با همت دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شد؛

نمایه سازی مقالات برتر کنفرانس بین المللی سیستم‌های الکترونیک قدرت در IEEE

با همت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر نهمین کنفرانس بین المللی سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت با هدف تبادل آخرین یافته‌های علمی در این حوزه آغاز به کار کرد.

نمایه سازی مقالات برتر کنفرانس بین المللی سیستم های الکترونیک قدرت در IEEEبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فتحی دبیر علمی نهمین کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی با اشاره به برگزاری نهمین دوره از این کنفرانس در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: در دوره های قبل این کنفرانس در سایر دانشگاه های کشور برگزار شده است.

وی برگزاری این کنفرانس را یکی از مهم‌ترین کنفرانس های علمی کشور دانست و ادامه داد: بر این اساس در کمیته علمی آن از افراد شناخته شده ای عضو هستند.

فتحی ایجاد شرایطی برای تبادل یافته های علمی، توسعه همکاری های علمی را از اهداف برگزاری این کنفرانس برشمرد و یادآور شد: در این کنفرانس 190 مقاله از کشورهای کانادا، چین، دانمارک، آلمان و کره ارسال شد.

دبیر علمی نهمین کنفرانس بین المللی سیستم ها و فناوری های الکترونیک قدرت و محرکه های الکتریکی افزود: از تعداد مقالات ارسال شده 76 مقاله برای ارائه شفاهی و 34 مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شدند.

فتحی برگزاری 7هفت کارگاه آموزشی و پنل های تخصصی را از دیگر برنامه های جانبی این کنفرانس نام برد و یادآور شد: در این دوره از کنفرانس 10 مقاله برتر این در ژورنال امیرکبیر منتشر می شود ضمن آنکه در IEEE نیز نمایه سازی می شود.

وی با اشاره به اهمیت الکترونیک قدرت توضیح داد: الکترونیک قدرت یکی از موضوعات مهم روز در جهان است؛ چراکه این سیستم ها در همه حوزه ها از خانه و اداره تا صنعت و شبکه های برق کاربرد دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حوزه هایی چون تولید پراکنده، شبکه های هوشمند و منابع انرژی تجدید بدون به کارگیری الکترونیک قدرت امکان پذیر نیست چراکه برای اتصال خروجی منابع تجدید پذیر به شبکه نیاز به تبدیل و تغییراتی در مشخصه های برق است که این امر با سیستم های الکترونیک قدرت میسر است.

فتحی مطرح کرد: علاوه بر آن، این سیستم ها در زمینه های مختلفی مانند شبکه های قدرت در حمل و نقل الکتریکی و همچنین استفاده بهینه از انرژی و کاهش آلودگی هوا نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/

تبادل یافته های علمی در کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار