شفر: تغییر سبک بازی استقلال زمان بَر بود

سرمربی استقلال پس از برتری تیمش مقابل سپیدرود رشت در نشست خبری پاسخگوی خبرنگاران بود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  وینفرد شفر بعد از پیروزی سه بر صفر تیمش مقابل سپیدرود رشت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وینفرد شفر اظهار داشت: پس از بازی قبلی به بازیکنانم گفتم باید یک بازگشت خوب داشته باشیم. اگر شما نبازید، نمی‌توانید برنده باشید. از عملکرد امروز بازیکنانم خیلی خوشحالم. دوباره خیلی خوب فوتبال بازی کردیم و تعداد ضربه های زیادی برای پاس داشتیم. خیلی سریع بازی کردیم و یک فوتبال بزن زیرش و بازی بلند نبود. فوتبالی بود که بازیکنان با لبخند انجام می دادند.

او ادامه داد: برای تمام‌بازیکنانم چه آن هایی که در زمین بودند و چه آن هایی که روی نیمکت نشسته بودند خوشحالم. به امید ابراهیمی یک تبریک ویژه می گویم چراکه مدت طولانی بود از این گل‌ها نزده بود و امروز گل خوبی زد. ابراهیمی روز گذشته تمرینات خوبی برای ضربات ایستگاهی داشت و بازیکنانی می خواهیم که بتوانند ضربات خوبی بزنند. امید نه به دلیل گلی که زد بلکه به عنوان قلب تیم عملکرد خوبی داشت.

شفر درباره اینکه آیا از پیروزی پرگل مقابل سپیدرود غافلگیر شده است، بیان کرد: از پیروزی مقابل سپیدرود غافلگیر نشدم اما به خاطر هواداران‌مان خیلی خوشحال شدم چراکه آن ها همیشه پشت تیم ما هستند. خیلی خوشحالم که هواداران بازیکن قدیمی من، علی کریمی را تشویق کردند و به او احترام گذاشتند. همه دیدند که هواداران بسیار فوق‌العاده‌ای داریم و خوشحالم آن ها به سرمربی تیم رقیب احترام گذاشتند. خوشحال شدم امروز (پنج شنبه) علی کریمی را در هتل دیدم. او بازیکن بسیار خوبی بود و مطمئنم راه سرمربیگری را هم ادامه می دهد.

سرمربی استقلال درباره تعداد پاس‌های فراوان بازیکنان این تیم و بالارفتن کیفیت بازی استقلال با افزایش آمار پاس ها اظهار داشت(خبرنگاری که این سوال را پرسید به زبان آلمانی و فارسی سوال خود را مطرح کرد): از تعریف شما تشکر می کنم. همه کارهایی که انجام می دهیم و شما دیدید، به دلیل شکل تمریناتمان است. کار راحتی نبود که در هفته‌های ابتدایی روش بازی تیم را عوض کنیم و از سانتر های مستقیم و بلند به پاسکاری روی بیاوریم و فوتبال دیگری ارائه دهیم.

شفر ادامه داد: این شخصیت تیمی است که می خواهد یاد بگیرد و بهتر شود. کادرفنی خوبی داریم که بیژن‌طاهری، یری ساناک و میگل کولی در آن حضور دارند. شبیه زمانی است که می خواهید نواختن پیانو را یاد بگیرید و باید مرتب تمرین کنید. تمرین پاسکاری می‌کنیم، بدون حریف. برخی مواقع باید این کار را دوباره انجام دهیم و تکرار کنیم. قطعاً تیم ما قدم به قدم و هر روز بهتر و بهتر می‌شود. با آمدن پژمان منتظری یک بازیکن بیشتر داریم که می‌تواند بهتر بازی کند. خیلی‌ها می گفتند که شاید پژمان شانس برگشت به تیم را نداشته باشد اما ما قدم به قدم او را برگرداندیم. بازی‌های پیش، ۱۵ دقیقه، نیم‌ساعت، یک نیمه و در این بازی به طور کامل بازی کرد.

سرمربی تیم استقلال خاطرنشان کرد: روزبه چشمی و امید ابراهیمی دو هافبک خوب قدرتمند ما هستند. بازیکنانی مانند مجید حسینی هم در عقب زمین داریم که پاس بلند و کوتاه خوبی می‌دهد. همیشه با بازیکنان صحبت می‌کنیم، ویدیو می بینیم و سعی داریم تیم حریف را آنالیز کنیم. وقتی دقایقی از بازی خودمان را نگاه می‌کنیم، نمی‌گوییم بد بود بلکه می‌گوییم باید بهتر و بهتر شویم تا اعتماد به نفس به استقلال بازگردد.

او افزود: اگر آمادگی جسمانی خوبی نداشته باشید نمی توانید خوب بازی کنید و پس از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه مانند تنیس توپ را بلند می زنید و هافبک ها تنها آن را نگاه می کنند. کارمان تمام نشده است. باید هر روز یاد بگیریم و تمرین کنیم. وقتی شما می‌خواهید، پیانو بزنید باید هر روز تمرین کنید و بهتر شوید. همه بازیکنان استقلال باید اعتمادبه‌نفس داشته باشند چراکه اگر نداشته باشند امکان دارد بترسند و توپ را از دست می‌دهند. هر هفته سه بار تمرین پاسکاری می‌کنیم.

شفر در مورد تمهیداتش برای ضربات ایستگاهی بیان کرد: برای ضربات ایستگاهی همیشه تمرین می‌کنیم، هم ضربات ایستگاهی تیم خودمان و هم ضربات حریف. امید نورافکن هم با پای چپ و هم با پای راست خوب شوت می‌زند اما ضربه ای در نیمه اول زد چیزی نبود که من می‌خواستم. نمی خواهم‌او مانند سرور چپاروف فنی ضربه بزند بلکه باید ضربانش را محکم سمت دروازه بزند.

او ادامه داد: برای نورافکن خیلی خوشحالم او بازی خوبی انجام داد و پسر خوبی است. همچنین امید بازیکن با استعدادی برای آینده است که می‌خواهد یاد بگیرد. زمانیکه با او صحبت می‌کنم، چشمش به لب هایم است که ببیند چه می گویم. بازی قبلی میلاد زکی‌پور در پست دفاع چپ بازی کرد و در این دیدار امید نورافکن. این‌امر نشان‌می دهد گزینه های زیادی داریم. باور کنید بازیکنان ما خوشحال هستند و خیلی اعتمادبه‌نفس دارند زمانیکه بازیکنان جدید اضافه می شوند. وقتی که تیام و بویان به استقلال اضافه شد همه گفتند بازیکنان خوبی به تیم ما آمدند که می توانند کمک کنند. در این وضعیت ذهن نفرات جدید راحت است و کسی فکر نمی کند بازیکنی که به استقلال آمده است در پست او بازی می کند. همه دنبال موفقیت در تیم هستند مانند اینکه وقتی بهنام برزای وارد زمین شد، نگفت چرا فیکس بازی نکردم و فقط تلاش کرد بهترین عملکرد را داشته باشد.

شفر درباره اینکه آیا سپیدرود با این کیفیت می‌تواند در لیگ برتر بماند یا خیر، گفت: فکر می‌کنم سپیدرود ۱۰۰ درصد کاری که یک تیم می‌توانست انجام بدهد، انجام داد. سپیدرود به خوبی پاس‌های بلند ارسال کرد و ضربات ایستگاهی و کرنر گرفت. در نیمه اول فرصت گلزنی داشت و حتی می‌توانست دروازه استقلال را باز کند.

سرمربی استقلال افزود: پیش از این مسابقه بازی سپیدرود را مقابل تیم‌های دیگر تماشا و آنالیز کردم. فوتبال خوبی بازی می‌کند و خوشحالم که علی کریمی در این تیم حضور دارد. سپیدرود می‌تواند در لیگ برتر بماند.

شفر درمورد حضور ۱۰ دقیقه ای مامه تیام مقابل سپیدرود گفت: او با ما تمرین نکرده و تنها وزنه زده بود. قبل از مسابقه و همچنین بین دو نیمه کمی خودش را گرم کرد. زمانیکه بازیکن آزاد جذب می‌کنیم، باید بدانیم از باشگاهی نیامده و شاید در ۵، ۶ مسابقه بازی نکرده باشد. باید با تیام قدم به قدم کار کنیم تا به آمادگی جسمانی بهتری دست یابد.

او افزود: باید به بازیکنان کارگروهی را آموزش دهیم. نبایست تنها به ارسال پاس‌های بلند اکتفا کنیم بلکه باید پاس‌های کوتاه را هم بررسی کنیم. این بازیکنان تنها برای این فصل در استقلال نیستند بلکه در آینده هم می‌توانند به ما کمک کنند.

سرمربی استقلال درباره اینکه از کدام‌دروازه بان استقلال در لیگ قهرمانان استفاده می کند، اظهار داشت: تا شروع این مسابقات زمان داریم.

انتهای پیام/

اظهارات شفر پس از برتری تیمش مقابل سپیدرود رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار