با پایان فصل نقل و انتقالات زمستانی، مشخص شد در جریان دو فصل نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی گذشته موناکو بیشترین سود و پاری سن ژرمن بیشترین ضرر را تجربه کرده اند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،پس از پایان نقل و انتقالات ماه ژانویه در اروپا، موسسه CIES Football Observatory با بررسی فعالیت باشگاه های 5 لیگ معتبر اروپا در خرید و فروش بازیکنان تراز مالی این تیم ها را منتشر کرد که مشخص شد موناکو بیشترین تراز مالی مثبت و پی اس جی بیشترین تراز مالی منفی را داشته اند.


بر اساس این گزارش، باشگاه موناکو سود آور ترین باشگاه در طول دو پنجره نقل و انتقالات گذشته بوده است، این تیم 130 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده اما بازیکنانی به ارزش 416 میلیون یورو را به فروش رسانده است که این ارقام تراز مالی مثبت 286 میلیون یورو را نشان می دهد.


اما دیگر تیم فرانسوی یعنی پاری سن ژرمن در همین مدت بیشترین تراز منفی را داشته است.این تیم فرانسوی 418 میلیون یورو برای خرید بازیکنان مدنظرش سرمایه گذاری کرده و تنها 107 میلیون یورو بابت فروش بازیکن دریافت کرده است، یعنی تراز مالی منفی311 میلیون یورو.
منچستر سیتی با تراز منفی 246 میلیون یورو و منچستریونایتد با تراز منفی 186 میلیون یورو به ترتیب در رتبه دوم و سوم تیم های متضرر قرار دارند.
در این فهرست بارسلونا با تراز منفی 170 میلیون یورو در رتبه پنجم است. این تیم 414 میلیون یورو  خرج خرید بازیکن کرد و 244 میلیون یورو دریافت کرد.
این در حالی است که رئال مادرید در فصل نقل و انتقالات ششمین باشگاه سودآور شناخته شد.این باشگاه 47 میلیون یورو تراز مالی مثبت داشت.
انتهای پیام/


باشگاه های سود آور و زیان ده در فصل نقل و انتقالات

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار