بیشترین خواسته‌های مردم در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی، اشتغال است

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور گفت: بیشترین خواسته‌های مردم در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی، اشتغال است که باید به این مطالبه مهم مردم توجه جدی شود.

بیشترین خواسته‌های مردم در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی، اشتغال استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  وجه الله خدمتگزار ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران بازرسی، بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با تاکید بر توجه به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: موفقیت دستگاه‌های اجرایی در انجام امور محوله بررسی و ارزیابی عملکرد این عرصه است که این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سازمان امور اداری و استخدامی هر ساله در حوزه عمومی و اختصاصی دستگاه‌های اجرایی را ارزیابی می‌کند خاطر نشان کرد: در انتخاب ادارات برتر درجشنواره شهید رجایی یکی از شاخص‌های مهم در این ارزیابی، حقوق شهروندی و خدمت به مردم است و مدیران بازرسی ادارات نقش مهمی در این زمینه دارند.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور بیان کرد: برای نخستین بار در نظام اجرایی کشور، رئیس جمهور در اقدامی و در پیوست احکام همه وزرا، فعالیت‌های عمومی هر وزارتخانه و شاه بیت اساسی آن خدمت به مردم و توجه دولتمردان به برنامه‌هایی است که رئیس جمهور اعلام کرده است.

خدمتگزار اظهار داشت: برای تحقق این امر از وزرا درخواست شده که برنامه‌های مورد نظر در دستور رئیس جمهور را به صورت برش استانی هم ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه جلسه مسئولان بازرسی وزارتخانه‌های ماهانه با دعوت نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود تاکید کرد: مدیران بازرسی باید ضمن آشنایی با وظایف خود، بر آموزش‌های ضمن خدمت هم تاکید داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور تصریح کرد: استانداران، فرمانداران، مدیران اجرایی در خدمت به مردم و بررسی خواسته و مشکلات آنان با منابع موجود در کوتاه‌ترین زمان توجه ویژه به خرج دهند.

وی با اشاره به سامانه ارتباطات مردمی با دولت( سامد) بیان کرد: بیشترین خواسته‌های مردمی در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی، که باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم مسئله اشتغال است.

خدمتگزار گفت: یکی از مسائلی که می تواند موج ایجاد امید در جامعه شود، استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی است، بهره‌مندی از توان و آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه‌های تولید و اشتغال و کارآفرینی ضروری است.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌ها از دستگاه‌های اجرایی، به دنبال مچ گیری نیستیم افزود: ضمن اینکه در بازرسی‌های دوره‌ای صورت گرفته از استانها از اقدامات خوب صورت گرفته تجلیل کرده و اقدامات اشتباه را هم اصلاح می‌کنیم.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با تاکید بر بازدیدهای دوره‌ای و سرکشی از حوزه‌های مدیریتی توسط مدیران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده درخواست‌های مردمی در ارتباط با شهرداری‌ها است، شهرداری‌ها فضایی فراهم کنند که مردم با نشاط و آرامش به مسائل خود رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ م

اشتغال از بیشترین درخواست‌های مردمی به دستگاه‌های اجرایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.