ساخت لامپی هوشمند که ویروس آنفولانزا را نابود می‌کند

آشنایی با جدیدترین راهکارهای مقابله با آنفولانزا ضروری است زیرا این بیماری می تواند خطری جدی برای سلامت انسان‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی موفق به ساخت نوعی لامپ هوشمند UV شده‌اند که می‌تواند ویروس آنفولانزای  فصلی (H۳N۲) را که در هوای آزاد وجود دارد و باعث سرایت اپیدمیک این بیماری می‌شود را نابود کند.

کارشناسان در کشور‌های اروپایی و آمریکایی اعلام کرده‌اند امسال شاهد بیشترین میزان ابتلای افراد به بیماری آنفلوآنزا درهشت سال اخیر بوده‌اند.

محققان اعتقاد دارند درجه‌های پایین از نور ماورای بنفش می‌تواند سبب مرگ و نابودی ویروس آنفولانزا شود.


در عین حال نور ساطع شده از این لامپ‌ها سبب آسیب به بافت بدن انسان ها، بروز سرطان پوست و آب مروارید نمی‌شود.

کارشناسان در نظر دارند از لامپ‌های دارای تابش UV درفضا‌های سرپوشیده و عمومی برای از بین بردن ویروس آنفولانزا استفاده کنند.

تابش نورم کم و دائم ماورای بنفش ساطع شده از لامپ‌های UV در مکان‌هایی، چون بیمارستان‌ها، اتاق‌های عمل جراحی، مدرسه و فرودگاه‌ها برای توقف ایپدمی آنفلوآنزای فصلی جدیدترین راهکار پزشکان برای مقابله با این بیماری درکنار تزریق واکسن است.

از شروع فصل سرما تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر در کشور انگلستان جان خود را از دست داده‌اند.


محققان دانشگاه کلمبیا نیز اعلام کرده است امسال بدترین شیوع آنفولانزا بین مردم در رده‌های سنی مختلف در سال‌های اخیر در آمریکا و انگلستان را شاهد هستند.

نور Far-UVC دارای طول موجی بین ۲۰۰ الی ۴۰۰ نانو متر و قیمت آن حدود ۷۰۰ پوند است.

جدیدترین ویروس آنفلوآنزای فصلی (H۳N۲) درسال ۲۰۱۸، نخستین بار زمستان سال گذشته در نیمکره جنوبی کره زمین و در کشور استرالیا شناسایی شده است و بیشتر سالمندان را مبتلا می‌کند.

ویروس دیگر، (H۱N۱) که به آن آنفولانزای فصلی هم گفته می‌شود امسال به اندازه ویروس (H۳N۲) موارد ابتلا داشته است، این بیماری اولین بار در سال ۲۰۰۹ همه گیر و سبب ابتلا و مرگ تعداد زیادی از مردم شد.

ویروس‌های دیگر (B / Yamagata) به نام آنفلوآنزای ژاپنی، ویروس (B / Victoria) هستند که منجر به آنفولانزا در افراد می‌شوند.


گروهی از کارشناسان از سال‌های پیش درباره استفاده از لامپ‌های uv وخطر آن‌ها برای سلامت انسان‌ها هشدار داده‌اند، اما لامپ‌های نسل جدید به گفته طراحان برای سلامت انسان خطری ندارد، اما، چون ویروس و باکتری‌ها کوچکتر از سلول‌های بدن انسان هستند اشعه uv به درون ویروس و باکتری‌ها نفوذ کرده و با ورود به ساختار dna سبب نابودی آن‌ها می‌شود.

افراد به وسیله تنفس هوای آلوده حاوی این ویروس، تماس محافظت نشده با افراد مبتلا به بیماری، ابتلا به سرما خوردگی و قرارگرفتن درمعرض عطسه و سرفه افراد بیمار مبتلا به آنفلوآنزا می‌شوند.

کارشناسان به افراد مستعد ابتلا به آنفولانزا توصیه می‌کنند حتماً واکسن آنفولانزا را تزریق کنند، همچنین درمکان‌های شلوغ از ماسک و دستکش استفاده کنند، ضدعفونی کردن محیط با شست و شوی وسایل و استفاده از اسپری‌های ضدعفونی کننده، مصرف مواد غذایی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات، استحمام با آب گرم و خشک کردن بدن و مو‌ها پس ازاستحمام، پوشیدن لباس مناسب و گرم در فصل سرما و مراجعه در زمان مناسب به پزشک پس از بروز علائم اولیه سرماخوردگی یا آنفلوآنزا از خطر این بیماری می‌کاهد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

لامپ هوشمند برای از بین بردن ویروس آنفلوآنزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.