فرماندار کرکوک: داعش همچنان یک تهدید برای عراق است

فرماندار کرکوک اعلام کرد که تروریست‌های داعش همچنان تهدیدی برای بخش‌های شمالی عراق محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «راکان جبوری»، فرماندار کرکوک عراق، امروز (سه شنبه) اعلام کرد که تروریست‌های داعش همچنان یک تهدید در شمال عراق محسوب می شوند.

او گفت: تروریستهای داعش ناپدید شده اند؛ اما به طور کامل از بین نرفته اند. نیروهای پیشمرگه نتوانسته اند مشکلات امنیتی را حل کند. گروه تروریستی داعش همچنان عناصری پنهان در کرکوک عراق و همچنین نقاط دورتر این کشور دارند. آنها شبانه حمله می کنند و مردم را می دزدند. آنها همچنان یک تهدید محسوب می شوند.

جبوری خاطرنشان کرد: در استان‌های شمالی عراق شامل کرکوک باید چندین عملیات گسترده برای پاکسازی تروریستها انجام شود.

او این اظهارات را پیش از نشست رسمی وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف به اصطلاح ضدداعش به رهبری آمریکا بیان کرد. 

نیروهای عراقی چند روز پیش هم عملیات جستجو و یافتن باقیمانده عناصر گروه تروریستی داعش را در غرب استان نینوا آغاز کردند.

دسامبر سال گذشته میلادی، به دنبال کنترل کامل مرز عراق با سوریه بدست نیروهای عراقی، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق پایان نبرد با گروه تروریستی داعش را در این کشور اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش از سال 2014 بخشهای زیادی از عراق را به تصرف خود در آورده است. موصل، دومین شهر بزرگ عراق، از جمله نخستین شهرهایی بود که به تصرف این تروریستهای تکفیری-صهیونیستی درآمد و به پایتخت خودخوانده آنها تبدیل شد. در تابستان سال 2017، نیروهای عراقی توانستند کنترل موصل را بدست آورند. در ماه نوامبر سال گذشته میلادی هم این نیروها توانستند شهر «راوه»– آخرین مقر تروریست‌های داعش در عراق را— از وجود تروریستها پاک کنند.


انتهای پیام/

اظهارات فرماندار کرکوک درباره تهدید داعش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار