در جریان بررسی بودجه 97؛

پنج‌صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها به تقویت نهاد خانواده اختصاص می‌یابد

نمایندگان پنج‌صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها را به تقویت نهاد خانواده اختصاص دادند.

پنج‌صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها به تقویت نهاد خانواده اختصاص می‌یابدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز چهارشنبه ( 2 اسفندماه) و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 97 بند الحاقی 7 و 8 و 9 را بررسی و تصویب کردند.

براساس این بند؛ در راستای سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر «تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه‌ها و توجه ویژه به نقش سازنده آن» و در اجرای ماده (۱۰۱) قانون برنامه ششم توسعه و در جهت توان افزایی زنان، پنج صدم درصد (۰۵/۰%) از اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها به‌منظور تحقق اهداف قانونی فوق در اختیار اداره کل امور بانوان و خانواده استان‌ها قرار گیرد. انجام هزینه‌های خارج از اهداف مذکور تصرف در وجوه دولتی محسوب می‌گردد.

وزارت کشور مکلف است عملکرد این بند را هر شش‌ماه به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید. شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلفند مبلغ مزبور را به اداره کل امور زنان و خانواده استان تخصیص دهند.

همچنین براساس بند الحاقی 8؛ معادل صددرصد (۱۰۰%) درآمد حاصله از محل ردیف ۳-۱۵۱۰۰۰ جدول شماره (۷) این قانون در اختیار سازمان امور عشایر ایران قرار می‌گیرد تا به‌عنوان افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و عشایری هزینه کند.

نمایندگان همچنین در ادامه بند الحاقی ۹ تبصره ۱۲ را به این شرح تصویب کردند: سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش عملکرد دولت در اجرای بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مبنی بر کاهش حجم، اندازه و ساختار دستگاه‌های اجرایی را به صورت سه ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار