از واژه «مشتریان» دانست و توضیح داد: «ماموریت ما آنچنان برای کشور و متقاضیان مهم است و ماهیت آن، چنان پیچیده است که نباید بگذاریم کار ما با خط تولید یک کارخانه یکسان قلمداد شود.»

با این حال، وی درباره علت حذف عبارت «ملت مهاجران» اظهار نظر نکرده است.

سیسنا ماه اکتبر سال گذشته میلادی به سمت مدیریت این نهاد برگزیده شد. پیش از این، وی به عنوان رئیس بخش سیاست مهاجرتی در اداره امنیت ملی آمریکا فعالیت کرده بود.

مخالفان سیاست‌های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از تغییر این بیانیه به شدت انتقاد کردند.

یک سازمان حقوق بشر در این‌باره در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا به دست مهاجران بنا شده است. حذف این عبارت نمی‌تواند حقیقت را رد کند و تنها نژادپرستی شرورانه افراد در دولت کنونی را آشکار می‌کند. از ادبیات و سیاست‌های دونالد ترامپ و اطرافیان تندرو در سیاست‌های مهاجرتی او مشخص است آن‌ها برای تحقیر و دشمن‌پنداری مهاجران و پناهجویان که اغلب از خشونت‌ها در کشورهایشان برای رسیدن به زندگی بهتر برای خود و فرزندانشان فرار کرده اند، از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.»

انتهای پیام/

حذف عبارت ملت مهاجران، از بیانیه دفتر خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار