سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز اعزام‌های ارزان قیمت به عتبات عالیات/اعزام قطعی 85 هزار نفر به حج 97

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت از بیستم تا بیست و ششم بهمن ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

آغاز اعزام‌های ارزان قیمت به عتبات عالیات/اعزام قطعی 85 هزار نفر به حج 97/نتایج قرعه کشی عتبات عالیات ایام نوروز اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

اعلام آمادگی سازمان حج و زیارت هندوستان برای همکاری‌های علمی-فرهنگی با ایران

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با کاظمی از اعضای ارشد سازمان حج و زیارت هندوستان در قم دیدار و درباره همکاری‌های دو جانبه در حوزه حج و زیارت گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در این دیدار با اشاره به موضوعات پژوهشی که در پژوهشکده حج و زیارت در حال انجام است، به تبیین برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و علمی برای حجاج ایرانی پرداخت.

 

پایداری انقلاب اسلامی ایران، نتیجه اعتماد مردم به ولایت فقیه است

مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات اظهار کرد: پایداری و انسجام روز افزون انقلاب اسلامی ایران، نتیجه اعتماد آحاد مردم به ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: رهبری با بصیرت و مقتدرانه حضرت امام خمینی «ره» و پس از آن رهبری عادلانه و آگاهانه مقام معظم رهبری، از عوامل اصلی حفظ بقای نظام انقلاب اسلامی ایران و پایبندی مردم به ارزش‌های گرانقدر آن است.

آقایی در ادامه یادآور شد: مردم، پیروزی انقلاب اسلامی را دستاورد خودشان می‌دانند و به آن احساس تعلق دارند و در طول این سال‌ها با گوشت و پوست و خون خود از آن حمایت کرده‌اند.

 

آغاز اعزام‌های ارزان قیمت به عتبات عالیات

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: سازمان حج و زیارت در رویکردی جدید با همکاری شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران(شمسا) به برگزاری سفرهای ارزان قیمت عتبات عالیات اقدام می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ثبت نام و اعزام زائران در قالب کاروان‌های ارزان قیمت، طی روزهای اخیر آغاز شده است و این امر برای کاهش بار مالی سفرهای معنوی عتبات عالیات انجام می‌شود.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: افرادی که مشتاق تشرف به عتبات عاليات و متقاضی سفرهای ارزان قیمت هستند با قیمتی کمتر از یک میلیون تومان، به مدت 6 شب و 7 روز به این سفر مشرف می‌شوند.

 

تکمیل اطلاعات متقاضیان حج 97، پیش شرط ثبت نام در کاروان‌ها

وحید اسکندری سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت اظهار کرد: طی فراخوان اخیر سازمان حج و زیارت لازم است دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع در مرحله اول تا پایان آبان ماه سال ۱۳۸۵ در صورت تمایل به اعزام به حج آینده، اطلاعات خود را در سامانه reserve.haj.ir تکمیل کنند. ضمنا اولویت‌های بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

سرپرست اداره کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: دارندگان فیش اولویت دار حج، برای ثبت نام در کاروان‌های حج که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد، باید حتما در سامانه حج اطلاعات خود را تکمیل یا اصلاح کنند و کد رهگیری دریافت کرده باشند.

 

مسئولان در برابر حضور ملت ایران در صحنه مسئولیت دارند

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم تواصی بحق در جمع نمازگزاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه حضور باشکوه ملت شریف ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ دیگری برافتخارات این ملت بود،  اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: ۲۲ بهمن امسال تماشایی شد و مردم در سراسر کشور نیز با حضور یکپارچه خود در این راهپیمایی افتخار آفریدند و یکبار دیگر باعث یاس دشمنان اسلام و انقلاب شدند.

وی با تاکید براینکه باید از همت این ملت صمیمانه تشکر کرد، افزود: آنچه در یوم الله ۲۲ بهمن اتفاق افتاد مایه سربلندی ملت و افتخار بزرگی برای کشور بود و قطعا دشمن مایوس مجبورمی شود در برنامه ریزی‌های خود تجدید نظر کند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اسلام در قبال حضور مردم در صحنه از مسئولان می‌خواهد احساس وظیفه و تکلیف کنند و جهادگونه به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

 

نتایج قرعه کشی عتبات عالیات ایام نوروز اعلام شد

نتایج قرعه کشی سفرهای نوروزی عتبات عالیات اعلام شد و پذیرفته شدگان در قرعه کشی بر اساس جدول ذیل جهت قطعی کردن ثبت نام و برای تعیین تاریخ اعزام کاروان خود اقدام خواهند کرد.

ثبت نام در کاروان‌ها از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 96/12/02 آغاز و پذیرفته شدگان بر اساس اولویت‌های خود می توانند به بخش ثبت نام سایت(لینک قطعی کردن ثبت نام) مراجعه و یا با حضور در دفاتر مجاز زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت، کاروان و تاریخ اعزام خود را تعیین کنند.

 

اعزام قطعی 85 هزار نفر به حج 97

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: تعداد افرادی که به حج تمتع مشرف می شوند مثل سال گذشته است و بر این اساس اعزام بیش از 85 هزار زائر به این سفر تا کنون قطعی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه خاطرنشان کرد: ما درخواست افزایش سهمیه زائران ایرانی برای مراسم سال آینده را با کشور عربستان مطرح کرده ایم و در صورت موافقت مقامات حج عربستانی، حدود 5 هزار نفر به آمار فوق افزوده می شود و در نهایت 90 هزار زائر ایرانی راهی بیت الله الحرام می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
ان شاالله
آخرین اخبار