تخصیص ١٢ درصد اعتبارات ملی استان مرکزی /تاکید استاندار بر جذب اعتبارات ملی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی از تخصیص ١٢ درصد اعتبارات ملی این استان خبرداد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان با اشاره به گزارش اعتبارات مصوب ملی استان مرکزی گفت : از اعتبار هزار و ٣٠٠ میلیارد تومانی این استان تاکنون ١٥٧ میلیارد تومان معادل ١٢ درصد تخصیص یافته است که ١١٩ میلیارد تومان این مبلغ جذب شده است.

یادگاری افزود: استان مرکزی در سال ٩٦ از طریق موافقتنامه های ملی اعتباراتی را دریافت خواهد کرد که تاکنون ٢ هزار و ٤٠٠ موافقتنامه مشتمل بر ١٧٧ پروژه با محوریت ٤٢ دستگاه اجرایی و هزار ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار در ١٠ ماهه نخست سال جاری مبادله شده و ٦٠٠ موافقت نامه هنوز مبادله نشده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات هزار و ٣٠٠ میلیارد تومانی ملی استان مرکزی نسبت به ٣٢٨ میلیارد تومان اعتبارات خود استان چهار برابر است که باید از نظر برنامه ای، عملیاتی و فنی جهت مصرف بهینه منابع مالی نظارت شود و یکی از دلایل احصای این اعتبارات و پروژه ها، جلوگیری از تداخل وظایف استانی و ملی و حرکت به سمت جذب اعتبارات ملی است.

یادگاری با اشاره به اینکه تخصیص منابع ملی تا پایان تیرماه سال آینده انجام می شود تصریح کرد: همچنان فرصت برای جذب اعتبارات باقی است و گزارش نهایی اعتبارات جذب شده شهریور سال آینده ارائه می شود.

وی بیشترین تعداد پروژه های ملی را مربوط به امور اقتصادی استان و بیشترین تعداد پروژه ملی در بین دستگاه های اجرایی را مربوط به جهاد کشاورزی دانست.

تاکید استاندار بر جذب اعتبارات ملی


سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به روزهای پایانی سال 96 از دستگاه های اجرایی خواست تلاش خودرا برای جذب اعتبارت ملی بیشتر کنند

آقازاده با اشاره به اینکه نیمه دوم اسفندماه در نشستی وضعیت اعتبارات جذب شده و راهکارهای لازم برای افزایش این بودجه ها بررسی می شود افزود: در این زمینه راه و شهرسازی، حوزه نیرو و انرژی و جهاد کشاورزی باید به صورت ویژه در جذب اعتبارات ملی تلاش کنند.

وی اضافه کرد : با همدلی، انسجام و مدیریت مناسب منابع، رشد اقتصادی و افزایش روند اشتغال پایدار در استان مرکزی دنبال می شود.

آقازاده با اشاره به اینکه استان مرکزی به نسبت سایر استان ها در حوزه شیوع آنفلوآنزای پرندگان وضعیت مناسبی دارد گفت: احتمال بروز این بیماری در استان مرکزی به سبب وجود چند آبگیر وجود داردوباید دستگاه ها به ویژه فرمانداری ها آگاه سازی جامعه از طریق رسانه ها را در اولویت کاری خود قرار دهندوحوزه پدافند غیرعامل و شبکه دامپزشکی هم برای جلوگیری از انتشار بیماری تمام تلاش خود به کارگیرند.

وی برنظارت بر بازار در آستانه شب عید هم تاکید کرد و افزود: تامین گوشت سفید باید مورد توجه دستگاه ها قرار گیرد تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.