مسئول دبيرخانه بين‌المللی يزد حسينيه ايران؛

حوزه‌های علميه برای جذب گردشگران خارجی به اسلام توليدمحتوا كنند

مسئول دبيرخانه بين‌المللی يزد حسينيه ايران گفت:حوزه های علميه نسبت به توليد محتوای مناسب در مورد زيبايی های تشيع به گردشگران برنامه ريزی كنند.

 مسئول دبيرخانه بين‌المللی يزد حسينيه ايران درگفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با اشاره به افزايش آمار سفر گردشگران خارجی به استان يزد گفت: حوزه‌های علميه بايد برای جذب ‌گردشگران خارجی به اسلام، برنامه و توليد محتوا داشته باشند.

سيدحسن حسينی در اولين كارگاه آموزشی آشنايی با مبانی فعاليت‌های حوزه‌های علميه در امور بين الملل كه در حوزه علميه يزد برگزار شد، با اشاره به ظرفيت عظيم حضور گردشگران خارجی در شهر يزد اظهار داشت: با توجه به ثبت جهانی شهر يزد، نياز است كه حوزه های علميه نسبت به توليد محتوای مناسب در مورد زيبايی های تشيع به گردشگران برنامه ريزی كنند.

وی بيان كرد: آنچه امروز مورد نياز است، توليد محتوای مناسب همراه با كار هنری جذاب و غيرمستقيم از زيبايی های اسلام برای جذب گردشگران است.

حسينی خاطرنشان كرد: كار در حوزه معرفی اسلام به گردشگران از ظرافت خاصی برخوردار است كه بايد تمام جوانب آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: محورهای جديدی از گردشگری مذهبی همچون بازديد از مساجد، بقاع متبركه و حسينيه های قديمی بايد معرفی و تعريف شود تا از ظرفيت گردشگری مذهبی بيش از پيش بهره برداری شود.

مسئول دبيرخانه بين المللی يزد حسينيه ايران تصريح كرد: اينكه تلاش كنيم گردشگران را از سراسر جهان به ايران جذب كنيم، كار فرهنگی عظيمی است زيرا بسياری از آنها وقتی به ايران می آيند، نظرشان راجع به ايران، اسلام و تشيع تغيير می كند.

وی ادامه داد: البته بايد تدابير لازم در اين زمينه انديشيده شود تا ما متاثر از فرهنگ آنها نشويم بلكه تلاش كنيم آنها از فرهنگ غنی اسلام و تشيع بهره مند شوند.

گفتنی است؛ اين همايش به مدت دو روز با حضور بيش از 30 نفر از طلاب و روحانيون مسلط به زبان‌های مختلف دنيا با مشاركت معاونت بين الملل حوزه علميه يزد، دبيرخانه بين المللی يزد حسينيه ايران و موسسه زبان و فرهنگ ملل برگزار شد.

در اين همايش اساتيدی از حوزه علميه قم و فعالان در عرصه بين الملل به ارائه راهكارهای خود پرداختند.

انتهای پیام/ ی

معرفی اسلام به گردشگران از محورهای جديد گردشگری مذهبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.