در مراسم شبی با کارآگاهان مطرح شد؛

صحبت‌های معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره علت هجوم مردم جهت خرید دلار

معاون رسانه‌ای وزیر ارشاد گفت: اگر شرایط رسانه‌ها مانند گذشته بود باید با صحبت‌های رئیس جمهور در نشست خبری قیمت ارز پایین می‌آمد اما امروز دیگر مسیر از بالا به پایین نیست، بلکه از پایین به بالا است.

صحبت‌های معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره علت هجوم مردم جهت خرید دلاربه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سلطانی فر معاون رسانه‌ای وزیر ارشاد شب گذشته با حضور در مراسم شبی با کارآگاهان اظهار کرد: ایجاد امنیت کار پلیس است و ایجاد احساس امنیت باید توسط رسانه‌ها انجام شود.

معاون رسانه‌ای وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه پلیس می‌تواند نقش مهمی در ایجاد امنیت داشته باشد،تصریح کرد: امروز ایجاد احساس امنیت اولویت بیشتری نسبت به امنیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه دنیای امروز روی احساس امنیت سرمایه‌گذاری کرده است،افزود: این امر وظیفه رسانه‌ها است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه امروز شکل رسانه‌ها تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: دیگر نمی‌توانیم مانند گذشته با تحکم و اجبار فضای امن ایجاد کنیم، چنانچه امروز شاهد هستیم مردم از روی احساس ناامنی برای خرید دلار صف کشیده‌اند و موجب گرانی‌ آن شده‌اند و این ناامنی در خلا رسانه‌ها قابل رویت است.

معاون رسانه‌ای وزیر ارشاد با بیان اینکه در گذشته کار با رسانه‌ها آزاد بود و با نگاه از بالا به پایین و دستوری این اتفاق رخ می‌داد، اظهار کرد: اگر شرایط رسانه‌ها مانند گذشته بود باید با صحبت‌های رئیس جمهور در نشست خبری قیمت ارز پایین می‌آمد اما امروز دیگر مسیر از بالا به پایین نیست بلکه از پایین به بالا است.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی رسانه‌ها تغییر کرده‌اند و دیگر در اختیار ما نیستند، خاطرنشان کرد: اگر ما می‌خواهیم امنیت ایجاد کنیم باید بدانیم راهکار آن مانند گذشته نیست، بلکه راه آن حضور بیشتر و تولید محتوای بیشتر است.

معاون رسانه‌ای وزیر ارشاد با بیان اینکه ما حدود 48 میلیون کاربر تلگرام و 24 میلیون کاربر اینستاگرام داریم، اظهار کرد: ما در رتبه هفتم میان کشورهای دنیا از حیث حضور در اینستاگرام هستیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در وبگاه‌ها و سایت‌ها روزانه 200 میلیون بازدید در روز بارگذاری می‌شود، اظهار کرد: فضاهایی که در موبایل ها شکل می‌گیرد بیش از یک میلیون بازدید در روز است.

وی با اشاره به اینکه دیگر نمی‌توان مانند گذشته با رسانه‌ها برخورد بالا به پایین داشت و دستور صادر کرد، تصریح کرد: سانسورگریزی، قانون گریزی و دولت گریزی از خصوصیات رسانه‌های جدید است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی رسانه‌ها وقتی مصوبه شورای امنیت را به رسانه‌ها پیامک می‌کنیم به جای شاهد اثرگذاری آن باشیم می‌بینیم که 10 دقیقه بعد پیام ما را منتشر کرده‌اند و گفته‌اند که این درخواست وزارتخانه‌ای است که رئیس جمهور در آن شعار حقوق شهروندی می‌دهد.

انتهای پیام/

سخنان سلطانی فر درباره علت هجوم مردم جهت خرید دلار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار