ولایتی در جمع خبرنگاران؛

بحث موشکی ایران و تکامل آن ربطی به بیگانگان ندارد/ زیر بار اینکه به ما دیکته کنند چه کنیم، نمی‌رویم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحث موشکی ایران و تکامل آن هیچ ربطی به بیگانگان ندارد.

بحث موشکی ایران و تکامل آن ربطی به بیگانگان ندارد/ زیر بار اینکه به ما دیکته کنند چه کنیم، نمی‌رویمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با دیوید مک آلیستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره جزئیات این نشست داد و اظهار کرد: جلسه‌ای با کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا داشتیم که بیش از یک ساعت طول کشید و در این جلسه گفت‌وگو‌هایی درباره روابط ایران و اروپا مطرح شد.

وی ادامه داد: این هیئت سوالاتی درباره منطقه، موضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون سوریه، عراق، یمن، افغانستان و لبنان داشتند.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری یکی دیگر از محورهای این دیدار را صحبت درباره آینده روابط ایران و اروپا بیان کرد و ادامه داد:‌ آنان نسبت به توسعه روابط با ایران بسیار مشتاق بودند، با توجه به اینکه اعضای این هیئت عضو پارلمان اروپا هستند و سمت اجرایی هم ندارند بسیار راحت تر و آزادتر سخن می‌گویند.

وی تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که اروپایی‌ها امید دارند بتوانند با کمک آن منطقه را به عنوان محور آرامش و استقلال حفظ کرده و از فروپاشی کشورها جلوگیری کنند،  آنان به صراحت گفتند که امیدشان‌ برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه کشور ما است.

ولایتی با بیان اینکه اعضای این هیئت؛ لیبی را به عنوان یک نمونه بد مثال می‌زدند که چگونه بیگانگان موجب از هم پاشیدن این کشور شدند، ادامه داد: بنده هم گفتم که دخالت آمریکا، بعضی از کشورهای اروپایی و عربی در لیبی موجب شد تا این کشور مهم و بزرگ اسلامی به سمت فروپاشی برود؛ ما در جایگاه یک کشور مهم منطقه‌ای اجازه نخواهیم داد کشورهای دیگر منطقه که دوست ما هستند به این سرنوشت گرفتار شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره توان موشکی کشورمان و موضع اروپایی‌ها نسبت به این موضوع گفت: در این جلسه اعضای این هیئت درباره موضوع موشکی ایران سوال کردند، بنده هم گفتم که موشک وسیله‌ای دفاعی است و هر کشوری بر اساس شرایط خود سیستم دفاعی را انتخاب می‌کند. ما نیز برای دفاع از کشورمان بر اساس مصالح ملی در مسیر تکامل یافتن این موشک‌ها عمل می‌کنیم و ربطی به کشورهای بیگانه ندارد، اجازه دخالت هم به آنان نمی‌دهیم و زیر بار اینکه به ما دیکته کنند چه کنیم، نمی‌رویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار