اجرای ۱۳۴ طرح صنعتی و معدنی باپیشرفت بالای ۶۰ درصد در سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۴ طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در نقاط مختلف استان درحال اجراست.

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:۱۳۴ طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در نقاط مختلف استان درحال اجراست.

میرشکار ادامه داد: حجم سرمایه گذاری اولیه جواز‌های تاسیس صادره این واحد‌ها بیش از سه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: سیمان، مس، کاشی، پنل پلی اورتان، سردخانه، پودر شوینده و بسته بندی محصولات از جمله این طرح هاست که با بهره برداری از آن‌ها برای سه هزار و ۴۰۰ نفر در استان شغل ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک افزون بر هزار واحد صنعتی در این استان فعالیت می‌کنند که عمده آن‌ها واحد‌های کوچک و کارگاهی هستند.

میرشکار با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استان صنعتی محسوب نمی‌شود اظهار داشت: از مجموع واحد‌های دارای پروانه بهره برداری این استان تنها حدود ۱۳ واحد صنعتی سبب اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر شده اند.

وی ادامه داد: واحد‌های صنعتی سیستان و بلوچستان عمدتا در بخش معادن، واحد‌های شن و ماسه، کوره، صنایع غذایی، مواد پتروشیمی، صنایع لاستیک، پلاستیک و صنایع شیلاتی فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان جایگاهی که بتواند از لحاظ صنعتی در سطح کشور مطرح باشد را ندارد در حالی که سرشار از ظرفیت و توانمندی است.

وی با بیان اینکه بخش معدن می‌تواند به عنوان محور توسعه سیستان و بلوچستان مدنظر قرار گیرد گفت: شاید یکی از دلایلی که نتوانستیم در جایگاه خوبی از لحاظ صنعتی و معدنی قرار گیریم حضور نداشتن شرکت‌های بزرگ دولت، وابسته به دولت و نهاد‌های عمومی برای فعالیت‌های اقتصادی در این استان بوده است.

وی تاکید کرد: برای رونق صنعت در سیستان و بلوچستان استفاده از منابع و تسهیلات بانک ها، کمک‌های فنی و اعتباری تغییر در نظام تعرفه‌ای کشور با کشور‌های همجوار و استفاده از معافیت‌ها و مشوق‌ها برای این استان ضروری است.

انتهای پیام/ع

 ۱۳۴ طرح صنعتی و معدنی در سیستان وبلوچستان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار