۳۰ هزار شغل جدید در حوزه مشاغل خانگی ایجاد می‌شود

۳۰ هزار شغل جدید در حوزه مشاغل خانگی در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با مسئولان حوزه مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ هزار شغل جدید در حوزه مشاغل خانگی در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح الگوی نوین مشاغل خانگی از مهر ماه امسال به صورت آزمایشی در هشت استان چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و کردستان در حال اجراست افزود: این طرح تا پایان فروردین ماه سال آینده به طور کامل در کشور اجرا خواهد شد.

امامدادی اضافه کرد: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های هر استان، آموزش و توانمندسازی و تجاری سازی و اتصال به بازار اجرا می‌شود.

وی، اتصال به بازار را از مهمترین مراحل اجرای این طرح بیان کرد و ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مربوطه در تلاش هستیم تا هم در داخل و هم خارج از کشور، بازار فروش برای محصولات تولیدی در ۳۵۰ رشته مشاغل خانگی فراهم کنیم.

امامدادی با تأکید بر کاهش وابستگی به تسهیلات بانکی و افزایش توانمندی افراد در اجرای این طرح گفت: در سال‌های گذشته بیش از حد به تسهیلات بانکی وابسته بودیم که این آفت بزرگی برای رونق اشتغال به شمار می‌رفت.

وی همجنین در این نشست از طرح جدید بیمه حمایتی ویژه فعالان مشاغل خانگی خبر داد.

امامدادی با اشاره به صدور ۷۰۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در کشور افزود: امسال ۲۵ هزار شغل در این حوزه ایجاد شد که پیش بینی می‌شود این میزان در سال آینده با رشد ۲۰ درصدی همراه باشد.

انتهای پیام/ف

ایجاد ۲۵ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی

برچسب ها: اشتغال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار