ولایتی در دیدار با مک‌ آلیستر‌؛

اگر ایران و محور مقاومت ایستادگی نمی‌کردند، بغداد و دمشق در اختیار داعش‌ قرار می‌گرفت

مشاور مقام معظم رهبری گفت: اگر ایران و مقاومت ایستادگی نمی‌کردند، قطعا بغداد و دمشق در اختیار داعش‌ قرار می‌گرفت.

اگر ایران و محور مقاومت ایستادگی نمی‌کردند بغداد و دمشق در اختیار داعش‌ قرار می‌گرفتبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری عصر امروز چهارشنبه 25بهمن‌ماه با دیوید مک آلیستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و تعدادی از نمایندگان کشورهای اروپایی دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به رئیس و نمایندگان کشورهای اروپایی، اظهار کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا همکاری متقابل با تمامی کشورهای منطقه به منظور ایجاد ثبات، امنیت و صلح پایدار است و مخالف هرگونه دخالت خارجی هستیم.

ولایتی تصریح کرد: همواره روابط جمهوری اسلامی ایران بر پایه تعامل، همکاری، برقراری ارتباط نزدیک و صمیمانه بوده و با همه کشورهای همسایه و منطقه که بخش عمده‌ای از آنان به غیر از روسیه و ارمنستان را کشورهای اسلامی تشکیل می‌دهند، روابط مسالمت آمیز و رفت و آمدهای بسیاری میان کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

مشاور امور بین‌املل مقام معظم رهبری درباره تحولات اخیر در عراق، سوریه و لبنان بیان کرد: تحولات اخیر در منطقه بسیار مهم است و حضور ایران در عراق و سوریه صرفا با دعوت دولت‌های قانونی این کشورها صورت پذیرفته و بی تردید اگر مقاومت و ایستادگی ایران در کنار ملت‌های مظلوم منطقه نبود، باید امروز شاهد حضور داعش‌ و تروریسم در منطقه می‌بودیم که مخاطرات فراوانی را برای جهان به دنبال داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای حفظ مقاومت و با دعوت‌های دولت‌های قانونی برای مقابله با داعش‌ حضور یافتیم و به این دعوت‌ها پاسخ دادیم، اگر جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت ایستادگی نمی‌کردند قطعا بغداد و دمشق در اختیار داعش‌ قرار می‌گرفت.

ولایتی با تاکید بر اینکه ایران در حمایت از این دولت‌های قانونی تلاش زیادی انجام داد، افزود: خوشحالیم که وضعیت عراق به مراتب بسیار بهتر شده و اکنون اوضاع آرام است و دیگر فعالیتی هم علی‌رقم خواست بعضی از توطئه گران برای تجزیه وجود ندارد.

وی به نقش اروپا در حل مسائل، مناقشات بین‌المللی و منطقه‌ای اشاره و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات ارزنده‌ای در اختیار دارد، کشورهای اروپایی می‌بایست سیاست‌های مستقل تری را در منطقه داشته باشند.

گفتنی است که در ادامه این دیدار درباره موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، داعش ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار