حزب الله: مقاومت بهترین راه برای دفاع از ثروت‌های طبیعی لبنان در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی است

مقام های ارشد حزب الله لبنان در اظهارنظرهای جداگانه تاکید کردند که مقاومت بهترین گزینه برای دفاع از تجاوزات رژیم صهیونیستی به حقوق نفتی و گازی لبنان است.

حزب الله: مقاومت بهترین راه برای دفاع از ثروت‌های طبیعی لبنان در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی استبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «محمد فنیش» عضو ارشد حزب الله و وزیر جوانان و ورزش در کابینه لبنان گفت: هرکس غیر از قدرت مقاومت، قدرت دیگری برای محافظت از ثروت های کشور دارد به جلو بیاید و آن راه را به ما بدهد.

وی روز یکشنبه در مراسمی در شهر صیدا با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در نزاع نفتی لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا میانجی صادقی نیست. این کشور طرف رژیم صهیونیستی و حامی آن برای ادامه تهدیدات و قلدری اش است. آمریکا با ادعای میانجی گری به دنبال رسیدن دشمن به اهداف خود از طریق دیپلماتیک است.

فنیش افزود: لبنان در زمین و دریا حقوق و حاکمیت دارد. موضع ملی ما واحد است و نسبت به حاکمیت و ثروت مان کوتاه نمی آییم. اسرائیل نمی تواند با دروغگویی ما را بترساند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش مدعی شده بود که بلوک نهم نفت و گاز لبنان متعلق به آن رژیم است.

فنیش با بیان اینکه لبنان نمی ترسد و سر خم نمی کند گفت: دولت باید مرزهایمان را مشخص کند. ما هیچ تجاوزی را نمی پذیریم.

همزمان شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله هم در نشستی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند لبنان را به چیزی مجبور کند و آن را از حقوق زمینی و دریایی اش محروم کند.

وی به طعنه گفت: دشمن اسرائیلی می تواند به ما تجاوز کند اما بعد از آن باید محاسبه واکنش ها و دفاع و مقاومت را نیز بکند.

شیخ قاسم افزود: لبنان با سه گانه «ارتش، ملت و مقاومت» قدرتمند و در حمایت از حقوق خود خود یکپارچه و قدرتمند است. وحدت در موضوعات مختلف به ما کمک می کند که میهن را در اولویت قرار دهیم و در اینصورت موفق می شویم.

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگر سخنانش گفت: ما امروز شاهدیم که آمریکا منطقه را ضعیف و تجزیه شده می خواهد و از اسرائیل متجاوز برای اعمال زور علیه ملت های منطه حمایت می کند اما ما به عنوان حزب الله مقاومت را برای آزادسازی سرزمین و ساختن استقلال مان انتخاب کردیم. بنابراین آمریکا نمی تواند ما را به گذشته و دوران ضعف و وابستگی برگرداند. پیروزی های مقاومت نقطه عطف تاریخی برای قدرت امروز و استقلال آینده مان است.

شیخ قاسم افزود: اگر اسرائیل می توانست لبنان را به مناطق اشغالی خود اضافه کند و در جنوب لبنان شهرک سازی کند این کار را می کرد اما مقاومت آن را از سرزمین مان فراری داد و همین عامل مانعی در برابری توسعه طلبی آن رژیم است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگر سخنانش ایران را نعمت بزرگ برای منطقه خواند و گفت: ایران جلوی توسعه طلبی اسرائیل را گرفته و از مقاومت ملت ها در راه استقلال خود حمایت می کند. بنابراین آمریکا امروز با ایران رویارویی می کند چرا که این کشور از مقاومت حمایت می کند.

وی ادعاهای آمریکا درباره مساله هسته ای ایران را غلط و باطل دانست و افزود: بعد از توافق هسته ای مشخص شد که مشکل آنها با ایران در زمینه هسته ای نیست. مشکل آنها الهام گرفتن ملت های منطقه از ایران است. این مساله پایگاه استکبار در منطقه یعنی اسرائیل را در هم می شکند و حقوق ملت مظلوم فلسطین و همه ملت های منطقه را باز می گرداند.

«سیدهاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز در مراسمی با اشاره به سفرهای مکرر هیات های آمریکایی به لبنان برای حل مشکلات مرزی با فلسطین اشغالی، تاکید کرد که این سفرها دلیل آشکاری در ناتوانی اسرائیل و بسته شدن همه درها و چشم انداز پیش روی آن است.

وی افزود: دشمن اسرائیلی نشان داد معادله ای که در گذشته تلاش می کرد تا بر آن اتکا کند و آن تضعیف مقاومت و کاستن از توان رویارویی و قدرت آن بود، به شکست انجامید. سخنان امروز مقام های آمریکایی و اسرائیلی همچون لیبرمن و نتانیاهو و دیگر رهبران نظامی و سیاسی ناشی از ترس و تهدید است و این بیانگر شکست اسرائیل در رسیدن به اهدافش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار