دبیرشورای بانکهای استان کرمان؛

افزایش قیمت طلا وبسته شدن سپرده های بانکی

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان گفت: افزایش قیمت ارز و طلا در ماه‌های اخیر باعث خروج سپرده‌های کوتاه مدت مردم از بانک‌ها شد.

افزایش قیمت طلا وبسته شدن سپرده های بانکیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی امیری؛ دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان گفت: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و افزایش قیمت ارز و طلا باعث شد مردم برای تبدیل سپرده‌ها به ارز و طلا و قراردادن آن‌ها در صندوق امانات بانک‌ها متمایل شوند.

وی با بیان اینکه پس از کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، مردم دیگر در سپرده‌های پس انداز و جاری سرمایه گذاری نمی‌کنند، افزود: مصارف بانک‌ها بیشتر از منابع آنهاست و قیمت تمام شده پول در بانک‌ها بسیار بالاست.

امیری تصریح کرد: اگر چه بانک‌ها منابع نقدینگی زیادی ندارند، اما سعی کرده‌اند در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید فعال باشند.

سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع معادن استان کرمان گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه قرار است سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان کرمان اتفاق بیفتد تا رشد اقتصادی ۸ درصد محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اقتصاد کشور باید به فکر تسهیل امور برای تولیدکنندگان و واحد‌های صنعتی باشیم، افزود: با دعوت از مدیران بانک‌ها در استان، بررسی میزان تسهیلات پرداختی در این بخش و چگونگی اجرای بهتر آن را دنبال می‌کنیم.

طبیب زاده بیان کرد: قرار بود تسهیلات طرح رونق تولید به افراد دارای چک برگشتی و بدهی معوق نیز اختصاص یابد، اما گاهی اوقات تسهیلات جدید جایگزین بدهی معوق گذشته مشتریان بانک‌ها می‌شود و در عمل بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی نقدینگی چندانی برای بهبود وضعیت خود در اختیار ندارند.

انتهای پیام/ح

ادامه مشکلات بنگاههای اقتصادی استان

برچسب ها: اخباراقتصادی ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.