توسعه کشاورزی با حمایت از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 332 میلیارد ریال تسهیلات از بهمن سال گذشته تاکنون برای تأمین تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی و پرورش ماهی به کشاورزان استان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  ابوالحسن صداقت کیش افزود: از این میزان 210 میلیارد ریال برای پرورش ماهی و 112 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در یک سال گذشته 19 مزرعه پرورش ماهی در این استان بهره برداری شده است.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدگفت: با بهره برداری از این طرح‌ها سه هزار و 300 تن به ظرفیت تولید ماهی در این استان افزوده شد.
صداقت کیش ظرفیت تولید ماهی در این استان را 18 هزار تن اعلام کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از 17 طرح دیگر پرورش ماهی میزان تولید آبزیان در این استان در سال 1397 سه هزار تن دیگر افزایش خواهد یافت.
صداقت کیش توسعه باغ در زمین‌های شیبدار را از راهبردهای جهاد کشاورزی دانست و افزود: از بهمن سال گذشته تاکنون یک هزار و 830 هکتار به وسعت باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزوده شده است.
وی با یادآوری درآمد کم محصولات زراعی اظهار داشت: تبدیل زمین‌های شیبدار به باغ به جای کشت محصولات زراعی سیاستی برای افزایش درآمد بهره برداران است.
صداقت کیش ابراز داشت:تأمین 60 درصد هزینه نهال و حفر گودال از جمله حمایت‌های جهاد کشاورزی در اراضی شیبدار است.
قائم مقام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این سازمان هم اکنون آماده پرداخت تسهیلات اشتغال برای پرورش قارچ، بوقلمون، بلدرچین، کیلنیک های گیاه پزشکی و سایر محصولات کشاورزی است.
وی افزود: وام کم بهره با یک سال تنفس، مشارکت بانک و پنج سال دوره بازپرداخت فرصت خوبی برای توسعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.
کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 70 درصد از آن به‌صورت دیم کشت می‌شود.
سالیانه 850 هزار تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

 انتهای پیام/غ

 توسعه باغستان های استان

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.