طیبی مطرح کرد:

نخبگان علمی و سیاسی، همدیگر را قبول ندارند

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: سیاسی بودن نخبگان باعث ایجاد مشکلاتی در کشور شده است و برنامه‌ها به طور دقیق اجرا نمی‌شود.

نخبگان علمی و سیاسی، همدیگر را قبول ندارن/ اجرا نشدن دقیق برنامه‌‌ها سبب بروز مشکلات در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی امروزه یک ضرورت به حساب می‌آید و این اقدام کمک بزرگی به پیشرفت و ترقی کشور می‌کند.

 وی ادامه داد: برای پیشرفت باید مشخص شود که چه تعداد افراد نخبه‌ای برای هر رشته‌ای نیازمند است و برنامه‌های ما باید با اقتصاد متناسب و در راستای اقتدار بیشتر اقتصادی و دفاعی باشد.

در 20 سال آینده باید کشوری توسعه یافته شویم

 رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در سند چشم انداز اهداف خودمان را تعریف کرده‌ایم و ظرف 20 سال آینده باید تبدیل به یک کشور توسعه یافته بشویم، عنوان کرد: ما باید در همه مولفه‌ها به طور متوازن پیشرفت کنیم و امروزه نیازمند نقشه‌های پیشرفت در حوزه‌های مختلف هستیم.

 طیبی با بیان اینکه فناوری هوا و فضا، فناوری هسته‌ای و نفت و گاز از جمله طرح‌های اولویت دار کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: ما باید برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف و تولید مواد اولیه و سایر تجهیزات پیشرفت کنیم و برای این امر باید نیروی‌های انسانی توانمندی را تربیت کنیم.

 وی در خصوص اینکه پیشرفت کشورمان باید پایدار باشد و در همه مولفه‌ها باید به صورت دانش بنیان حرکت کنیم، ادامه داد: اگر حرکت منطقی و یکسانی در همه مولفه‌ها داشته باشیم رقابتمان را با دنیا حفظ می‌کنیم و در این راستا باید آمایش سرزمینی را انجام دهیم تا گستردگی علوم در سراسر کشور به خوبی انجام شود.

 رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص اینکه در دانشگاه‌های علمی کاربردی باید شرایط فراهم شود تا همه استعدادها شکوفا شود، ادامه داد: توزیع نامناسب جمعیت در استان‌های سراسر کشور یک مسئله نگران کننده است و ما برای رفع این مشکل باید نیروهای خوبی را به طور یکسان تربیت کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در برنامه‌ریزی‌ها اولویت‌بندی را رعایت نمی‌کنیم و در زمان تعیین شده برنامه‌ها اجرا نمی‌شود و همین موضوع‌ها باعث بروز مشکلاتی در کشور شده‌اند.

سیاسی بودن نخبگان باعث بروز مشکلات در کشور

 رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه زیرشاخه‌های خوبی در سراسر کشور فراهم شده اما مشکلاتی در دانشگاه‌های غیر دولتی وجود دارد، ادامه داد: تربیت هدفمند در برخی از دانشگاه‌ها انجام نشده  است که علت اصلی‌ آن نداشتن برنامه مناسب است، متاسفانه برخی از مسائل به سمت سیاست کشیده شده است و نخبگان علمی و سیاسی کشور همدیگر را قبول ندارند و به همین خاطر نمی‌توانند برنامه‌ها را به خوبی اجرا کنند.

 وی با بیان اینکه در گردش‌های سیاسی اصل برنامه توسعه تغییر می‌کند، تاکید کرد: ما باید به مدل واحدی در اجرای برنامه‌ها برسیم، بین نهادهای مختلف نباید اختلاف نظر وجود داشته باشد.

 وی یادآور شد: همه نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی کشور باید وحدت نظر داشته باشند تا بر اساس اسناد بالادستی و افق چشم انداز کشور به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.