بعد از گرد و خاک کویتی، گرد و خاک عراقی به اهواز آمد

مدیرکل هواشناسی خوزستان، از فعالیت کانون های گرد و خاک در عراق خبر داد.

کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستاندر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کانون های گرد و خاک در عراق فعال شده که ممکن است تا اواخر امروز شاهد تاثیر این فعالیت در خوزستان باشیم.

وی در خصوص اظهارات مدیریت بحران استان مبنی بر اشتباه بودن پیش بینی هواشناسی بیان کرد: بررسی های میدانی ، کاهش دید و شاخص ها همگی بیان گر وجود گرد و خاک در هوا است که این امر ناشی از ورود توده گرد و خاک از کشور عراق به خوزستان می باشد.

بهادری افزود: جای تعجب دارد که مدیریت بحران استان وجود گرد و خاک را نادیده گرفته و پیش بینی هواشناسی را اشتباه بیان می کند،چرا که ما اطلاعات کامل را می دهیم و تصمیم گیری با خودشان است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: اهواز حدود 40 هزار هکتار زمین بایر دارد که مستعد فعایت توده های گرد و خاک هستند و باید گفت شدت فعالیت و غلظت گرد و خاک کانون های داخلی بیش از کانون های خارجی است.

بهادری ادامه داد: گرد و خاک جزیی از اقلیم خوزستان شده است و باید مقابله با این پدیده با سرعت و جدیت ادامه پیدا کند.

وی گفت: گرد و خا ک در حال حاضر باعث شده که آسمان مناطقی همچون  امیدیه، شادگان و شوش در این شهرها دیده نمی‌شود اکنون نیز دید افقی در اهواز به 1700 متر، در شوشتر 1500 متر، در آبادان 800 متر، و در ماهشهر به 4 کیلومتر کاهش یافته است..

بهادری اظهار داشت: میزان بارش تا صبح امروز در اهواز 2.4 میلی‌متر، امیدیه 6.3 میلی‌متر، ایذه 32 میلی‌متر، بستان 1.2 میلی‌متر، بهبهان 8.2 میلی‌متر، اندیمشک 5.8 میلی‌متر، دزفول 9.8 میلی‌متر، دهدز 10 میلی‌متر، رامهرمز 14 میلی‌متر، شوشتر 9 میلی‌متر، مسجدسلیمان 29 میلی‌متر، تاراز 63 میلی‌متری، باغملک 43 میلی‌متر، آغاجاری و گتوند 9 میلی‌متر، هندیجان 7 میلی‌متر و در لالی 20 میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: تا اواخر امروز بارندگی در مناطق شمالی خوزستان ادامه خواهد داشت و ممکن است بعد از ظهر باران خفیفی نیز در اهواز شروع به باریدن کند.

بهادری تصریح کرد: مدل‌ها نشان می‌دهد که یک سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری وارد خوزستان می‌شود و تا دوشنبه هفته آینده فعالیت خواهد داشت که پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارش‌های خوبی در مناطق جنوبی داشته باشد.

در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با 28 درجه سانتی‌گراد و تاراز با یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 12 تا 24 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/و

اقلیمی شدن گرد و خاک در خوزستان

برچسب ها: هواشناسی ، گرد وخاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.