پیش بینی بارش باران و باد شدید برای بیست و چهارم بهمن ۹۶ استان مرکزی

پیش بینی هواشناسی حکایت از بارش باران و باد شدید برای بیست و چهارمین روز بهمن دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  هواشناسی بارش باران و باد شدید برای استان مرکزی پیش بینی کرده است.


 هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: سامانه بارشی که کشور را تحت تاثیر قرار داده است موجب بارش باران در برخی از نواحی استان‌های غربی، دامنه‌های زاگرس و البرز و نواحی شمالی کشور شده است.


اما گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان مرکزی حاکی از بارش‌های محدودی در برخی نقاط شمال استان طی ۲۴ ساعت گذشته می‌باشدولی عمده ناپایداری‌های سامانه در استان تاکنون به صورت وزش باد بوده است.


طی این مدت سرعت وزش باد در ایستگاه‌های ساوه، شازند، محلات و تفرش بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

پیش بینی می‌شود سامانه بارشی از بامداد و صبح فردا از نواحی غربی کشور عبور کند و در گذر نهایی خود موجب افزایش شدت و مناطق تحت تاثیر خود خواهد شد.


هر چند عمده بارش‌های این سامانه در امتداد رشته کوه زاگرس و مناطق شمال غرب و دامنه‌های البرز رخ خواهد داد، اما پیش بینی می‌شود مناطق بیشتری در استان مرکزی تحت تاثیر بارش‌های این سامانه قرار گیرند.


بر این اساس تا صبح فردا آسمان استان نیمه ابری تا ابری در برخی از نقاط (بویژه مناطق شمال و نوار غربی استان) و عمدتا در ساعات شب و بامداد فردا همراه با بارش باران پیش بینی می‌شود.

لازم به ذکر است که سرعت وزش باد امروز افزایش بیشتری خواهد یافت و در برخی از نقاط و در برخی از ساعات سرعت وزش باد از ۷۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز خواهد کرد و فردا نیز در ساعاتی وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

به دلیل اینکه امروز شاهد خیزش توده‌های گردوخاک در مناطق جنوب غرب کشور و مناطق بیابانی جنوب عراق خواهیم بود احتمال انتقال این توده‌ها به نواحی مرکزی‌تر کشور همراه با جریانات جوی موجود دور از انتظار نمی‌باشد.

همچنین دمای گرمی هوا که همراه با این سامانه بر اغلب نقاط کشور حکمفرماست تا فردا تداوم خواهد یافت، اما از عصر فردا دما موقتا کاهش خواهد یافت.

سامانه دیگری از اواخر وقت پنجشنبه از جنوب غرب و غرب وارد کشور خواهد شد و بخش‌ها وسیعتری از کشور را تحت تاثیر بارش‌های خود قرار خواهد داد. این سامانه در استان مرکزی از اواخر وقت پنجشنبه موجب افزایش ابر و از روز جمعه تا دوشنبه هفته آتی گاهی موجب بارش باران خواهد شد.

انتهای پیام / ج

 پیش بینی هواشناسی استان مرکزی برای  بیست وچهارم بهمن ماه

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.