پختگی انقلاب اسلامی در چهل سالگی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چهل سال نشانه ی پختگی انقلاب اسلامی است و باید با مدیریت فشرده و به روز و به دور از احساسات به سمت کمال و پختگی پیش برویم .

    به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ،فتح الله معین صبح امروز در میزگردی با عنوان جمهوری اسلامی ایران؛ از خواسته ها تا عملکردها ، درباره انقلاب اسلامی افزود: مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران استقلال مردم  ازتمام بلوک های قدرتمند دنیا  بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما سر منشا تفکرات جدیدی در دنیا بود و باعث نگرانی و  واکنش قدرت های دنیا  در جنگ ایران و عراق شد افزود : کشورهایی مثل  فرانسه و آمریکا برای مقابله با کشورمان  آخرین تجهیزات خود را در جنگ تحمیلی در اختیار عراق قرار دادند.

حقوق شهروندی یکی  از آرمان های امام

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در باره اجرای قانون حقوق شهروندی طی ۴۰ سال اخیر در کشورگفت : فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام خمینی (ره) و بخشنامه‌ مقام معظم رهبری و دستورالعمل آیت الله هاشمی شاهرودی که به صورت قانون درآمد، نمونه‌ای از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

معین با بیان اینکه هنوز تا اجرای کامل حقوق شهروندی فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای اجرای حقوق شهروندی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است، از جمله این اقدامات پخش زنده جلسات علنی شورای اسلامی شهر است که به دنبال آن همه شهروندان می‌توانند از مصوبات و تذکرات عنوان شده در شورای شهر آگاهی یابند.

وی با بیان اینکه ما در شورای اسلامی شهر اصفهان، شهرداری اصفهان را نیز مکلف به اجرای قانون شفافیت کرده ایم، تصریح کرد: در این زمینه شهردار اصفهان مشاورانی را از بین اساتید دانشگاه انتخاب کرده تا اقدامات به گونه‌ای پیگیری شود که مردم به صورت مساوی از این اقدامات آگاهی داشته باشند.

حضور بانوان در ورزشگاه ها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت تجربه نشان داده است که در مکان‌هایی که بانوان حضور داشته اند جو و شرایط آن مکان آرام‌تر و متین تر بوده ،بنابراین برخی می‌گویند اگر حضور خانم ها در ورزشگاه ها با ضوابطی انجام شود، شرایط ورزشگاه‌ها بهتر می شود.

معین اضافه کرد: در رابطه با مسأله ای که درمورد نیمه برهنه بودن لباسهای ورزشکاران مرد و ایراد شرعی این قضیه برای حضور بانوان مطرح می شود، باید گفت لباس‌های ورزشی ورزشکاران در اکثر ورزش ها از جمله فوتبال، جودو، کاراته و ...، تا حد زیادی پوشیده است و بنابراین مشکل خاصی ایجاد نمی کند و بهتر است مسئولان نگاه همه جانبه‌ای در این خصوص داشته باشند.

وی در پایان گفت :  مهمترین چالش کنونی ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان کشوری است چراکه بروز اعتراضات اخیر  به خوبی  نشان داد که ما از اهدافمان فاصله گرفته به بیراهه می رویم و باید تمام تلاشمان را برای نگه داشتن مردم  در صحنه های مختلف کشور و همراهی با نظام انجام دهیم.

میزگرد «جمهوری اسلامی ایران؛ از خواسته ها تا عملکردها»  امروز با حضور فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی، رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان و عباس نصر ،روزنامه نگار و پژوهشگر تاریخ به میزبانی خبرگزاری ایمنا در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.