انگلیس: منازعه افغانستان و پاکستان درباره «خط دیورند» دیگر به ما مربوط نیست!

نماینده ویژه نخست وزیر بریتانیا برای افغانستان و پاکستان گفت: این مساله به هیچ قدرت استعماری گذشته ارتباطی ندارد، بلکه مشکلی میان پاکستان و افغانستان است.

انگلیس: منازعه افغانستان و پاکستان درباره «خط دیورند» دیگر به ما مربوط نیست!به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «گارت بیلی»، نماینده ویژه نخست وزیر بریتانیا برای افغانستان و پاکستان در واکنش به افزایش اختلافات کابل و اسلام آباد درباره خط دیورند گفت: این مساله به هیچ قدرت استعماری گذشته ارتباطی ندارد، بلکه مشکلی میان پاکستان و افغانستان است.

بیلی بیان کرد: «فکر می کنم این مساله صد سال پیش تاحد زیادی به بریتانیا مربوط بود اما اکنون مهم این است که افغانستان و پاکستان در این مورد فیصله مشترک کنند که مرز باید کجا باشد؛ هیچ کشور سومی نباید نظر خود را بر آنها تحمیل کند.

وی با ابراز حمایت از فشارهای مالی آمریکا بر اسلام آباد اظهار داشت که بهترین راه برای رسیدن به صلح ادامه گفتگو میان افغانستان و پاکستان است.

قابل ذکر است، افغانستان و پاکستان سال ها است که با فتنه انگلیس دعوای مرزی دارد. پاکستان مدعی است که سرزمین مناطق قبایلی مربوط به خاک پاکستان است اما حکومت افغانستان خط دیورند را به عنوان مرز بین دو کشور قبول ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار