برپایی شب‌ شعر فاطمی در داراب

نخستین دوره شب‌ شعر فاطمی با حضور شاعران مطرح استان فارس در داراب برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛حمد خوانسالار دبیر اجرایی شب شعر فاطمی با اشاره به برگزاری نخستین دوره شب‌شعر فاطمی با حضور شاعران مطرح استان فارس در داراب گفت: این شب شعر با هدف ترویج فرهنگ دینی و گرامی داشت جایگاه والای حضرت فاطمه‌الزهرا (س) در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری این مراسم همزمان با ایام فاطمیه است که شاعران شرکت‌کننده ارادت و اخلاص به بانوی دو عالم را در قالب هنر، ادبیات وغزل ارائه می‌کنند.

خوانسالار با اشاره به اینکه شاعران برای حضور در مراسم شب شعر فاطمی در زمینهٔ قالب اثر خود آزاد هستند، افزود:علاوه بر غزل که قالب اصلی شعر را شامل می‌شود تعدادی از اشعار نیز در قالب مثنوی سروده و به شب‌شعر فاطمی ارائه‌شده است.

دبیر اجرایی شب شعر فاطمی ادامه داد: محبوبه راهپیما از نی‌ریز، سجاد حیدری از قیروکارزین، احد ده بزرگی و فردوسی از شیراز، روح‌الله قناعتیان و علیرضا رنج‌کش از جهرم، ایوب پرندآور، علی‌اکبر شجعان از استهبان و غلامرضا ظریف شاعران شرکت‌کننده در شب‌شعر فاطمی هستند.

خوانسالار با بیان اینکه از داراب نیز اعضا انجمن ادبی بهار اشعار خود را ارائه و در این مراسم به شعرخوانی می‌پردازند، اضافه کرد: این شب‌شعر در قالب همایش برگزار می‌شود که ستاد برگزاری آن شامل کانون مداحان و شاعران آیینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، بسیج هنرمندان، بسیج فرهنگیان سپاه و شهرداری داراب است
انتهای پیام/ت

برگزاری شب‌شعر فاطمی در داراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار