آرسنال و تاتنهام شمال لندن را رنگ آمیزی می کنند

هفته بیست و هفتم لیگ جزیره امروز آغاز می شود و در مهم‌ترین دیدارها تاتنهام و آرسنال در ومبلی لندن برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته بیست و هفتم لیگ جزیره امروز آغاز می شود و در مهم‌ترین دیدارها تاتنهام و آرسنال در ومبلی لندن برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

برنامه بازی ها به شرح زیر است:

تاتنهام - آرسنال 16:00

سوانسی - برنلی 18:30

استوک‌سیتی - برایتون 18:30

اورتون - کریستال پالاس 18:30

وستهام - واتفورد 18:30

منچسترسیتی - لسترسیتی 21:00

شاگردان پوچتینو در یکی از دشوارترین و حساس ترین دیدارهای فصل خود، امروز میزبان آرسنال رده ششمی خواهند بود. اسپرز تا به اینجا فصل با کسب 49 امتیاز، در رده پنجم قرار گرفته و با تیم چلسی رده چهارمی یک امتیاز و با لیورپول رتبه سومی هم تنها 2 امتیاز اختلاف دارد و این را هم نباید فراموش کرد که آنها نسبت به فصل گذشته عملکرد ضعیف تری داشته اند.

با این وجود پوچتینو امیدوار است که بازیکنانش در بازی امروز هم پیروز از میدان خارج شوند. تاتنهام در 6 بازی اخیرش، 3 پیروزی و 3 تساوی به دست آورده و روند پرفراز نشیبی را در این هفته ها دنبال کرده است و البته این بازی به نوعی یک دربی شمال لندنی هم محسوب می شود و پیروز این بازی می تواند تا مدت ها خودش را بالاتر از تیم رقیب ببیند.

ضمن اینکه لوکاس مورا خرید جدید تاتنهام هم به نظر می رسد در این بازی برای تاتنهام به میدان برود.

/////////////////////////////////////////////////

در آن طرف شاگردان ونگر در حال حاضر با 45 امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفته اند و از شرایط چندان خوبی برخوردار نیستند. آنها نتوانسته اند به فرم خوبی دست پیدا کنند و دائما در این فصل دچار افت و خیز شده اند و امیدوارند در بازی امروز در زمین تاتنهام که در ومبلی برگزار می شود به پیروزی برسند تا هم اختلاف شان را با تاتنهام در جدول کاهش دهند و هم از شانس بالایی برای کسب سهمیه اروپایی برخوردار باشند.

تقابل هری کین و اوبامیانگ در این بازی می تواند به جذابیت های بازی بیش از پیش بیافزاید.چهار پیروزی، یک تساوی و یک شکست حاصل کار شاگردان ونگر در این 6بازی اخیر بوده است. سانتی کازورلا تنها غایب آرسنال در این بازی است.

/////////////////////////////////////////////////

در 6 تقابل اخیر 2 تیم،سه دیدار به تساوی انجامیده، 2 پیروزی سهم توپچی ها شده و یک بازی هم با پیروزی تاتنهام خاتمه یافته است.

بیشتربدانیم:

*تاتنهام در 12 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر شکست نخورده است.
 
*تاتنهام در 5 بازی از 6 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر در هر دو نیمه پیروز شده است.
 
*تاتنهام در 5 بازی از 6 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر حداقل 2 گل زده است.

دو تیم در رقابت های لیگ برتر تاکنون 51 به مصاف هم رفته اند که ماحصل آن 19 برد برای آرسنال، 11 برد برای تاتنهام و 21 تساوی بوده است. آرسنال 5 برد از 19 بردش را در زمین تاتنهام به دست آورده.

*آرسنال تلاش می کند برای چهارمین بار در دیدارهای رفت و برگشت یک فصل تاتنهام را شکست دهد. توپچهی ها قبلا در فصل های 2004/05، 2007/08 و 2013/14 موفق به انجام این کار شده اند.

*تاتنهام در 7 بازی آخرش مقابل آرسنال در لیگ برتر تنها یک بار متحمل شکست شده و آن هم در بازی رفت این فصل رقم خورد.

 ترکیب احتمالی:

 /////////////////////////////////////////////////

///////////////////////////////////////////////// 

شاگردان پپ گواردیولا در حال حاضر با 69 امتیازی در صدر قراردارند و با تیم رقیب شان یعنی شیاطین سرخ 13 امتیاز فاصله دارند و از حاشیه امنیت خوبی در صدر جدول برخوردار هستند و با خیالی راحت همچنان به تاخت و تاز خود در لیگ ادامه می دهند. 

سیتیزن ها در 6 بازی اخیر خود، 4 پیروزی، 1 تساوی و 1 شکست به دست آورده و شرایط خوبی را تجربه می‌کنند و انتظار می‌رود که در دیدار امروز هم بدون هیچ مشکلی برابر روباه ها قرار بگیرند یک بار دیگر را در کارنامه به ثبت برسانند.

البته با توجه به در پیش بودن بازی با بازل در روز سه شنبه احتمال دارد گواردیولا به برخی از بازیکنان تیمش در این بازی استراحت دهد تا آنها با آمادگی کامل برابر بازل بازی کنند.بنجامین مندی،گابریل خسوس،فابیان دلف و لروی سانه لیست بلند بالای مصدومان سیتزن ها را در این بازی تشکیل می دهند.حضور جان استونز و داوید سیلوا هم در هاله ای از ابهام قراردارد.

/////////////////////////////////////////////////

در آن سو،لسترسیتی با 35 امتیاز هشتم است و از بخت بالایی برای کسب سهمیه لیگ اروپا در فصل آینده برخوردار است. روباه ها در 6 بازی اخیر، 3 برد، 2 تساوی و یک شکست کسب کرده اند و در فرم نسبتا خوبی قراردارند اما با این وجود باید به مصاف تیمی بروند که در بهترین فرم ممکن قراردارد و خیلی سخت است که آنها بتوانند در اتحاد امتیازی را کسب کنند.

روباه ها می توانند در صورت پیروزی و نتیجه نگرفتن برنلی به رده هفتم بروند. وست مورگان در این بازی غایب است و رابرت هوت هم حضورش فعلا مشخص نیست.

///////////////////////////////////////////////// 

در 6 تقابل اخیر 2 تیم، سهم روباه ها و سیتزن ها هر کدام 2 برد بوده و دودیدار هم با تساوی به پایان رسیده است.

بیشتر بدانیم:

*منچستر سیتی در 12 دیدار خانگی اخیرش در لیگ برتر به پیروزی رسیده است.

*در 5 دیدار از 6 بازی خارج از خانه اخیر لستر سیتی در لیگ برتر، میانگین تعداد گل های رد و بدل شده بیشتر از 2.5 بوده است.

ترکیب احتمالی:

سیتی: ادرسون، زینچنکو، اوتامندی، لاپورته، واکر، سیلوا، فرناندینیو، دی بروین، استرلینگ، سیلوا و آگوئرو

لسترسیتی: اشمایکل، چیل ول، مگوایر، دراگوویچ، سیمپسون، آلبرایتون، جیمز، اندیدی، دیابته،گری و واردی

هفته بیست و دوم بوندسلیگا؛

هافن هایم - ماینتس 18:00

فرانکفورت - کلن 18:00

بایرلورکوزن - هرتابرلین 18:00

هانوفر - فرایبورگ 18:00

دورتموند - هامبورگ 18:00

بایرن مونیخ - شالکه 21:00

شاگردان هاینکس مدت هاست با 53 امتیاز صدر جدول بوندس لیگا را به سلطه خود در آورده اند و پایین بیا هم نیستند و با فاصله 18 امتیازی که با تیم های بایر لورکوزن و لایپزیش در رده دوم و سوم ایجاده کرده اند به نوعی از الان روی کاغذ می توان قهرمانی آن ها را قطعی دانست مگر آنکه در هفته های باقیمانده معجزه ای رخ دهد تا آنها صدر به تیم دیگری واگذار کنند.

حاصل کار شاگردان هاینکس در 6بازی اخیر ثبت صددرصد پیروزی بوده و با قدرت به یکه تازی شان در لیگ آلمان ادامه می دهند و هیچ تیمی هم نمی تواند ترمز آنها را بکشد.در این بازی مانوئل نویر و تیاگو آلکانترا به دلیل ادامه مصدومیت حضور ندارند.

/////////////////////////////////////////////////

در آن سو، شالکه با 35 امتیاز در جایگاه پنجم حضور دارد و ازبخت کمی برای قهرمانی برخوردار است. شالکه در 6 بازی اخیرش 3 برد، 2 شکست و یک تساوی بوده و نشان می دهد در فرم ضعیفی قراردارند. مطمئنا بازی برابر باواریایی ها برای شالکه سخت است اما با این وجود آنها نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز بازی دارند چرا که  در صورت شکست آبی های سلطنتی احتمال دارد با سقوط سه پله ای تا رده هشتم سقوط کنند.

گر چه آبی های اشرافی در هفته قبل موفق شدند در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ولسفبورگ را شکست دهند به نیمه نهایی صعود کنند و قطعا با انگیزه ای 2 چندان پا به آلیانتس آرنا می گذارند تا به پیروزی برسند.4 دیدار از شروع نیمه فصل دوم می گذرد اما با این وجود شالکه تنها موفق به کسب یک برد آن هم اشتوتگارت با نتیجه 2 بر صفر شده و این موضوع نشان می دهد آنها در شرایط بحرانی به سر می برند برای رهایی از این وضعیت تنها برد گره گشای مشکلات شان است. ماتیا ناستاسیچ در این بازی به دلیل محرومیت حضور نخواهد داشت. پابلو اینسوا و وستون مک کین هم قادر به همراهی تیمشان در این دیدار نیستند.

/////////////////////////////////////////////////

بیشتربدانیم:

*دیدار روز شنبه نود و ششمین رویارویی 2 تیم در بوندس لیگا خواهد بود. در بازی های قبلی 49 برد برای بایرن مونیخ، 18 برد برای شالکه و 28 تساوی ثبت شده اند. همچنین بایرنی ها تاکنون در دیدارهای بوندس لیگا 199 بار دروازه شالکه را باز کرده اند و سهم معدنچی ها 102 گل بوده است.

*گرد مولر با 18 و کلاوس فیشر با 10 گل، بهترین گلزن دو باشگاه در این رویارویی محسوب می شوند.

*روبرت لواندوفسکی در 10 بازی پیاپی خانگی بوندس لیگا برای بایرن مونیخ موفق به گلزنی شده و در صورتی که روز شنبه در باز کردن دروازه شالکه موفق باشد تبدیل به اولین بازیکنی می شود که در تاریخ بوندس لیگا در 11 بازی متوالی خانگی گلزنی می کند.

*لئون گورتسکا که از فصل آینده برای بایرن مونیخ به میدان می رود در این بازی رو در روی هم تیمی های آینده اش قرار می گیرد.

ترکیب احتمالی:

 /////////////////////////////////////////////////

هفته بیست و سوم لالیگا؛

ویارئال - آلاوس 15:30

مالاگا - اتلتیکومادرید 18:45

لگانس - ایبار 21:00

رئال‌مادرید - رئال‌سوسیداد 23:15

شاگردان زیدان با 39 امتیاز و یک بازی عقب افتاده در رده چهارم حضور دارند و پس از نتایج ضعیفی که در هفته های اخیر کسب کردند به دنبال تغییر روند خود هستند. 

رئال در 6 بازی اخیر خود، 3 پیروزی، 2 شکست و 1 تساوی در لالیگا کسب کرده و در شرایط جالب توجهی قرار ندارند.آنها در بازی مقابل لوانته به نتیجه ای بهتر از تساوی دست نیافتند تا بازهم در کسب پیروزی ناکام بمانند و اکنون امیدوارند در بازی امشب مقابل سوسیداد به پیروزی برسند تا در صورت ناکامی والنسیا آنها به رده سوم بیایند.

البته بدون شک این بازی برای رئال مادرید از اهمیت به سزایی برای کهکشانی ها برخوردار است چرا که باید در چند روز در لیگ قهرمانان اروپا ب مصاف تیم متمول پاریسی بروند.لوکا زیدان،خسوس وایخو در این بازی به دلیل  مصدومیت غایب هستند.حضور دنی سبایوس هم مشخص نیست.

/////////////////////////////////////////////////

در آن سو سوسیداد با 26 امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفته است. آنها نیز در 6 بازی اخیرشان،4شکست و 2پیروزی ثبت کرده اند و در فرم خوبی قرار ندارند. آنها با فرمی ضعیف میزبان رئال خواهند بود و باید دید که می‌توانند از این تیم امتیازی بگیرند یا نه.

در صورت شکست ممکن است جای آنها با اسپانیول در جدول عوض شود در صورت برد هم احتمال صعودشان وجود دارد.

تقابل شاگردان اوزه بیو ساکریستین که یک کاتالونیایی تمام عیار به حساب می آید می تواند به جذابیت های بازی بیافزاید.کارلوس مارتینز،عدنان یانوزای و ویلیان خوزه قادر به همراهی تیمشان در این بازی نیستند.

/////////////////////////////////////////////////

در 6تقابل اخیر 2تیم،تمام دیدارها با پیروزی تیم نخست شهر مادرید به پایان رسیده است و باید دید در دیدار امشب چه نتیجه ای رقم می خورد.

بیشتربدانیم:

*رئال مادرید در 7 بازی اخیرش در خانه مقابل سوسیه داد در تمام رقابت ها حداقل 3 گل به ثمر رسانده است.

*رئال مادرید در 8 بازی اخیر خانگی اش مقابل سوسیه داد در تمام رقابت ها پیروز بوده است.

*رئال مادرید در 7 بازی اخیر خانگی اش مقابل سوسیه داد، در 6 بازی، در نیمه اول و دوم پیروز بوده است.

*رئال مادرید در سه بازی اخیرش در لالیگا حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.

*سوسیه داد در 6 بازی اخیر خارج از خانه خود در لالیگا پیروز نشده است.

ترکیب احتمالی:

 /////////////////////////////////////////////////پیش بازی آرسنال-تاتنهام؛ فردا در امارات، رنگ شمال لندن مشخص می‌شود/نبرو 2رقیب دیرینه در آلیانتس آرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.