تولد برادران دو قلو با ۱۲ ساعت فاصله و در دو استان

دو نوزاد دو قلوی مادر باردار بختیاری، با حدود ۱۲ ساعت فاصله و در دو استان متفاوت، اما به سلامت به دنیا آمدند.

تولد برادران دو قلو با ۱۲ ساعت فاصله و در دو استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از مرکز بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ؛ با کمک تیم سلامت و نیرو‌های اورژانس، دو نوزاد دو قلوی مادر باردار ۳۵ ساله بختیاری، با حدود ۱۲ ساعت فاصله و در دو استان متفاوت، اما به سلامت به دنیا آمدند.

بر اساس این گزارش؛ در پی تماس حدود ساعت ۲۱ با مرکز بهداشت روستای تلو خویه شهرستان کوهرنگ مبنی بر درد شدید زایمان مادر باردار جوان، نوزاد وی با کمک قابله آموزش دیده مرکز بهداشت در منزل به دنیا آمد، اما به دلیل شدت درد و خونریزی مادر، قابله روستا متوجه وجود قل دوم در شکم وی شد و انتقال این مادر به مرکز درمانی در دستور کار قرار گرفت.

بنابراین به دلیل صعب العبور بودن منطقه، مادر و نوزاد پسر نورسیده وی پس از دو و نیم ساعت پیاده روی و کوهنوردی سخت و طاقت فرسا در شب سرد زمستانی، با استفاده از برانکارد، توسط نیرو‌های امدادی و اورژانس و با کمک اهالی روستا، حدود ساعت سه و نیم بامداد وارد آمبولانس و نهایتاً پس از اقدامات درمانی اولیه، توسط آمبولانس به بیمارستان الیگودرز در استان لرستان منتقل شدند.

این آمبولانس پس از چند ساعت و از طریق پل بزنوید، ساعت ۸ و نیم صبح به بیمارستان الیگودرز رسید و ساعت ۹ صبح، نوزاد قل دوم این مادر ۳۵ ساله نیز با فاصله حدود ۱۲ ساعت پس از قل اول و در استانی دیگر به دنیا آمد.

به گفته حشمت الله منصوری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ؛ داریوش و کیانوش، ششمین و هفتمین زایمان موفق این مادر جوان هستند و هم اکنون وضعیت عمومی مادر و دو نوزاد پسر وی خوب و مناسب است.

روستای تلو با ۲۰۶ نفر جمعیت در قالب ۲۹ خانوار، از توابع دهستان میان‌کوه موگویی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری است که در ۷۰ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان قرار دارد.

تلو در شمالی‌ترین قسمت شهرستان کوهرنگ قرار دارد و هم مرز با استان‌های اصفهان و لرستان است.

برای رفتن به روستای تلو چندین راه وجود دارد که البته امکان رفتن با ماشین تا نزدیکی روستا هم وجود دارد، اما به دلیل صعب العبور و نامناسب بودن راه، فقط دو تا سه ماه از سال می‌توان از آن رفت و آمد کرد.

اهالی تلو زمانی که جاده کوهرنگ مسدود است، برای رفتن به شهر باید چهار ساعت پیاده روی کنند تا به روستای کیش برسند و بعد از دو ساعت طی مسیر با ماشین، به مرکز شهرستان الیگودرز در استان لرستان برسند.

انتهای پیام/م

تولد دو نوزاد دو قلو با ۱۲ ساعت فاصله و در دو استان

برچسب ها: نوزاد ، تولد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.