رئیس هیئت مدیره کانون وکلای قزوین گفت: اشتغال از مهمترین مشکلات وکلا است و راه حل آن اجباری شدن حضور وکلا در دعاوی و پرونده‌های مطرح شده در دادگستری است.

اجباری کردن وکالت راه حل مشکل اشتغالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نسخه‎چی رئیس هیئت مدیره کانون وکلای قزوین در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن تصویب لایحه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع برگزار شد، افزود: کسی که کارشناسی حقوق می‌گیرد و به سختی در آزمون کانون وکلا شرکت می‌کند بعد از قبولی با مشکل بیکاری روبرو می‌شود.

وی افزود: این مشکل و وضعیت بد اقتصادی باعث شده است نیمی از وکلای استان در طول سال بیکار باشند و حتی توان پرداخت هزینه تمدید سالیانه پروانه وکالت خود را نداشته باشند.

نسخه‌چی گفت: از سوی دیگر تنها ۱۳ درصد پرونده‌های مطرح شده در سیستم قضا دارای وکیل است و تنها با اجباری کردن حضور در محاکم است که می‌توان این مشکلات را حل کرد.

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای قزوین با بیان اینکه ثبت موسسات حقوقی از دیگر مشکلات است افزود:اداره ثبت اسناد و املاک بدون ضابطه و صرفا براساس اینکه شخص فارغ التحصیل حقوق است اقدام به صدور مجوز موسسه حقوق می‌کند.

وی افزود: نداشتن تخص لازم و نبود نظارت بر این موسسات باعث می‌شود مشکلات فراوانی برای مردم به وجود بیاید چرا که این افراد عموما به دلیل ارتباطات غیر قانونی که در بدنه سیستم قضا دارند کارچاق هستند و، چون خود آن‌ها نمی‌توانند در محاکم حاضر شوند وکلای جوان و کارآموز را که نیاز مالی دارند با کمترین دستمزد استخدام می‌کنند.

نسخه‌چی در ادامه با اشاره به سالروز وکیل مدافع تصویب لایحه استقلال کانون وکلا گفت: در ۷ اسفند سال ۱۳۳۱ بود که لایحه استقلال کانون وکلا در زمان نخست وزیری دکتر مصدق به تصویب مجلس آن زمان رسید.

این کارشناس ارشد حقوق افزود: به همین مناسبت هر ساله توسط کانون‌های وکلا این روز را جشن گرفته و بر لزوم استقلال کانون وکلا به عنوان یک نهاد صنفی بر رسالت آن که احقاق حقوق و دفاع از آزادی مشروع شهروندان است تاکید می‌کنند.

وی گفت:: استقلال کانون وکلا به این معنی است که خود وکلا باید قوانین و آئین‌نامه لازم برای اداره و انجام امور خود را بر عهده داشته باشند تا استقلال وکیل و کانون وکلا به عنوان کلیدی‌ترین عنصر عدالت خواهی حفظ شود.

نسخه چی افزود: استقلال کانون وکلا چه قبل از سال‌های کانون وکلا و چه پس از انقلاب همواره مورد هجمه بوده است و کانون‌های وکلا در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای قزوین اضافه کرد: استقلال وکلا در اکثر کشور‌های جهان مورد تایید و نتیجه آن دفاع عادلانه از افرادی است که به نوعی حقوقشان تضییع شده است.

وی با بیان اینکه طبق روال هر سال برنامه‌هایی در بزرگداشت روز وکیل و تصویب لایحه استقلال کانون وکلا از یکم  تا هفتم اسفند برگزار می‌شود گفت: جلسه مشترک با مجموعه قضائی استان به ریاست حجت الاسلام قدرتی رئیس دادسگتری استان قزوین، حضور وکلای ایثارگر استان در مزار شهدا، مراسم تحلیف ۶۹ نفر از کارآموزان قبول شده در آزمون اختبار، بازدید از موسسات خیریه، شرکت در مسابقات ورزشی (جام استقلال) و برگزاری جشن استقلال کانون وکلا در روز چهاردهم اسفند از برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/

نشست خبری به مناسبت روز وکیل مدافعدر قزوین

برچسب ها: دادگستری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.