مدیرکل دفتر تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد؛

۱۰ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند

مدیرکل دفتر تأمین مسکن وامورمهندسی ساختمان مددجویان کمیته امداد گفت: ۱۰ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند.

ابراهیم بازیان مدیرکل دفتر تأمین مسکن وامورمهندسی ساختمان مددجویان کمیته امداد امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: . در حال حاضر یک میلیون و  500 خانوار مستمری بگیر تحت پوشش امداد هستند که از این تعداد 10 درصد شامل 150 هزار خانوار فاقد مسکن می باشد که از این رقم بخش عمده ای مربوط به خانواده های روستایی هستند که مسکن آنان نیاز به بهسازی و مقاوم سازی دارد.

ابراهیم بازیان با اشاره به اینکه کمیته امداد حضرت امام درصدد حل مشکلات خانواده های تحت پوشش بویژه در حوزه مسکن می باشد ، افزود: اعتقاد امداد براین است که با حل مشکل مسکن نیازمندان و خانواده های تحت پوشش نه تنها خلاء های فرهنگی و اجتماعی این خانواده ها بلکه توان اقتصادی آنها نیز ترمیم پیدا می کند چرا که مسکن و اشتغال مکمل یکدیگر هستند.

وی اظهار کرد: خدمات کمیته امداد در خصوص ساخت مسکن در مناطق محروم مرزی، روستاها  و شهرهای  زیر یکصد هزار نفر سرعت و وسعت گرفته و تلاش بر اینست که بتوانیم طی برنامه ششم امداد که امسال سال دوم این برنامه است نسبت به رفع مشکل مسکن مددجویان اقدام کنیم.

بازیان اضافه کرد: در ساخت مسکن برای مددجویان خانواده های فاقد مسکن، پر عائله ، ایتام و فوت سرپرست اولویت امداد می باشد که این امر بدون همکاری و همدلی مسئولان محلی ومنطقه ای، مشارکت خیران و خانواده ها سخت می باشد و فلذا با یک مشارکت جمعی امداد، مسئولان، خیران و خانواده های تحت پوشش می توان این مشکلات را به سهولت و به سرعت حل و فصل کرد.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن وامورمهندسی ساختمان مددجویان کمیته امداد ادامه با بیان اینکه امسال 25 هزار خدمت به لحاظ تامین مسکن برای مددجویان فاقد مسکن و بیش از 40 هزار خدمت در حوزه بهسازی و تعمیرات خانه های مددجویان ارائه کردیم، افزود: در سالجاری  برنامه ریزی ما برای 700 میلیارد تومان اعتبار بود که بخش عمده ای از محل اعتبارات دولتی،صدقات، زکات  و مشارکتها باید تامین می شد که تاکنون نزدیک به 60 در اعتبارات تخصیصی محقق شده است. امید واریم تا پایان سال بیش از 75 درصد برنامه ریزی بودجه تحقق یابد که در اینصورت 70 هزار خدمت را در حوزه خدمات مسکن از جمله تعمیرات بهسازی مقاوم سازی خرید و احداث مسکن خواهیم داشت.

بازیان مسکن را بعنوان  نیاز اصلی خانواده های تحت پوشش عنوان کرد و گفت: این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و کمیته امداد نیز معین در بخش خدمات مسکن نیازمندان می باشد و اگر این توجه همه جانبه و همیشگی شود می توان مشکلات را در اسرع وقت حل نمود.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن وامورمهندسی ساختمان مددجویان کمیته امداد ادامه درمورد اجرای طرح خانه همدلی نیز گفت : طرح خانه همدلی طرحی است که مشارکت مردم را به هر شکل ومقداری درجهت تامین مسکن مددجویان تداعی می کند واین مشارکت می تواند شامل  کمک های فنی ، مالی ، اهدای زمین ومشارکت حتی برای ساخت یک مترمربع دربخش مسکن باشد.

ودرحال حاضر عملیات ساخت 800 واحد آغاز شده که تا پایان شهریور ماه سال  97 به پایان خواهد رسید

مهندس بازیان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشارکت کمیته امداد در بازسازی خانه های زلزله زدگان کرمانشاه گفت: از مجموع خانواده های تحت پوشش در استان کرمانشاه نزدیک به 6 هزار خانوار آسیب دیدند. مسکن 2هزار خانواده  کاملا تخریب و مسکن نزدیک به 4 هزار خانواده هم آسیب دیده که نیازمند تعمیرات کلی و جزئی هستند.

وی افزود: تاکنون عملیات 800 واحد شروع شده که تا شهریور سال آینده بخش عمده ای از آنها به بهره برداری خواهد رسید. تلاش براین است که تا آخر سال جاری نیز بتوانیم  2 هزار واحد را تحویل پیمانکار دهیم تا اقدامات اولیه شامل فنداسیون و پی کنی انجام شود.

انتهای پیام/ح

150 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در کشور فاقد مسکن هستند

برچسب ها: کمیته امداد ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.