دیدار رئیس‌جمهور کره جنوبی با خواهر رهبر کره شمالی در کاخ آبی+ تصاویر

مون جائه این در کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی میزبان خواهر کیم جونگ اون بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی، روز شنبه با خواهر رهبر کره شمالی  دیدار کرد. او در این دیدار در خصوص تداوم روند صلح میان دو کره و تنش زدایی در منطقه ابراز امیدواری کرد.

دیدار رئیس جمهور کره جنوبی با خواهر رهبر کره شمالی + تصاویر

مون جائه این در «کاخ آبی»، مقر ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول، میزبان «کیم یو جونگ»، جوان ترین خواهر رهبر کره شمالی، بود. کیم یو جونگ روز جمعه با هواپیمای شخصی برادرش به کره جنوبی وارد شد و همراه با دیگر مقامات بلندپایه کره شمالی در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ شرکت کرد.

دیدار رئیس جمهور کره جنوبی با خواهر رهبر کره شمالی + تصاویر

مون جائه این و کیم یو جونگ نخستین بار در حاشیه مراسم افتتاحیه المپیک با یکدیگر رو در رو شدند. آنها با یکدیگر دست دادند و ورزشکاران دو کشور را -که تحت پرچم واحد کره در مراسم افتتاحیه شرکت کردند- مورد تحسین و تشویق قرار دادند.

کیم یو جونگ نخستین عضو خاندان رهبر کره شمالی و از اعضای حزب حاکم این کشور است که از زمان جنگ بین دو کره در طول سالهای 1950 تا 1953 با عبور از مرز دو کشور وارد سئول شده است. خواهر 28 ساله کیم جونگ اون یکی از اعضای مهم هیئت بلندپایه اعزامی از سوی کره شمالی به المپیک زمستانی پیونگ چانگ است. «کیم یونگ نام»، دومین مقام بلندپایه کره شمالی، رهبری این هیئت اعزامی را بر عهده دارد.

دیدار رئیس جمهور کره جنوبی با خواهر رهبر کره شمالی + تصاویر

کیم یو جونگ پس از حضور در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی با مون جائه این دست داد. هرچند خواهر کیم جونگ اون از لحاظ دیپلماتیک جایگاه پایین تری نسبت به کیم یونگ نام دارد، جایگاه وی در کره شمالی مهم تر و بالاتر است.

دیدار رئیس جمهور کره جنوبی با خواهر رهبر کره شمالی + تصاویر

«کریستوفر گرین»، یکی از مشاوران ارشد روابط بین دو کره در اندیشکده بحران بین المللی، در خصوص حضور کیم یو جونگ در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اظهار کرد: «با توجه به روابط خانوادگی موجود در خانواده کیم جونگ اون، کیم یو جونگ یکی از معتبرترین مذاکره کنندگانی است که رهبر کره شمالی به سئول فرستاده است. اگر قرار است کیم جونگ اون پیامی به کره جنوبی یا آمریکا انتقال بدهد، کیم یو جونگ بهترین شخص برای انجام این کار است.»

کیم یو جونگ مسئول تبلیغات حزب حاکم کره شمالی است و همین سمت موجب شد وزارت خزانه داری آمریکا سال گذشته به بهانه سانسور و فیلترینگ و همچنین نقض حقوق بشر نام وی را در فهرست تحریم های خود قرار دهد.

انتهای پیام/

دیدار مون جائه این با خواهر رهبر کره شمالی+ تصاویر

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار