قلعه نویی: ذوب آهن شجاعانه بازی نمی‌کند/ بازیکنان ایرانی باید حرفه‌ای گری را یاد بگیرند

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: تیمی که می‌خواهد در آسیا و لیگ مقام بیاورد باید شجاع باشد.

قلعه نویی: ذوب آهن شجاع بازی نمی کند/ بازیکنان ایرانی باید حرفه ای گری را یاد بگیرندبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و لوکوموتیو ازبکستان اظهار داشت: ابتدا سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج را به تمام مردم ایران تسلیت می‌گویم و امیدوارم این اتفاقات دیگر تکرار نشود. باید از میزبانی خوب الدحیل از ذوب آهن تشکر کنم و امیدوارم ما هم میزبان خوبی برای لوکوموتیو باشیم.هرچند در بازی با الدحیل تا دقیقه 75 نمایش خوبی داشتیم اما در نهایت نتیجه را واگذار کردیم. برهمین اساس زمانیکه فیلم آن دیدار را تجزیه و تحلیل کردیم، افسوس خوردیم چرا درحالی بازیکنانمان بالای 11 کیلومتر دویدند و بیش از 2 تا 3 موقعیت به حریف ندادند، شکست خوردیم. دست کم باید در آن بازی به تساوی می رسیدیم.

ذوب آهن شجاعانه بازی نمی کند

او ادامه داد: بزرگی می گفت موفقیت پایانی ندارد و شکست هم کشنده نیست بلکه شجاعت ادامه دارد.تیمی که می خواهد  در آسیا و لیگ مقام بیاورد باید در کنار مسائل تاکتیکی، تکنیکی، روحی و روانی شجاع هم باشد.انشالله بازیکنان ذوب آهن به سمتی بروند که در کنار ویژگی های خوب فنی خود مانند نفراتی مانند محمدرضا خلعتبری، سینا عشوری، محمد قاضی و محمد صلصالی که در گذشته شجاعانه برای ذوب آهن به میدان می رفتند، بازی کنند. در کنار توانایی سعید آذری به عنوان مدیرعامل و منصور ابراهیم زاده به عنوان سرمربی ذوب آهن، شجاعت بازیکنان سبب شد ذوب آهن،آخرین تیم ایرانی باشد که به فینال لیگ قهرمانان صعود می کند. اعتقاد دارم تیم فعلی شجاع بازی نمی کند.

بازیکنان ایرانی باید حرفه ای فکر، زندگی و بازی کنند

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن خاطرنشان کرد: باوجود تمام این مسائل از بازیکنانم رضایت دارم و امیدوارم فردا(دوشنبه) با یک برد خوب به جدول رقابت ها بازگردیم. حرفه ای نبودن بازیکنان یکی از مشکلاتی که گریبان کل فوتبال ایران را گرفته است. در بازی با الدحیل یک مهاجم به ترکیب تیمم اضافه کردم تا فشار را روی حریف افزایش دهیم. معادلات من درست ببود اما برنامه هایم خوب اجرا نشد. بازیکنان ایرانی باید یاد بگیرند حرفه‌ای‌ فکر کنند، حرفه‌ای‌ زندگی کنند و حرفه‌ای‌ بازی کنند. بازیکنی داشتم که در بازی برابر استقلال ستاره زمین بود، اما مقابل الدحیل در حد یک بازیکن معمولی هم بازی نکرد. امیدوارم این نگرش هم در فوتبال ایران و  ذوب‌آهن عوض شود. با این حال از تمام بازیکنان تشکر می کنم.

ذوب آهن میزبان مظلومی است

او با اشاره به دوندگی مرتضی تبریزی در بازی های ذوب آهن، گفت: مرتضی تبریزی در طول بازی بالای 11 کیلومتر دوندگی دارد. در روزهای اخیر بیشتر از مسائل تاکتیکی روی روح و روان بازیکنان کار کردیم. ذوب آهن، میزبان مظلومی است. اگر همان نفراتی که در بازی با استقلال به ورزشگاه فولادشهر آمدند، در ورزشگاه حاضر شوند یعنی حامی تیم ما هستند. در غیر این صورت دلیل حضور آن ها در ورزشگاه تیم های دیگر هستند. امیدوارم فردا مردم از ذوب آهن حمایت کنند چراکه بدون شک مقابل لوکوموتیو پیروز می شویم و به جدول بازمی گردیم. 

قلعه نویی درمورد کیفیت تیم لوکوموتیو بیان کرد: لوکوموتیو، تیم باکیفیت و خطرناکی است اما حریف را به خوبی آنالیز کرده ایم و امیدواریم با استفاده از میزبانی 3 امتیاز را بگیریم.

در آسیا و لیگ برتر بدشانس هستیم

قلعه نویی درباره عملکرد ضعیف تیمش در بازی با الدحیل تفکرات سرمربی تیم لوکوموتیو ازبکستان برای پیروزی مقابل ذوب آهن توضیح داد: خواهش می کنم نسبت به عملکرد ذوب آهن در بازی با الدحیل کم لطفی نکنید. آمار نشان می دهد در آن بازی حق ما شکست نبود. بعید است نسبت به تلاش بازیکنانم در آن دیدار تا این اندازه کم لطف باشید. نتیجه یک بحث است اما عملکرد تیم بحث مهم تری است. خواهش می کنم به ذوب آهن روحیه دهید نه اینکه با سوال هایی به این شکل روحیه تیم من را از بین ببرید. الدحیل یکی از قوی ترین تیم های غرب آسیا است و این موضوع را در بازی های آتی می بینید. اگر بچه های ما مقابل همین تیم تا شجاع تر بازی می کردند، به گل های دوم و سوم هم می رسیدیم. داور هم کم لطفی کرد و پنالتی 100 درصد ذوب آهن را نگرفت. هم در آسیا به بدشانسی می آوریم و هم در لیگ برتر. نمی دانم مظلومیت چه زمانی دست از سر ذوب آهن برمی دارد. زمانیکه مقابل الدحیل یک بر صفر جلو بودیم، مدافع حریف با دست  توپ را لمس کرد. 

اطمینان دارم در بازی با لوکوموتیو هجومی تر و بهتر بازی می کنیم و 3 امتیاز را می گیریم

او ادامه داد: مقابل الدحیل بازی خوبی انجام دادیم اما یکی از دلایل گل هایی که خوردیم، این بود که تعویض هایمان خوب جواب ندادند. روی اشتباهات فردی نتیجه را مقابل الدحیل واگذار کردیم اما اطمینان دارم در بازی با لوکوموتیو هجومی تر و بهتر بازی می کنیم و 3 امتیاز را می گیریم. آندری میکولایف می خواهد با این حرف ها، تیمش را از لحاظ روحی بالا ببرد که این مسائل در فوتبال طبیعی است. ما هم در قطر هجومی بازی کردیم و می توانستیم برنده از زمین بیرون بیاییم. در هفته های آتی لیگ قهرمانان وضعیت ما بهتر می شود.

تغییر نگرش بازیکنان ذوب آهن نیاز به زمان دارد

قلعه نویی درباره راهکارهایش برای تغییر نگرش بازیکنان ذوب آهن اظهار داشت: نگرش در زمان کوتاهی تغییر نمی کند. اگر منچسترسیتی فصل گذشته را با امسال مقایسه کنید، متوجه می شوید که تغییر نگرش نیاز به زمان دارد. خوشحالم با وجود مشکلاتی که برخی دوستان از ابتدای فصل برای ما ایجاد کردند،  وضعیت ذوب آهن نسبت به نیم فصل اول لیگ برتر بسیار بهتر شده است و به جمع سه تیم ابتدایی جدول راه یافته ایم.

بازیکنان فوتبال بازی می کنند نه سیستم

سرمربی ذوب آهن درمورد باز بازی کردن تیم لوکوموتیو گفت: در زمان جوانی ام مدتی تمرینات کریستوف دام را زیرنظر داشتم و او از من پرسید سیستم فوتبال بازی می کند یا بازیکن. سیستم فوتبال بازی نمی کند اما یک استراتژی است که براساس آن برنامه های تیم پیش می رود. بازیکن فوتبال بازی می کند. 3 سیستم در فوتبال وجود دارد. سیستم پایه، 3-3-4 است. سیستم دفاعی و هجومی هم داریم که خوشبختانه ذوب آهن در سیستم هجومی بسیار عالی است. چراکه من همیشه اعتقاد دارم نتیجه 2 بر یک از یک بر صفر بسیار بهتر است. در حال حاضر هم با وجود اینکه آمار گل خورده ما افتضاح است اما از لحاظ گل زده وضعیت ایده آلی داریم.  لوکوموتیو با سیستم 3-3-4 بازی می کند و امیدوارم برنامه حریف با سیستم 1-3-2-4 ذوب آهن هماهنگ شود و 3 امتیاز را کسب کنیم. البته باز هم می گویم سیستم فوتبال بازی نمی کند.

هواداران ذوب آهن نسبت به این تیم کم لطیفی می کنند

قلعه نویی درمورد توصیه اش به هواداران ذوب آهن برای حمایت از این تیم مقابل لوکوموتیو گفت: من نسبت به هواداران گلایه دارم. شاید این نسل فوتبال ذوب آهن را یادشان نباشد اما من از این تیم شناخت دارم. ذوب آهن در جام تخت جمشید در کنار تاج و پرسپولیس فوتبال زیبایی انجام می داد و بازیکنان بزرگی مانند شجاعی و رشیدی را تحویل فوتبال ملی داد. تعجب می کنم درحالی که ذوب آهن، آخرین تیم ایرانی بوده که به فینال لیگ قهرمانان رسیده است، چرا از این تیم حمایت نمی شود؟  پس از جدایی الکس فرگوسن  منچستریونایتد چندین سال است جام نمی آورد اما همچنان یک صندلی در ورزشگاه اولدترافورد خالی نمی ماند.بنابراین هواداران ذوب آهن نبایست کم لطفی کنند. می گفتند ورزشگاه فولادشهر با اصفهان فاصله زیادی دارد اما زمانیکه بازی هایمان را در ورزشگاه نقش جهان برگزار می کردیم، تعداد تماشاگرانمان از 1000 نفر به 100 نفر کاهش یافت. حضور تماشاگر انگیزه بازیکنان را بالا می برد. اتفاقی که در روز اول اردیبهشت 1384 رخ داد و 140 هزار تماشاگر برای حمایت از استقلال مقابل برق شیراز به ورزشگاه آزادی آمدند، در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه است. 

ذوب آهن در اوج 100  تماشاگر دارد اما برای بازی های سپاهان بحران زده 20 هزار نفر به  ورزشگاه نقش جهان می روند

سرمربی ذوب آهن خاطرنشان کرد: تعجب می کنم چرا برای تماشای بازی های یک تیم ریشه دار، با اخلاق و فنی که افتخارهای زیادی دارد، 100 نفر به ورزشگاه می آیند. من میهمان اصفهانی ها هستم اما خواهش می کنم مردم این شهر به یاری تیمشان بیایند. دست تک تک هوادارانی که در بازی با آیزاول از ما حمایت کردند، می بوسم. درحالی که سپاهان وضعیت خوبی ندارد در هیچ کدام از بازی هایش کمتر از 20 هزار تماشاگر به ورزشگاه  نقش جهان نمی آیند. اگر این تیم به شرایط آرمانی بازگردد، برای هر بازی اش بالای 60 هزار نفر به ورزشگاه می روند.سابقه ذوب آهن کمتر از سپاهان نیست. باید از مدیر روابط عمومی سپاهان هم که می خواهد برای حمایت هواداران این تیم از ذوب آهن مقابل لوکومتیو فراخوان بگذارد، تشکر کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار