معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

یک واحد پرورش بز نژاد سانن در آرادان به بهره‌برداری رسید

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همزمان با دهه فجر یک واحد پرورش بز شیری نژاد سانن در آرادان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مصطفی شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در آئین افتتاح این واحد تولیدی گفت : این واحد دارای ظرفیت ۳۵۰ رأس بوده و هر رأس به صورت سالانه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم شیر تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه بز شیری نژاد سانن یک نژاد مرغوب از نظر تولید شیر و گوشت است افزود: این نژاد برتری محسوس نسبت به نژادهای سنتی و بومی منطقه و کشور دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توسعه و گسترش این نژاد در استان در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: نژاد مرغوب این بز به علت تولید شیر و گوشت بالا برای بهره برداران این بخش بسیار به صرفه است.

شاه حسینی به دیگر مزایای این بز نژاد مرغوب اشاره کرد و گفت: این بز دارای قابلیت ۲ قلو و یا سه قلو زایی بوده و زایش آن به میزان هر ۱۴ ماه ۲ مرتبه است.

وی با اشاره به میزان اعتبار صرف شده برای بهره‌برداری از این واحد تولیدی بز شیری گفت: در مجموع برای این پروژه ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل آورده شخصی بهره بردار صرف شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با بهره برداری از این واحد پرورش بز شیری نژاد سانن برای ۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام / ه

جزئیات بهره برداری از یک واحد پرورش بز نژاد سانن در آرادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.