برگزاری جشن شکوه معماری بلوچستان در قلعه سب سیب و سوران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت: جشن شکوه معماری بلوچستان دهم فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالسلام محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت: جشن شکوه معماری بلوچستان دهم فروردین ماه سال آینده در قلعه سب این شهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی افزود: گفت: برپایی سیاه چادر در ورودی سیب و سوران، تجهیز ۲ اقامتگاه بوم گردی، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در محل قلعه سب این شهرستان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای برگزاری این جشن است.


وی بیان کرد: مقرر شده تا مردم محلی دهستان‌های سب، کنت و پسکوه خانه‌های محلی خود را به عنوان اقامتگاه بوم گردی در اختیار گردشگران قرار دهند تا ضمن فراهم کردن رفاه مسافران؛ فرهنگ و نوع زندگی مردم این منطقه به گردشگران معرفی شود.


وی گفت: در ایام نوروز علاوه بر اقامتگاه‌های محلی مهمانسرا‌های ادارات نیز برای اسکان در اختیار مسافران نوروزی قرار داده می‌شود.


وی افزود: راهنمایان بومی در منطقه برای معرفی آثار و جاذبه‌های گردشگری به مسافران نوروزی در شهرستان سیب و سوران مستقر خواهند شد.


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت: این شهرستان دارای آثار شاخصی همچون قلعه سب، قلعه کنت و تپه‌های تاریخی است که تلاش داریم با جذب گردشگر و معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی برای مردم محلی اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/گ

جشن شکوه معماری در سیب وسوران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار