سرپرست معاونت عمرانی استانداری یزد؛

باز آفرینی شهر با مشارکت مردم و بخش خصوصی

سرپرست معاونت عمرانی استانداری یزدگفت: طرح بازآفرینی شهری با حضور شرکت‌های خصوصی و با مشارکت مردم انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن صادقیان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در نشستی که با حضور مدیران ارشد بانک مسکن در کشور برگزار شدگفت: بازآفرینی شهری باهدف ساخت محله، با کمک بخش خصوصی و مشارکت مردم محقق می‌شود.

 نشست هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران شهری و مسئولان ارشد بانک مسکن به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و به‌منظور ایجاد زمینه مشارکت بانک مسکن در تأمین منابع و تسهیلات طرح بازسازی و بازآفرینی شهری به‌ویژه در بافت تاریخی و فرسوده یزد برگزار شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این جلسه عنوان کرد: برای موفقیت در اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند گفتمانی واحد بین دستگاه‌های متولی هستیم.

محسن صادقیان افزود: طرح بازآفرینی شهری باهدف ساخت محله و ایجاد تمام اجزای یک محله و با حضور شرکت‌های خصوصی و با مشارکت مردم انجام می‌شود.

وی هدف این طرح را ساماندهی و ایمن‌سازی بافت فرسوده، تأمین نیازهای جدید اسکان در بافت و ایجاد اشتغال دانست و نقش مشارکت مردم در این امر را ضروری عنوان کرد.

شهردار و برخی از اعضای شورای شهر یزد نیز در این جلسه بر اهمیت بافت تاریخی یزد و نقش آن در معرفی تاریخ یزد و ایران در جهان و همچنین ضرورت حفظ این میراث تاریخی و سرمایه‌گذاری در این بخش تأکید کردند.

مدیران بانک مسکن نیز ضمن تشریح روش‌های ارائه تسهیلات و نحوه همکاری در بازسازی و اجرای طرح بازآفرینی شهری پیشنهاد‌های خود را مطرح کردند.

در این جلسه حاضرین پیرامون راهکارهای مشارکت بانک مسکن در اجرای طرح‌های بازسازی و بازآفرینی شهری به‌ویژه در بافت تاریخی و فرسوده شهر یزد بحث و تبادل‌نظر کردند.

در پایان این نشست مقرر شد جلسات بعدی با حضور نمایندگان بانک مسکن، شهرداری و ادارات کل میراث فرهنگی و راه و شهرسازی به‌صورت هر دو هفته برگزار شود تا ضمن بازدید و بررسی شرایط محله‌های واقع در بافت تاریخی، روش‌های سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات و مدل مشارکت‌ها طراحی شود.

انتهای پیام/ ی

بازآفرینی شهری با کمک بخش خصوصی و مشارکت مردم محقق می‌شود

برچسب ها: شهرسازی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار