رشد 4 درصدی بیمه شدگان در کردستان

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: امسال در زمینه بیمه‌شدگان اصلی نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد داشته‌ایم که بیشترین آمار این افزایش مربوط به کارگران ساختمان بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ صلاح قریشی مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: تامین اجتماعی استان کردستان از سال 38 با عنوان صندوق بیمه‌های اجتماعی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: این سازمان در حال حاضر در کردستان 10 شعبه رسمی در شهرستان‌ها و دو واحد کارگزاری در شهرهای سنندج و سقز دارد.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر 207 هزار و 477 بیمه شده اصلی در استان کردستان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

قریشی اظهار کرد: امسال در زمینه بیمه‌شدگان اصلی نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد داشته‌ایم که بیشترین آمار این افزایش مربوط به کارگران ساختمان دارای مهارت و تعامل با مجامع کارگری و کارفرمایی استان بوده است.

وی اضافه کرد: نسبت پشتیبان استان تا پایان آبان ماه امسال 7.1 بوده که نسبت به نرم کشوری آن، وضعیت مطلوب‌تری داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان بازدید از کارگاه‌ها را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان نام برد و گفت: امسال آمار بازدیدها با رشد 14.1 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته مواجه بوده است.

وی به سهم بیمه‌شدگان زیرپوشش تامین اجتماعی کردستان به تفکیک در استان اشاره کرد و گفت: سهم کارگران ساختمانی در استان 16.3 درصد و تقریبا دو برابر نرم کشوری است.

قریشی در پایان خاطرنشان کرد: قالیبافان نیز 8 درصد از کل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان را به خود اختصاص داده‌اند که 3.5 برابر میانگین کشوری است.

انتهای پیام/ د م

بهره مندی 207 هزار و 477 بیمه شده اصلی در استان کردستان از خدمات تامین اجتماعی

 

برچسب ها: درمان ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.