مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان:

آب رسانی به ۴۶ روستای مسیر طرح «قم رود» در الیگودرز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: ۴۶ روستای مسیر طرح «قم رود» در الیگودرز آب‌رسانی می‌شوند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علیرضا کاکاوند ظهر چهارشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه‌های دهه فجر الیگودرز با اشاره به اینکه  ۳۷۰۰ کیلومتر لوله گذاری انجام داده ایم، اظهار داشت:  ۶۸۸ روستا در لرستان آب رسانی شده که از این تعداد ۸۱ روستا در الیگودرز بوده است.

وی با بیان اینکه امروز دو مجتمع آبرسانی «باوکی» و «چغاطرم» افتتاح شد، تصریح کرد: همچنین مجتمع آب رسانی دیگری که به یک هزار و ۱۳ روستایی آب رسانی می‌کند امروز کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان خاطرنشان کرد: این مجتمع آب رسانی تا اردیبهشت ماه سال آینده بهره بردای می‌شود.

کاکاوند با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون اعتبار برای افتتاح دو مجتمع آبرسانی در الیگودرز هزینه شده است، ادامه داد: با بهره برداری از این دو مجتمع به ۱۹۳۰ نفر آب رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده روستا‌های محل اجرای تونل قم رود خشک یا کم آب شده اند، چون منابع آب پایدار نداشتند، تصریح کرد: مطالعات طرح آب رسانی به ۴۶ روستا در این منطقه در حال اتمام است و امیدواریم به زودی پروژه آن اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با تاکید بر اینکه این پروژه از محل اعتبارات استانی نمی‌تواند اجرایی شود و نیاز به اعتبارات ملی دارد، افزود: روستا‌های الیگودرز عمدتا پراکنده و صعب العبور هستند، الیگودرز ۲۴۶ روستای زیر ۲۰ خانوار دارد و پراکندگی آن‌ها عملیات آب رسانی را سخت کرده است.

کاکاوند با اشاره به اینکه ۱۱ ماه حقوق آب داران را بدهکار هستیم،گفت: از سوی دیگر در ۵ شهرستان ساختمان اداری نداریم و مستاجر هستیم، خیلی از ادارات در شهرستان‌ها ساختمان مازاد دارند و درخواست ما این است که این ساختمان‌ها را به ما واگذار و اجاره دهند.

انتهای پیام/د

۴۶ روستای مسیر طرح «قم رود» در الیگودرز آب‌رسانی می‌شوند

برچسب ها: وزارت نیرو ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.