نگرانی اسپانیا از موج حضور افراط‌گرایان در مناطق مرزی خود

وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام کرد مادرید به علت موج حضور افراط گرایان در منطقه ساحلی، نگران امنیت مرزهای کشورش است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلفونسو داستیس -- وزیر امور خارجه اسپانیا -- روز پنجشنبه اعلام کرد اسپانیا به علت موج حضور افراط گرایان در منطقه ساحلی، نگران امنیت مرزهای کشورش است.

وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: ما از ورود روز افزون نیروهای وابسته به داعش که در سوریه و عراق مغلوب شدند و قصد دارند فعالیت های خود را در منطقه ساحلی در لیبی ادامه بدهند، نگران هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: واضح است که اوضاع امنیتی در نیجر و مالی خیلی بهبود پیدا نمی کند. آلفونسو داستیس تاکید کرد مادرید از این موضوع نگران است که برخی تندروها بتوانند از مهاجرت های تابستانی بهره ببرند و وارد اروپا شوند.

نبود وضعیت امنیتی مناسب در لیبی، برای اسپانیا عواقب مستقیمی دارد چرا که مهاجران غیر قانونی که برای رفتن به اروپا از لیبی عبور می کردند، از این به بعد از اسپانیا عبور خواهند کرد. بنابر اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، در ماه ژانویه، یک هزار و 287 مهاجر غیر قانونی با عبور از مدیترانه وارد اسپانیا شدند و 75 نفر جان خود را از دست دادند.

سازمان های غیر دولتی به طور منظم اسپانیا را به عدم پذیرش مهاجران غیر قانونی متهم می کنند به طوری که به گفته آنها؛ این کشور امکان درخواست پناهندگی را به این افراد نمی دهد.

انتهای پیام/

موج ورود مهاجران غیرقانونی به اسپانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار