بیانیه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ:

هزاران یمنی از نارسایی کلیوی رنج می‌برند

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد، هزاران یمنی از نارسایی کلیوی رنج می‌برند و در صورتی که مراکز دیالیز این کشور مجهز نشود با خطر مرگ مواجه خواهند بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد هزاران یمنی از نارسایی کلیوی رنج می‌برند و در صورتی که مراکز دیالیز این کشور مجهز نشود با خطر مرگ مواجه خواهند بود.

سه سال منازعه در یمن، آثار ویران کننده‌ای بر بخش بهداشتی این کشور که شاهد وبا نیز بوده است، داشته است.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد در این جنگ بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر کشته و ۵۳ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای که در صنعا و ژنو منتشر شد اعلام کرد از آغاز این منازعه در سال ۲۰۱۵، سالانه یک چهارم بیمارانی که دیالیز می‌شوند می‌میرند.

در این بیانیه بر ضرورت افزایش دستگاه‌های دیالیز فعال و تضمین پرداخت حقوق کارکنان آن برای جلوگیری از افزایش میزان مرگ و میر چهار هزار و ۴۰۰ بیماری که با نارسایی کلیوی مواجهند تاکید شده است.

الکساندر فیت رئیس نمایندگی صلیب سرخ در یمن در این بیانیه افزود وضعیت این بیماران نشان می‌دهد ” تا چه انداز نظام بهداشتی و درمانی در یمن نابود شده است و بر بسیاری از مردم که با مشکلات جسمانی بلندمدت مواجهند تاثیر گذاشته است. “

در این بیانیه آمده است از ۳۲ مرکز دیالیز در یمن که پیش از جنگ فعالیت می‌کرد، چهار مرکز تعطیل شده و ۲۸ مرکز دیگر با توجه به از کار افتادن دستگاه‌ها و کمبود تجهیزات‏، با مشکلاتی در ارائه خدمت مواجهند.

انتهای پیام/

بیانیه صلیب سرخ مبنی بر نارسایی کلیوی در یمن

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار