معاون پژوهش دانشگاه رازی کرمانشاه ؛

چهار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی جزو دانشمندان برتر در جهان اسلام هستند

معاون پژوهش دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: برگزاری نمایشگاه پژوهش های علمی و فناوری بولیل وقوع زمین لرزه هفت و سه دهم ریشترب 21 ابانماه با دو ماه تاخیر برگزار می شود.

چهار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه  رازی جزو دانشمندان برتر در جهان اسلام هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نجفی   معاون پژوهش دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی از پنجم اسفندماه بمدت دو روز در دانشگاه رازی دایر می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه در بین دانشگاه های کشور و دانشگاه های جهان اسلام جایگاه مناسبی دارد، گفت: در بین دانشگاه های کشور رتبه 11و رتبه 91 را در بین دانشگاه های جهان اسلام دارد و چهار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه جزو دانشمندان برتر در جهان اسلام هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان  کرد: دانشگاه رازی سال گذشته در پایگاه های معتبر علمی مقاله های بسیاری را به ثبت رساند و همچنین شیمیدان برتر کشوری در رشته شیمی از دانشگاه رازی معرفی شد.

نجفی با اشاره به فعالیت هفت شرکت دانش بنیان در دانشگاه رازی، گفت: در راستای حل مشکلات اجتمای، افتصادی  پژوهشگران دانشگاه رازی با دستگاه های اجرایی قرارداد پژوهشی منعقد کرده اند که پژوهشگران دانشگاه در مورد حل مسئله در 53 طرح در حال تحقیق و پژوهش هستند.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی براین است که پژوهش های دانشگاه تقاضا محور باشد، گفت: دانشگاه رازی حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی را در زمینه های مختلف با تحقیق و پزوهش را رسالت خود می داند.

نجفی در ادامه  بیان  کرد: در سال های گذشته زیر ساخت های فناوری اطلاعات برای انجام تحقیق و پزوهش بسرعت رشد داشته است و پهنای باند 384 مگا بایت افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه 201 هزار جلد کتاب فارسی و 250 هزار جلد کتاب لاتین در کتابخانه دانشگاه رازی وجود دارد، افزود: تلاش می شود که وضعیت کتابخانه از حیث کمی و کیفی بهبود یابد و در حوزه ی علوم تجربی نیز آزمایشگاه نیز برای انجام ازمایش عای علمی مجهز شده است و در هفته گذشته ساختمان ان تکمیل شد و از ظرفیت آن برای پیشبرد اهداف علمی استان استفاده می شود.

معاون پژوهش دانشگاه رازی  بیان  کرد: در راستای بهبود زیر ساخت های علمی تلاش می شود که ژورنال های علمی بکار گرفته شوند که تا کنون حدود چهار ژورنال علمی تایید شده و چهار مورد دیگر در آستانه تایید قرار دارند.

نجفی گفت: در سال 96 همایش های ملی و بین المللی مختلفی در حوزه های مختلف برگزار شد که بیش از 40کارگاه اموزشی با موضوعات مختلف تشکیل شده است.

انتهای پیام/ز

 

 250 هزار جلد کتاب لاتین در کتابخانه دانشگاه رازی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار