دی اس 5LS

خودروی دی اس 5LS برای نخستین بار، در سال 2014 میلادی در چین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دی اس یک از زیرشاخه‌های شرکت سیتروئن فرانسه محسوب می شود که خودروهایی لوکس و زیبا به بازار عرضه می کند.

خودروی دی اس 5LS برای نخستین بار، در سال 2014 میلادی در چین رونمایی شد. این سدان فرانسوی با سه پیشرانه متفاوت 1.8 لیتری تنفس طبیعی،1.6 لیتری توربو (THP160) و 2 لیتری توربو (THP200) وار بازار شد، البته خالی از لطف نیست که بدانید؛ نمونه وارد شده به کشور نسخه ی THP160 است.

نام این مدل دی اس 5LS بوده دو حرف LS مخفف دو کلمه LUXURY Sedan است و عدد پنج هم مخفف کلمات Inspiration، Dynamism، Quality، Vanguardisn و Healthy life است.

برخی معتقدند که این نسخه نمونه ی سدان دی اس 5 است البته با تفاوتی که در ظاهر آن بوجود آمده است.

شرکت دی اس این نسخه را به منظور رقابت با هم رده های آلمانی خود به میدان فرستاده و نمای ظاهری آن براساس پیش بینی ها، جلوه ای لوکس دارد و به همین سبب شاهد خطوط برآمده روی بدنه هستیم که از گوشه ی چراغ جلو آغاز و تا انتها به گوشه چراغ عقب رسیده است. همچنین یک خط کرومی از قسمت انتهای پنجره ی عقب تا بالای چراغ عقب با یک ملایمی قرار گرفته و علاوه بر این نوار کرومی دیگر هم در قسمت پایین درب های جلو و عقب طراحی شده است . جلوپنجره ای پنج ضلعی عریضی هم که از کنار ها وارد حریم چراغ های جلو شده نمای جلو 5LS را شکل داده و لوگوی دی اس در وسط این جلوپنجره قرار گرفته است.

روی دی اس 5LS امکاناتی همچون سانروف برقی، شیشه‌های عقب دودی، دوربین دید عقب، سیستم ورود و استارت بدون سوئیچ (KEYLESS START)، کروز کنترل مجهز به محدودکننده سرعت، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و قابلیت تنظیم الکتریکی، روکش صندلی از چرم اعلای ناپا با طرح بند ساعت، داشبورد، پنل درب‌ها و تکیه‌گاه دست با روکش چرمی، سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک مجهز به مجراهای عقب، سیستم کنترل کیفیت هوا، فرمان هیدرولیک با قدرت متغیر، ساپورت ناحیه کمر صندلی‌ها با تنظیم برقی و امکان ماساژ در صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشوی برقی مجهز به گرم‌کن و چراغ راهنمای LED، دکوراسیون داخلی با روکش چوبی، فرش کف‌پوش جلو، قاب کرومی محافظ پادری جلو، غربیلک فرمان چرمی با دکمه‌های کنترل، بازکن دریچه باک الکترونیک، فرمان چندکاره، صفحه نمایش لمسی رنگی به سایز 7 اینچ با قابلیت‌های پخش رادیو، سی دی، بلوتوث و هندزفری + DVD،MP3،AUX و USB، چراغ‌های جلو از نوع زنون دوکاره با امکان جهت‌یابی، چراغ‌های روشنایی در روز LED، چراغ‌های اتوماتیک جلو مجهز به سامانه نور بدرقه راننده در نقاط تاریک، مه شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک، آینه وسط الکتروکرومیک با تنظیم درخشندگی خودکار، لوله‌های اگزوز دوگانه طرح کروم، رینگ آلیاژی طرح الماس 17 اینچی وجود دارد.

6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی‌ها (HAC)، سیستم پایش و هشدار نقاط کور (BLIS)، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)، ترمزدستی الکترونیک اتوماتیک (EPB)، سنسورهای پارک جلو و عقب، چرخ زاپاس کم‌حجم، سامانه هشدار پیرامونی از جمله تجهیزات ایمنی در این سدان فرانسوی است.

دی اس 5LS موجود در ایران مجهز به یک پیشرانه با حجم 1598 سی‌سی است که 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر در 1400 الی 4000 دور در دقیقه تولید می کند این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 8.8 ثانیه زمان نیاز دارد حداکثر سرعت این سدان فرانسوی 205 کیلومتر بر ساعت است همچنین دی اس 5LS از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهر گرفته است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار