تلگرام محور ناامنی/ مسئولان چه می‌گویند؟

در حوادث و اغتشاشات دی ماه، تلگرام نقش اساسی ایفا کرد تا حدی که اکثر مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر ناامن بودن این پیام‌رسان خارجی تاکید داشتند.

نا امنی تلگرام از زبان مسئولان بلند پایه کشوربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که از اغتشاشات دی‌ماه 96 سخن به میان می آید ناخودآگاه ذهن همه به سمت تلگرام معطوف می شود؛ پیام رسان خارجی که بستر اصلی شکل گیری اغتشاشات اخیر بود.

پس از حوادث دی ماه 96 که پایه آن در تلگرام ساماندهی شد، همگان دریافتند که یک پیام رسان خارجی تا چه اندازه می تواند برای کشور آسیب رسان باشد. در بحبوحه اغتشاشات اخیر مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران هر یک به نحوی به نا امن بودن این پیام رسان خارجی اعتراف کردند که در ادامه این مطلب به سخنان آنها می پردازیم.

 نقش تلگرام در ناآرامی های اخیر از نگاه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس 

پس از پایان اغتشاشات دی ماه، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه‌ای به بررسی علل و چرایی حوادث اخیر  پرداخت. این کمیسیون در بررسی حوادث دی ماه 96 ضمن اعلام وجود اسنادی مبنی بر دخالت کشورهای بیگانه به ویژه آمریکا و صهیونیسم، نقش تلگرام را به عنوان شتاب دهنده و محوریت پیام رسانی اغتشاشات دی ماه عنوان کردند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این جلسه ضمن عدم موافقت با محدود کردن و بستن اینترنت و فضای مجازی تاکید کردند که بدون مدیریت فضای مجازی نمی توان امنبت و آرامش را تامین کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: تلگرام دنبال براندازی نظام بود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نقشه شوم دشمنان در آشوب های اخیر، محوریت این عملیات را منافقان دانست و گفت: دشمنان در ابتدا فقط به دنبال فراخوان مردم بودند و قرار بود پس از آن همه مخالفان را مسلح کرده و آنگاه به دنبال براندازی نظام باشند و در این میان تلگرام وظایف خود را برای فراخوان و تهییج مردم به نحو احسن انجام می داد.

 وی با بیان این که فیلتر کردن تلگرام همچون آب روی آتش بود و عناصر ضد انقلاب نیز به سرعت دستگیر شدند، اظهار داشت: شبکه تلگرام به دنبال بسیج کردن مردم علیه نظام اسلامی، آموزش آشوبگری و اغتشاش، راه انداختن عملیات روانی سیاه و مخرب علیه نظام، واگذاری تمام اطلاعات مردم به دشمنان و هدایت جامعه برای براندازی نظام بود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه: تلگرام به بستری برای آشوب و اغتشاش در کشور تبدیل شده بود

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: تلگرام ۴۰ درصد از ترافیک اینترنت کشورمان را اشغال کرده، باید شبکه‌های بومی و اجتماعی که سرورشان در داخل ایران است، تبلیغ شوند.

شهریاری با اشاره به نقش شبکه تلگرام در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: این شبکه به بستری برای آشوب و اغتشاش در کشور تبدیل شده بود و چاره‌ای جز فیلتر موقت تلگرام وجود نداشت، البته برخی افراد در حاکمیت کشور اعتقادی به بستن کامل تلگرام ندارند، بهانه این افراد این است که نباید وارد حیطه مردم بشویم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: از یک سال پیش مدام هشدار دادم که تلگرام به مصیبت و آفتی برای جامعه و نظام اسلامی تبدیل شده است که باید برای مدیریت صحیح آن برنامه‌ریزی لازم توسط حاکمیت صورت بگیرد.

هشدار وزیر ارتباطات به موسس تلگرام درباره نقش برخی کانال ها در اغتشاش

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به انتشار اخبار تحریک‌آمیز یکی از کانالهای تلگرامی معاند جمهوری اسلامی ایران، طی توییتی خطاب به مدیرعامل تلگرام نوشت: یک کانال تلگرامی عملاً مردم را دعوت به ایجاد ناامنی و استفاده از بمب دستی و اسلحه می‌کند.

وزیر ارتباطات همچنین در یک هشدار جدی به موسس تلگرام نوشت: یک کانال تلگرامی در حال نفرت پراکنی است، مردم را تشویق می کند که از کوکتل مولوتوف استفاده کنند، مسلح شوند و جامعه را نا آرام کنند. حالا زمان آن است که چنین تشویقاتی توسط تلگرام متوقف شود.

نا امنی تلگرام از زبان مسئولان بلند پایه کشور

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام گفت: ما ابتدا بنا داشتیم که شبکه‌های اجتماعی را حفظ کنیم. ما با همان صلاح شورای امنیت کشور با مدیر پیام رسان تلگرام مکاتبه کرده و از وی درخواست کردیم بنابر مدارکی که موجود است فعالیت این کانال را متوقف کند.

وی افزود: مدیر تلگرام سه کانال از مجموعه این کانال‌ها را بست اما مجدد این کانال ایجاد شد و با توجه به ضعف نقاط مرجع خبری در کشور ما، هجوم مردم به سمت اینکه بخواهند بدانند چه خبر است و اطلاعات چگونه است، مراجعات زیاد شد. مدیر تلگرام علیرغم تعهداتی که خودشان دارند به مقررات خود پایبند نبود و همکاری نکرد.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور: تلگرام در سازماندهی اغتشاشات اخیر نقش اساسی داشت

رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی کشوربا اشاره به نقش تلگرام در سازماندهی اغتشاشات اخیر گفت: شکی نیست که هیچ چیزی نباید با امنیت ملی ما در تعارض قرار بگیرد؛ یعنی هر خدمتی و هر سرویسی به خصوص سرویس خارجی که در تعارض با امنیت ملی ما باشد حتما باید مدیریت شود و یا مدیریت شونده باشد؛ هم اکنون تلگرام یک رسانه ای شده است که با امنیت ملی ما در تعارض است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه: دستور مسدودسازی کانال های تلگرامی حامی اغتشاش از قبل ابلاغ شده بود

عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در کانال شخص خود در پیام رسان سروش نوشت: به لحاظ اهمیتی که سازماندهی و برنامه ریزی دشمنان در تلگرام داشت اوایل سال 1396 این موضوع را رسانه ای کردم و بارها اعلام نمودم حدود 8 هزار از پانصد هزار کانال در شبکه اجتماعی تلگرام علیه امنیت کشور و مقدسات اسلامی و عفت و اخلاق عمومی در حال فعالیت بوده و مشغول سازمادهی و تخریب کشور در فضای مجازی هستند، اما متاسفانه هم وزیر سابق وهم وزیر لاحق ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقابل اجرای دستورات مقاومت کردند.

استنکاف وزارت ارتباطات از اجرای دستورات کتبا به رئیس محترم مرکز ملی فضای مجازی ابلاغ شد، اما مع الاسف اقدام موثری بعمل نیامد.
بخش عمده ای از فتنه و آشوبگری ها و اغتشاشات روزهای اخیر حاصل اشغال فضای مجازی کشور و بی توجهی مسئولین ذیربط به این موضوع بوده است.

 وزیر کشور:  از فضایی مجازی در جهت سلب امنیت کشور سوء استفاده کردند

رحمانی فضلی وزیر کشور بعد از اغتشاشات اخیر با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد از فضای مجازی در اتفاقات اخیر گفت: کسانی که از فضای مجازی سوءاستفاده کردند و از آن در جهت سلب امنیت، بی نظامی، قانون شکنی و تخریب اموال مردم استفاده کردند، نشان دادند که استفاده از ظرفیت این امکان بهانه است، آنها بدنبال خشونت پراکنی و رعب و وحشت هستند که قطعا با این نوع رفتار برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در آرامش، امنیت و نظم و در چهارچوب قانون بهتر می توان پیگیری مطالبات شد، تصریح کرد: مردم عزیزمان همواره با تاکید بر روش‌های قانونی پیگیر حقوق خود بوده و خواهند بود لذا نباید تخریب‌ها و تجاوز به حقوق عمومی و شهروندی جامعه را به حساب مردم فهیم و عزیزمان گذاشته شود.

همچنین دبیر شورای امنیت کشور با تبیین عوامل مختلف موثر در جلب حضور تعدادی از مردم در اعتراضات، ترسیم دقیق نقش و سهم جریان های مختلف در فراخوان های منجر به تجمعات را از جمله ابعاد گزارش ارائه شده از سوی وزارت کشور دانست و به طیف بندی جریانات معاند بر اساس تحریکاتی که در فضای مجازی داشتند، اشاره نمود.

گزارش از سعيد پيرزاده

انتهای پیام/

تلگرام همچنان در دایره نا امنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
کاش فیلتر شه این تلگرام بی خاصیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
لعنت به این تلگرام فتنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر تلگرام که امروز باعث شهادت عزیزان پلیس ما شد وقتی ما می گوییم تلگرام نا امن هست همین می باشد لعنت خدا بر آمد نیوز و منافقین تلگرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام رو هر چه زودتر فیلتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
نباید جلوی فیلتر تلگرام گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من پیشنهاد می دهم یک هشتگی در فضای مجازی به اسمه (بازخورد فقط خنده است ) درست شود تا آنها از این کار دست بکشند هم جنبه اقتصادی داره جلوی خروج ارز بخاطر ترافیک اینترنت اینستاگرام رو میگیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام نباشه مردم میرن یه اپلیکیشن دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
فقط سروش عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام نباشه خیالمان راحت میشه . من از تمام پیام رسان ها داخلی حمایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من هم سروش عضو هستم و هم آی گپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
ایرانی باشه فرقی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مردم ، اگر جوان ایرانی مثل پاول دوروف یک پیام رسان بسازه ازش حمایت می کنید ؟من یک برنامه نویس هستم نیاز دارم باز خورد مردم را بدانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
کارت رو با قدرت انجام بده ما هستیم و جوان کشورمان رو تنها رها نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود احمدی
۱۲:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
بساز جوان ایرانی حمایت میکنیم چرا نکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
بساز جوان ایرانی چرا حمایت نکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
ما همه حمایتت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مگر از سروش و آی گپ و ... حمایت نکردیم؟ بساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
عزیز جان یه چیزی جایگزین اینستاگرام بساز هر چند جایگزین هست و خوبن اما عالی تر هم میتوانی بسازی هر چند که عرض کردم جایگزین های اینستاگرام هم خوبن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
دوست عزیز ما مردم ایران ازت حمایت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
ایرانی جماعت مگه میشه هموطن خودش رو حمایت نکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
دلال ارز می گفت در کانال تلگرام قیمت ارز را بالا می بردند یک گروه . خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
واقعا اینهایی که دلار رو احتکار میکنن تا گران شود خیلی گناه میکنن به مردم فشار می یاد مردم به همدیگر رحم داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام جرمزا است جرم شناسان باید در مورد این موضوع تحقیق کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
چرا دلار میخرند و تو خونه نگه می دارند تا گرون شه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
واقعا کار این هایی که دلار رو احتکار می کنند خیلی بده ما هم می توانستیم بخریم اما دوست نداریم به همنوع خودمان فشار بیاوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من که دیگه از تلگرام استفاده نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من از زمانی که شایعات در مورد زلزله های اخیر رو شنیدم دیگه تو تلگرام نیستم همش دروغ می گفتند که ساعت فلان زلزله می یاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آره والا تو زلزله ها می گفتند سه نصف شب میخواد زلزله بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
چرا شایعه سازها انقدر در تلگرام شایعه می سازند به جای ثواب کردن گناه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
سلام لطفا نظرات روانشناسان و جامعه شناسان و اندیشمندان مثلا آقای رائفی پور رو هم در مورد تلگرام جویا شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
نظر آقای رائفی پور در اینترنت هست فایل صوتی هم هست گوش کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
پیام رسان مورد استفاده ما باید ایرانی باشد تا کسی از فضای مجازی بر علیه امنیت ما استفاده نکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
سروش عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
سین مثل سروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من که به طور کلی از فضای مجازی استفاده نمی کنم ولی تا آنجا که دیدم دست بچه هام محیط سالمی امیدوارم ادامه داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
فقط تولید ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من در تلگرام هستم و می خواهم استفاده درستی از اون بنمایم ولی ناخواسته برایم لینک های بدی می فرستند چکار کنم که دیگر برایم فرستاده نشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
ببخشید این رو میگم اما ما گروه داریم طرف می آید تبلیغات بد می کند مثبت هجده و اینها همش شده مردم آزاری من هفته ای هفت بار آی دی ریپورت می کنم
Iran (Islamic Republic of)
م.ش
۰۶:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من که دارم ازش استفاده ی درست می کنم حیلی هم بدردم خورده چییز که باید درست شده خوده مردم هست حالا تلگرام هم فیلتر بشود مردم از راه دیگه این اشتباهات را تکرار میکنند برای این کار خیلی راه هست من در تلگرام تو کانال های بسیاری عضو هستم مثل کانال مصاف و دارم از سخنان رائفعی استفاده می کنم خیلی عالی روزگارم را پیش می برم اون چیزی که باید فیلتربشند مردم هستند مردم باید درست و فیلتر از فکرهای مخرب بشند.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آیا تلگرام تنظیمات مخصوصی دارد که کسی نتواند برای ما لینک ناخواسته نفرستد ؟ بعضی چیزهای ناخواسته می فرستند من خوشم نمی یاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
فقط پیام رسان داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
نمیدونم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام باید فیلتر شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
دوست عزیز نظر آقای رائفی پور در مورد تلگرام منفی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
سلام لطفا نظرات روانشناسان و جامعه شناسان و اندیشمندان مثلا آقای رائفی پور رو هم در مورد تلگرام جویا شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آقای رافعی پور از تلگرام بدش میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
دوست عزیز رائفی پور میگه تلگرام بد ترین پیام رسانه برو کانالش واقعا عضو بشو دلیل های خوبی هم میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من الان در یک پیام رسان داخلی هستم اونجا از این خبر ها نیست و جزیره امنیته خدا رو شکر جایتان خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من در سروش روزگار می گذرانم خیلی محیط سالمی است خدا رو شکر امدوارم هر روز بهتر از روز قبل بشه طرفدار استاد رائفی پور هم هستم ایشان قبلا در مورد تلگرام توضیحاتی داشتند که در پیوستن من به پیام رسان داخلی موثر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
فقط سروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
سازمانهای دولتی باید ملزم به استفاده از پیام رسان های بومی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
ای کاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام صهیونیستی ونیز اینستاگرام باید حتما فیلتر شوند و از نوع ایرانی مثل آی گپ و سروش استفاده کرد آنها ممکن است نقایصی داشته باشند ولی با حمایت ما روزبهروز بهتر میشوند درک نمیکنم چریعضها از تلگرام خاین حمایت میکنند اگر کسی ریگی به کفشش نباشد چرا نباید از پیام رسان داخلی استفاده نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
وای این اینستاگرام که خیلیییییییییییییییییییییی بده آدم میره توش فکر میکنه یه دنیا دیگست خیلییییییییییییییییییییییی عجیب و غریبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
پیام رسان سروش از نظر سرعت و امکانات بهتره یا ای گپ دوستان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
ای گپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
حمایت از پیام رسان داخلی باید تقویت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اگه نلگرام فیلتر شه هممون یه نفس راحت میکشیم
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۲۰:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
درد و دل یک مادر:
لعنت خداوند بر کسانی که ترویج فساد و فحشا در تلگرام و اینستاگرام می کنند . دل من خون است چرا بعضی ترویج قلیان در اینستاگرام و تلگرام می کنید؟ چرا دامن و حجاب خود را حفظ نمی کنید ؟ چرا پدر و مادری که شبانه روزی برای فرزندشان تلاش و کار می کنند باید همیشه نگران حضور بچه هایشان در فضای مجازی باشند . چرا باید ترویج تجملات و مدلینگ در فضای مجازی زیاد باشد که ما فرزندانمان را دفعات زیادی در ماه بجای درس خواندن در آرایشگاه ها ببینیم آقایان بازیگر شما باید الگوی غیرت در جوانان باشید . هر چند آرزو می کردم که در این عصر بدنیا نمی آمدم اما هر چه در توان دارم برای روشنگری اولیا و همچنین تربیت فرزندم در این فضای پرخطر مجازی به کار خواهم بست تا توفیق الهی ان شاء الله زیرا خداوند همراه صابرین است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
خواهرم حرف دل ما رو هم زدی
Iran (Islamic Republic of)
اریایی
۱۳:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
با تربیت صحیح میشه جلوی اینکاررو گرفت روش های سنتی جوابگو نیستن تکنولوژی واسه ی بشریت مفیده
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۲۰:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من نظرات را خواندم بعضی از دوستان برنامه نویس می خواستن جای پاول دوروف مدیر تلگرام باشن اما نیاز به حمایت داشتند آقا جون من پشتتان هستم به یاری خداوند کارتان را با صداقت و قدرت انجام بدهید و مردم و امنیتشان را فراموش نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
کاش همیشه تلگرام فیلتر میموند
Iran (Islamic Republic of)
صبا موسوی
۲۰:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
دوستان کشورهای قدرتمند برای خودشان پیام رسان دارند اما ما عادت به استفاده از تلگرام داریم و بابتش ارز از کشور خارج می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
فقط پیام رسان داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آره واقعا تلگرام را ببندید مگر قحط پیام رسان است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام چرا جلوی هزینه های اینستاگرام را نمی گیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
هرچند تبلیغات برای پیام رسان های ایرانی کمه ولی دشمنان زیادی دارد و این باعث شده که تبلیغ منفی کنند و همین مورد سبب شده مردم بیایند و صحت حرفهای آنان را بسنجند و حال که دیدند خوب است خارج نمی شوند . عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خانواده ها بر بچه ها نظارت کنید ما نکردیم و دلمان خوش بود بچه در تلگرام سرگرم است و کاری به کار ما ندارد بچمون افسردگی گرفته شما مواظب بچه هایتان باشید دغدغه فقط اقتصاد نیست فکری به حال ما ها هم بنمایید .سپاس از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام باید فیلتر شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
دوستان بجای اینکه وقت بگذارید و از تلگرام دفاع کنید بیایید صفحه تان را در آی گپ و سروش بسازید چه بخواهیم چه نخواهیم مردم پشت متخصصان و جوان های خود را خالی نمی کنند زود بیایید تا دیر نشده همش رو تلگرام سرمایه نگذارید و ریسک نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من همه میام و از پیام رسان داخلی حمایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام خوب نیست اعتیاد میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام خوب نیست اعتیاد میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من چند وقت پیش در اینستاگرام بابت جمع کردن لایک و فروختن آن لودگی در میاوردم تا مردم را بخندانم اما از زمانی که فهمیدم بعضی حرکاتم خلاف شرع و قانونه و تحریک آمیزه توبه کردم . بچه ها از این کارها نکنید چون مثل من پشیمان می شوید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آفرین به تو با غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من چند وقت پیش در اینستاگرام بابت جمع کردن لایک و فروختن آن لودگی در میاوردم تا مردم را بخندانم اما از زمانی که فهمیدم بعضی حرکاتم خلاف شرع و قانونه و تحریک آمیزه توبه کردم . بچه ها از این کارها نکنید چون مثل من پشیمان می شوید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
شهامت داشتی گفتی و جوانمردی و غیرت به کشورت داشتی که این کار رو ترک کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من که آی گپ را نصب کردم خیلی هم راضیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اگر همه ما با هم تصمیم بگیریم تلگرام را از زندگیمون حذف کنیم جلوی خروج ارز گرفته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اگر همه ما با هم تصمیم بگیریم تلگرام را از زندگیمون حذف کنیم جلوی خروج ارز گرفته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آره والا واسه تلگرام اسباب بازی نباید ارز خارج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تا کی باید ارز بابت تلگرام از کشور خارج شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تا کی باید ارز بابت تلگرام از کشور خارج شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
جمع کنید این همه تجمعات رو از تلگرام . چند روز پیش بچه من یه گوشت دیده در تلگرام میگه بابا گوشته لاکچریه ما هم بخریم کلی هم پولش است این چه بساطی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
به این مورد رسیدگی کردند تو اخبار هم نشان داد ولی واقعا این تلگرام جرمزا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
همه مردمباید با هم متحد شوند و همه به پيام رسان ایرانی بیایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۶:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام تا وقتی خودمون اقدام به حمایت از شبکه های اجتماعی ملی خودمو ن نکنیم. هیچ مسولی اقدام نمی کنه این رو مطمین باشید چرا از ای گپ و سروش به جای تل استفاده نمی کنید اماکانتشون شبیه تل و یا بیشتر از اون سرور ش توی کشورمون هستش اگه محتوای کانال یا گروهی بد باشه براحتی می شود شناسایی و مصدود کرد. متاسفم که چرا ملت اینقدر بیگانه پرست شدند اکثرا کالاهای خودمون رو به اسم کالاهای خارجی خرید و فروش می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
چرا من باید مالیات بدهم اما اونی که تو تلگرام فعالیت میکنه ، نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
حرف همه ی ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من در تلگرام اعضای غیرواقعی و بازدید فیک می فروشم اگر بیکار شوم به ضرر خیلی ها است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
پس همون می بینم بعضی از کانال ها بعد از چند روز یهو معروف میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من یک قعال در تلگرام هستم بنظرم خوبه تلگرام چون ربات های سرکاری توش می تونم بسازم و الان کانال بانک لینک دارم و بازدید غیر واقعی ارائه میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
استغفار کن دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
الان کل فامیل ما شروع کردن تو تلگرام به فروش چیزهای تجملاتی و الکی من تنها تو اینها شغل دارم همش جنس های چینی مثل چراغ قوه و آدامس بسته ای خارجی و لوازم آرایش خارجی همش چیزهایی که خود ایرانی هم می تواند بسازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
رباتی درست کنن مثل تلگرام که بشه باهاش بازدید غیرواقعی صفحات درست کرد تا من هم بیام . جون داداش میام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
نه بابا همه چیز باید بر اساس اصول و درستش باشه یعنی چی‌؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
یعنی چی؟ هر چیز بر پایه دروغ بره بالا شکست میخوره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
رباتی درست کنن مثل تلگرام که بشه باهاش بازدید غیرواقعی صفحات درست کرد تا من هم بیام . جون داداش میام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
نه بابا همه چیز باید بر اساس اصول و درستش باشه یعنی چی‌؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
نه نه ما مخالفیم با چیزهای قلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
فقط سروش عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
باید تلگرام و از زندگی خودمون حذف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
باید تلگرام و از زندگی خودمون حذف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۶:۱۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من هم با پیام رسان ایرانی مشکل ندارم اما تو تلگرام راحت میشه اعضا فیک و قلابی درست کرد ولی همه چیز تو ایرانی ها واقعی اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اینکه خوبه عزیزجان
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۶:۱۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من هم با پیام رسان ایرانی مشکل ندارم اما تو تلگرام راحت میشه اعضا فیک و قلابی درست کرد ولی همه چیز تو ایرانی ها واقعی اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
پدر
۱۶:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من بعنوان یک پدربزرگ آرزوی نوه دار شدن دارم پسر از زمانی که وارد شبکه های اجتماعی شده و در تلگرام و ایستاگرام اسمس میده تمایلش به ازدواج صفر شده میگه بابا اینها رو تو صفحه نگاه کن چقدر بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آخی عزیزم قربونت برم پپدرجان ان شاء الله سایه بزرگترها همیشه بالای سر ما باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من به تلگرام و اینستاگرام معتاد شدم از شما عزیزان می خواهم برایم دعا کنید تا بیام بیرون . ای کاش محدود میشد این تلگرام و میشد توفیق اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من خودم یک ربات نویس در تلگرام هستم کارم هم همش شده ساختن ممبر یا اعضای فیک در تلگرام مقصرش هم اونایی اند که از تولید ملی استفاده نمی کنن اونها را به خدا می سپارم
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۱۷:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
بزرگوار از خودت شروع کن و بیا پیام رسان بومی همین ما وشما میشیم همه
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام باید فیلتر شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
والا من خودم برنامه نویس هستم مجبور هستم که در تلگرام باشم چون ایرانی ها از یام رسان خارجی حمایت میکنن و ما نمی توانیم وارد چنین عرصه ای بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
این تلگرام محيط خیلی بدی شده است که هر جرمی در آن رخ می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
این تلگرام محيط خیلی بدی شده است که هر جرمی در آن رخ می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
باید پیام رسان ایرانی حمایت شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
جدیدا شروع کردند به ترویج قلیان در اینستاگرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
جدید نیست ولی جدیدا سازمان یافته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
فقط یک سال اینترنت رو برای استفاده کنندگان از پیام رسان داخلی رایگان کنید میبینید کلا تلگرام جمع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
چرا باید در تلگرام تبلیغ البسه قاچاق بشه ؟ مگه ما خودمان تولید نمی کنیم ؟ آیا مدیر تلگرام این صفحات را می بندد یا خلاف حقوق بشر است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من یک مقدار به هم ریخته ام کاش صدای ما را به مسئولین برسانید پسر من همش دنبال لایک جمع کردن در اینستاگرام است به خاطر چشم روی هم چشمی . ببندید این ها را .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
پسر شما هم ؟ چه وضعی شده
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۵:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
پاول دورف برات جایزهای میذاریم که 48 ساعته سرت تحویل بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
والا من خودم برنامه نویس هستم مجبور هستم که در تلگرام باشم چون ایرانی ها از یام رسان خارجی حمایت میکنن و ما نمی توانیم وارد چنین عرصه ای بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اقتصاد خرابه مردم اسیرن چه ربطی به تلگرام داره ؟!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
چرا باید در تلگرام تبلیغ البسه قاچاق بشه ؟ مگه ما خودمان تولید نمی کنیم ؟ آیا مدیر تلگرام این صفحات را می بندد یا خلاف حقوق بشر است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من یک قعال در تلگرام هستم بنظرم خوبه تلگرام چون ربات های سرکاری توش می تونم بسازم و بازدید غیر واقعی ارائه میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
چرا در این وضعیت اقتصادی باید میلیارد ها بایت ارز ترافیک تلگرام از کشور خارج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من فعالیتم رو تو سروش شروع کردم هر چی دیرتر بیایم تو سروش ضرر کردیم الان کاربراش زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خیلی هم سریع شده و به کسی تهمت یا افترا زده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
سین مثل سروش عالیییییییییییییییه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
بی توجهی دولت باعث شد که الان بیش از 40 درررررررررصد% از پهنای باند کل کشور دراختیار تلگرام باشد تاهرچه را که میخواهد در ذهن ملت ایران جابیندازد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
ببخشید اشتباه منفی دادم موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
برید به درد مردم برسید بیکاری بی پولی اختلاس شما عزیز دل گیر دادید به تلگرام که چی

مشکل مردم تلگرام نیست مشکل مردم بی خانه بودن مشکل مردم شب عید پول نداشتن برای خرید یک عدد پیراهن مشکل مردم شرمنده شدن پیش زن و بچه هاشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آقا بچه ی من بجای کار کردن همش تو تلگرام است خواب و خوراک هم ندارد کاش محتوا خوب بود سمت کار کردن می رفت ولی فضا منحرفانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
چرا باید پیراهنی که ایرانی می سازد خریده نشه و ترک آن را بخرند؟ والا بعضی از این لباس فروش ها بیکار شدند تمام فروشگاه هایش هم در تلگرام است بویژه اینستاگرام میگی نه ؟ برو نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
برید به درد مردم برسید بیکاری بی پولی اختلاس شما عزیز دل گیر دادید به تلگرام که چی

مشکل مردم تلگرام نیست مشکل مردم بی خانه بودن مشکل مردم شب عید پول نداشتن برای خرید یک عدد پیراهن مشکل مردم شرمنده شدن پیش زن و بچه هاشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
فضای مجازی به دلیل ترویج تجملات و انحراف باعث سست شدن عقیده بعضی ها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
عاج فیل تو تلگرام و اینستاگرام تبلیغ میشه و لوازم صوتی تصویری که خودمان تبلیغ می کنیم و بخصوص پیراهن ترک . اگر این چیزها باعث بیکاری نمیشه پس چی میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
فرار مالیاتی در تلگرام خیلی زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
ببخشید داروهایی که در تلگرام بعنوان قاچاق می فروشند قابل اعتماد است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
یه اپلیکیشن شبکه اجتماعی باعث بهم زدن امنیت جامعه شده، آیا تضمینی هست که با حذف تلگرام ، نرم افزار دیگه ای جایگزین خواهد شد که بهتره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
سروش عشقه پیام رسان خیلی خیلی سالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
شده والا تا حالا سروش نصب کردی ؟ من که خیلی توش راحتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تضمین رو ما مردم خودمان باید به یکدیگر بدهیم اگر کار خلاف نکنیم چیزی بسته نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام خیلی هم خوبه
مسئولین باید اوضاع داخلی رو درست کنند تا مردم نگران اوضاع اقتصادی کشور و خانواده نباشن !
محروم کردن که جواب نمیده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام باعث قاچاق شده ببینید چگونه لوازم آرایش و لوارزم صوتی و تصویری و... براحتی فروخته میشه قاچاق باعث بیکاری شده و فرار مالیاتی و هزاران جرم دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
به ترویج قاچاقی که در تلگرام می شود رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مواد مخدر چرا در تلگرام ترویج میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
بچه های ما معتاذ و سیگاری بشن خوبه ؟ دیدید در اینستاگرام چگونه تبلیغ قلیان می کنند ؟ بچه های مردم منحرف شوند خوبه ؟ اقتصاد را نخبه باید بچرخانه آدمی که منحرف شود می تواند ؟ نگران نسل آینده نیستید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تلگرام یه چیزی واسه بازی و سرگرمی است من هم حاضر نیستم امنیت کشورم بخاطر یک اسباب بازی خدشه ای وارد بشه حاضرم هر تصمیم مقتضی مسئولان می گیرند پایش وایسم البته الان بیشتر کارهام رو در داخلی انجام میدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
شده فکر کنی داری بابت یک چیز وقتت رو تلف میکنی ؟ واسه من اتفاق افتاده مثلا در تلگرام اخبار و شایعات کذب واقعا باعث آزار من در تلگرام شده مثلا زمان زلزله همه چیز در تلگرام بی اساس است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
چیز خاصی هم نداره تلگرام پیام رسان ایرانی باهاش میشه تماس هم گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
یعنی آقای روحانی رییس شورای امنیت ملی بدون هماهنگی بقیه دستور رفع فیلتر تلگرام رو صادر کردن?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
بخاطر فشار یه عده قلیل که شده بودند صدای هزاران نفر . منظورم لایک فروشان بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خود مسئولان عزیز هم در پیام رسان های داخلی عضو شوند تا بیشتر فرهنگ سازی شود مثلا آقای جهرمی در سروش عضو هستند وآی گپ و اینها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
حیف از پولي که بخواهیم بابت ترافیک تلگرام از کشور خارج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
از وزیر محترم ارتباطات می خواهیم از پیام رسان های داخلی بیشتر حمایت نماید .
Iran (Islamic Republic of)
سعید فروزش
۱۱:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
کارهایی که در بستر تلگرام شکل گرفته خودش بخشی از این نگرانی قاچاق و ... یک مورد جدید هم که میگن پول بده همسرت را تعقیب کنیم . در بستری امن مثل پیام رسان داخلی ایجاد شغل نماییم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
با اینکه تمام مسئولین میدانند که نباید از کالای خارجی و شبکه های اینترنتی خارجی استفاده شود ولی باز باید تمام سرمایه ی این مملکت به جیب اجانب غربی از خدا بی خبر برود.چرا فقط شعار میدهید اگر راست میگویید تلگرام را محو وبجای آن از پیام رسانهای داخلی که بسیار با کیفیت و عالی هستند استفاده کنیم مثل سروش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
متخصص داخلی مظلوم است . مردم حمایت و خدا کمکشان کند ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
لطفا امکانات پیام رسان های ایرانی را بیشتر کنیم هر چند که آنها از چند سال پیش تلگرام پیشرفته تر هستند اما در برابر تلگرام الان نیاز به امکانات بیشتری دارند.
Iran (Islamic Republic of)
شبنم طاهری
۱۰:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
در عمل در خصوص رفع فیلتر تلگرام 100 نفر شده بودند صدای هزاران نفر . امیدوارم روزی بجای ترجیح منافع خودمان به منافع ملی اهمیت کنیم . کسانی که فروشنده لایک در فضای مجازی هستند دیدگاهشان را باید تغییر دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مردم با بصیرت . حمایت حمایت . اقبال ما هر روز برای استفاده از پیام رسان ایرانی بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
امیدوارم کاری کنیم تا تلگرام بیشتر از این به حیطه فرهنگی مان لطمه نزند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
جنگ نرم که میگن همین تلگرامه واقعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
ابزار دشمن تکمیل شده . ماهواره و پيام رسان و ... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
یکی از مهم ترین رسانه ها فضای مجازی است و پیام رسان ها . پیام رسان ها را هم به خارجی ها واگذار نکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
در بعضی چیزها شدیم مصرف کننده صرف چرا ؟ مثل تلگرام ! حداقل در وسایل تفریح از جنس ایرانی استفاده کنیم . همش خارجی درحالیکه بهترش رو ایرانی جماعت ساخته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اگه مسؤولان خصوصا کسانی که در حوزه فضای مجازی مسئولیت دارن خوابشان نبرده بود و چند سال پیش شبکه اجتماعی مناسب داخلی رو راه اندازی میکردن الان این وضعیتو نداشتیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
بود عزیز دل بیسفون پلاس سه سال پیش ساخته شد و در بعی از جهات تلگرام ازش کپی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
ما به پیام رسان های ایرانی اعتماد کامل داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
من خیلی وقت پیش بخاطر کشورم از تلگرام بیرون آمدم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
الان قیمت تلگرام یک میلیارد دلاره یعنی کلی بشکه نفت پس بیایم از پیام رسان داخلی حمایت کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
این همه می گوییم شغل ایجاد کرده تلگرام آمار از کجاست ؟ درحالیکه هر شغلی ایجاد شده توسط جوان ایرانی بوده که توسط پلتفرمی که ساخته بوده مثل تاکسی اینترنتی . الكي تلگرام را بزرگ نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
بورس نیویورک سقوط کرد وقتی اپل و گوگل برای مدتی تلگرام را پاک کردند؟
۱۲