استاندار اردبیل؛

طرح های توجیهی اشتغال فراگیر پالایش شوند

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه طرح های توجیهی در بخش های مختلف ارایه شده و مبالغ درخواستی متفاوت است، بنابراین باید توسط دستگاه های متولی پالایش شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: تاکنون طرح های مهم در بخش های صنعت و معدن تقریبا ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده ما باید با بررسی جز به جز طرح ها و مدارک ناقص، زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه از ۴۸۸ میلیارد تومان طرح ارایه شده تنها ۱۵میلیارد تومان پرداخت شده است افزود: این مبلغ چندان مطلوب ما نبوده است.

استاندار اردبیل گفت: طرح های توجیهی که از طرف دستگاه های متولی مطالعه و بررسی شده اند، بانک های عامل موظفند جهت اعطای تسهیلات این طرح ها را دریافت کنند.

بهنام جو با بیان اینکه وام های اشتغال فراگیر طبق بخشنامه بصورت یارانه ای پرداخت می شود افزود: از وام های پرداختی برای اشتغال فراگیر بصورت تشویقی عمل شود و از 18درصد سود ۶الی۸ درصد بصورت یارانه ای بوده و از سرمایه گذار ۱۰الی۱۲درصد سود دریافت می شود.

وی از دستگاه های متولی اشتغال فراگیر خواست تعداد کارشناسان را برای بررسی و  پیگیری مشکلات طرح متقاضیان افزایش دهند تا ارباب رجوع دغدغه پیگیری و مشکل بروکراسی نداشته باشد.

بهنام جو با بیان اینکه عمده طرح های ارایه شده در سه محور بوده است افزود: بیشتر متقاضیان ما در بخش های کشاورزی،صنعت و گردشگری طرح توجیهی ارایه داده اند فرمانداری ها بخصوص دستگاه های اجرایی و بانک ها نباید در ارایه تسهیلات قصور کنند.

وی اظهار داشت: طرح های خوب و اشتغالزا را در اولویت بررسی قرار داده و در کنار آن طرح های دارای توجیه ضعیف نیز نباید فراموش شود.

انتهای پیام/ح

وام های اشتغال فراگیر طبق بخشنامه بصورت یارانه ای پرداخت می شود

 

 

 

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.