رئیس سازمان بهزیستی کشور:

اعتیاد به سمت زنانه شدن پیش می‌رود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: نسبت مصرف مواد در بین زنان و مردان در حال تغییر است و به سمت زنانه شدن پیش می‌رود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درگفتگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ با اشاره به اجرای طرح دادگاه درمان مدار به صورت پایلوت در استان یزد گفت: موضوع اعتیاد در ۱۱ استان کشور با جدیت رصد و پیگیری می شود.

انوشیروان محسنی افزود: اعتیاد یک تهدید علیه جامعه و امنیت ملی است و شهدای زیادی برای جلوگیری از قاچاق تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه سوء مصرف موادمخدر در حال افزایش است، ادامه داد: باید یک نگاه همه جانبه در این زمینه داشته باشیم و جمعیتی که دچار این آسیب و پدیده هستند را درمان کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه متاسفانه نسبت مصرف در بین زنان و مردان در حال کاهش و تغییر است، اضافه کرد: اعتیاد به سمت زنانه شدن پیش می رود و در رشد آسیب های دیگر نیز هم‌افزایی دارد و می تواند طلاق، جرم و جنایت و سایر آسیب ها را افزایش دهد.

وی با تاکید بر تسریع در روند تدوین ایین نامه های اجرایی عنوان کرد: از معضلات اجرای این طرح نپذیرفتن در مراکز درمان به واسطه نداشتن مدارک شناسایی است که باید در این زمینه وزارت بهداشت تعامل و همکاری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکید این طرح بر توانمندسازی بیماران پس از درمان است اظهار داشت: سازمان بهزیستی در این زمینه نیز برنامه های حمایتی از جمله طرح های اشتغالزایی و نسهیلاتی در نظر گرفته است.

انتهای پیام/ ی

سوء مصرف موادمخدر در حال افزایش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار