هدر نائورت: کره شمالی علاقه به تسلیحات هسته‌ای و موشک‌ها را کنار بگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از کره شمالی خواست علاقه خود برای داشتن تسلیحات هسته‌ای را یکبار برای همیشه کنار بگذارد!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا؛ هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آغاز نشست خبری شب گذشته (چهارشنبه) خود درباره سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به آمریکای لاتین و سفر مایک پنس معاون ترامپ به آسیا توضیحاتی ارائه کرد.

نائورت گفت: مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا امروز در مسیر ژاپن قرار دارد. وی رهبری هیئت ریاست جمهوری آمریکا در باز‌ی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی را برعهده دارد تا نشان دهد که آمریکا به بازی‌های المپیک و ارزش‌هایی که این بازی‌ها ترویج می‌کنند، پایبند است!

نائورت در ادامه درباره کره شمالی گفت: هیچ برنامه‌ای برای دیدار با مقامات کره شمالی در زمان قبل یا بعد از المپیک وجود ندارد.

وی افزود: در سیاست آمریکا در قبال کره شمالی هیچ تغییری رخ نداده است. کره شمالی باید یکبار برای همیشه علاقه خود به داشتن تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک را کنار بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه نشست خبری خود به ترکیه اشاره کرد و گفت: آمریکا عمیقا نگران بازداشت مجدد رئیس عفو بین الملل در ترکیه شده است که در یکم فوریه صورت گرفته بود. وی از ماه ژوئن سال 2017 در بازداشت قبل از محاکمه، قرار داشته است. ما پرونده این شخص را به دقت زیر نظر داریم ضمن آنکه پرونده‌ها علیه سایر افراد مدافع حقوق بشر، روزنامه نگاران، رهبران جامعه مدنی و سیاستمداران مخالف را زیر نظر داریم که ادامه تعقیب این افراد به نام وضعیت فوق العاده، باعث دلسردی آزادی بیان و ادامه نگرانی‌های جدی درباره احترام به استقلال قوه قضائیه شده است.

هدر نائورت گفت: ما از دولت ترکیه می‌خواهیم که به وضعیت فوق العاده این کشور خاتمه دهد و کسانی را که به صورت خودسرانه بازداشت شدند، آزاد کند و حاکمیت قانون را به حال اولش بازگرداند.

وی همچنین درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به آمریکای لاتین گفت: رکس تیلرسون در منطقه حضور دارد تا نیمکره‌ای امن، آباد، دموکراتیک و دارای امنیت انرژی را ترویج کند. وی همچنین خواستار افزایش توجه منطقه‌ای به بحران در ونزوئلا است. وی صبح روز سه شنبه در پرو، با رئیس جمهور پرو و نیز با وزیر خارجه پرو دیدار و درباره روابط راهبردی ما، حمایت از بازگرداندن دموکراسی به ونزوئلا و آماده شدن برای اجلاس سازمان کشور‌های آمریکایی در سال 2018 بحث و گفتگو کرد.

نائورت گفت: وزیر خارجه آمریکا هم اکنون در بوگوتا پایتخت کلمبیا حضور دارد. وی در کلمبیا با رئیس جمهور این کشور و نیز با وزیر خارجه و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد. تمرکز وی در این سفر بر حمایت دولت آمریکا از صلحی عادلانه و پایدار (!) در کلمبیا و همکاری دو کشور آمریکا و کلمبیا برای حل کردن مشکل افزایش کوکائین و نیز توافقنامه صلح می‌باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: موضوع دیگری که وی (تیلرسون) در این سفر به آن خواهد پرداخت شمار فزاینده مهاجران از کشور ونزوئلا است که به علت بحران انسانی، سیاسی و اقتصادی از این کشور گریخته‌اند. وزیر خارجه آمریکا فردا (یعنی امروز چهارشنبه به وقت تهران) با نخست وزیر و وزیر خارجه جامائیکا دیدار خواهد کرد. وی بر تعهد آمریکا به راهبرد سال 2020 منطقه کارائیب  و امنیت انرژی و اصلاحات موفق اقتصادی در جامائیکا تاکید خواهد کرد.

انتهای پیام/

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار