در تیتر امشب بررسی شد؛

چگونگی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی/رشد اقتصادی بدون نفت رو به بهبود است

رییس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه گفت:رشد اقتصادی بدون نفت طی چند سال گذشته رو به بهبود بوده و نشان می دهد کشور به سمت اقتصاد مقاومتی در حرکت است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خالصی رییس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه در برنامه تیتر امشب در خصوص چگونگی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت :پس از 4 سال اجرای این سیاست ها  وضعیت رشد اقتصادی کشور بهبود یافته به گونه ای که رشد بدون احتساب درآمد نفتی نسبت به رشد با احتساب نفت بهتر شده است .

وی ادامه داد:برای سال 1396 بسته ارتقا توان تولید را طرح ریزی کردیم که وظایف هر دستگاه در این طرح مشخص شده و در ادامه  اجرای طرح رونق تولید را آغاز کردیم .

خالصی تصریح کرد: برای ارتقا بهره وری، وظایف دستگاههای مختلف را مشخص کردیم به طور مثال باید راندمان نیروگاهها افزایش پیدا کند در این راستا از سال 1394 رشد بهره وری مثبت بوده است.

رییس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه گفت: طی چند سال گذشته تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت رو به بهبود بوده  و هدف اصلی اقتصاد مقاومتی محقق شده است.

وی ادامه داد: همچنین رتبه کشور در شاخص رقابت پذیری بر اساس آمارهای جهانی از 76 به 69 ارتقا یافته است.

این مقام مسئول افزود : در حالت کلی به سمت اقتصاد مقاومتی در حال حرکت هستیم؛ ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات مختلف تولید را در بخش هایی همچون تسهیلات، مالیاتی و بیمه پیگیری کرده است و بر این اساس در ده ماهه امسال 6000 طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت 60 درصد داشته ایم که به آنها کمک شده است.

خالصی هدف اقتصاد مقاومتی را رشد مستمر دانست و افزود: اجرای درست سیاست های اقتصاد مقاومتی اثر تکان های مخرب بر اقتصاد را کاهش می دهد.

خالصی تصریح کرد: هم اکنون رتبه کشور در خصوص بهبود فضای کسب و کار از 152 در سال 1393 به 120 رسیده است و ستاد مرکز پایش کسب و کار در وزارت اقتصاد تشکیل شده که مجوز تاسیس کسب و کار را پایش می کند.

وی درباره سیاست های فقرزدایی گفت: در این بخش  برق رسانی و گاز رسانی به مناطق محروم را در دستور کار قرار دادیم و برنامه اشتغال فراگیر را امسال مد نظر داشتیم.

انتهای پیام/

اجرای اقتصاد مقاومتی اثر تکانه های اقتصادی را کاهش می دهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار